אירוע פגיעה במצנח על הקרקע.

shai g

New member
אירוע פגיעה במצנח על הקרקע.

להלן תיאור אירוע, עם כמה מסקנות חשובות. קרה ביום שישי. האירוע: הכלי הוכן להמראה על מסלול אספלט, כשהמצנח פרוס מאחוריו כרגיל. במקום לא היה שק רוח. כמעט ולא הורגשה רוח. בזמן שהטייס כבר היה חגור והמנוע עובד, דהיינו מוכן להמראה, נשמעו לפתע שתי מכות מכיוון הפרופלור, והטייס דומם מייד. הסתבר ששפת הזרימה נשאבה לפרופלור ונגרמו בה קרעים באיזור המדבקה של היצרן. סיבות: לדעתי ע"מ שהמצנח יישאב לפרופ, היה חייב להיווצר מצב שבו הפרופ עבר מעל לשפת המצנח עד למצב ששפת המצנח נמצאת לפני הפרופ במקום מאחוריו. זה יכל להיגרם משתי סיבות. 1) מכת רוח הגיעה מאחורי המצנח וגררה אותו אל מתחת לכלי. האספלט שטוח וחלק כך שהמצנח שהרוח חדרה מתחתיו עלול "לרחף" קדימה. 2) הטייס שרגיל לבלום את הכלי עם הרגליים בזמן החימום הפעיל קצת יותר מדי כוח, ובהיעדר חיכוך על האספלט הכלי זז 20-30 ס"מ לאחור.... מעל למצנח. מסקנות: 1) שק רוח חשוב מאד. לפרוס תמיד מול הרוח. 2) על אספלט אין חיכוך. לכן המצנח עלול "לרחף" אל מתחת לכלי. 3) על אספלט אין חיכוך. לכן יש לשים אבנים קטנות מאחורי הגלגלים, למניעת גלישה של הכלי אחורה. שי
 
למעלה