אישור מרפסת בדיעבד

dragon201

New member
שלום,

אני גר בעיר קטנה בצפון. יש לי 130 מ"ר דו משפחתי בשתי קומות על מגרש של רבע דונם. יש אצלנו המון חריגות בנייה בבתים פרטיים ודו משפחתיים, והאכיפה לא מגיעה.
אחרי שנים שאני מקטר על כמעט כל בית שני פה שבנה פרגולה ענקית וסגר אותה לחדר ולא עושים לו כלום, או סגר מרפסת, אמרתי - If you can't beat them join them.
אני זוכר שהלכתי לעיריה ושאלתי במחלקת הנדסה כמה מותר לי להוסיף לבית. אמרו לי אז שיש הוראה לאישור גורף לסגירת מרפסות או בניית מגורים בעליית הגגות. ראיתי גם לא מעט מסביבי שעשו זאת (אנו לא ביחסים טובים, אז לא שאלתי אם קיבלו היתר). לבית שלנו יש 2 מרפסות קטנטנות של 1.5X2 מ'.
החלטתי לסגור מרפסת אחת באלומיניום בעלות של אלפי שקלים בודדים. עכשיו מעניין אותי אם ואיך אפשר להכשיר את המרפסת שלא תהווה מכשול ליום שאצטרך למכור את הבית. השאלה שלי: האם ניתן להכשיר בדיעבד. מה סדר גודל של מחיר להגשת הבקשה (בעל מקצוע+רשויות)?

שוב,
אני יודע שזה אישו בערים אחרות (לפי ההרמות גבה של כל החברים שלי כשאני מספר להם שסגרתי) אבל אצלנו לא אוכפים. פשוט לא.
 
אי אפשר לענות על שאלתך מהי עלות הגשת בקשה לסגירת מרפסת, שכן גם בעלי המקצוע גובים תשלום שמשתנה בין בעל מקצוע אחד לאחר וגם מכיוון שכל רשות גובה אגרות שונות זו מזו.
מאחר וההתייחסות לחריגות בניה תלויה בפקידי הרשות ובעומד בראשה גם לא ברור מה יקרה בעתיד בעיר בה אתה גר.
אם מפריע לך שאנשים מבצעים חריגות בניה הייתי ממליצה לך לא לעשות זאת גם, שכן זה עלול להציק לך שפעלת בניגוד לצו מצפונך. במידה והחלטת לבצע את חריגת הבניה שא בתוצאות החלטותיך יהיו אשר יהיו.
 

dragon201

New member
ברור לי שאין פה מספר קסם.
רציתי לקבל תחושה של טווח כלשהו. מה הסדר גודל (10\100\1000) במקרה האופטימי שאין לפקיד הסתייגות, ובמקרה הפחות טוב שאני צריך להתעסק איתו בפינג פונג.
 
הייתי מתייעצת עם אדריכל/הנדסאי אדריכלות שמכירים את מחלקת ההנדסה שבעירך. תספר להם מה בכוונתך לעשות והם יוכלו לתת לך טווח מחירים ריאלי יותר עבור פרוייקט כזה.
 

בינא

Member
לפעמים אני תוהה מה אנשים חושבים לעצמם כשמעלים שאלות על חריגות בניה שהם מתכננים לעשות...:unsure:
אבל הפעם ויסלח לי השואל, השאלה קצת מצחיקה...
הלכת לשאול בעירייה ואמרו לך שיש תקנה (לא חוק) חדשה שמותר לסגור מרפסות.
עקרונית, כבר 50 שנה מותר לסגור מרפסות עם חלונות אלומיניום או תריסים מכל סוג בכל הארץ.
מתוך הבנת המצוקה של אנשים שמשפחתם גדלה אך אין ידם משגת לעבור לדירה או מבנה גדול יותר, ניתנה האפשרות לסגור מרפסות.
אתה לא צריך אשור, כי מותר לך לסגור את המרפסת עם אלומיניום וזכוכית ומותר לך להתקין צלון פנימי למניעת חדירת שמש כמו שמותר לך להתקין וילונות.
הסיפורים על השכנים והקנאה והכעס הלא מוצדק עליהם היא לכל המקרה עצובה...
תפרגן ויפרגנו לך.
תהיה מטרד, לא ירצו את קרבתך.
בקש הצעות מחיר מ-3 בעלי מקצוע לפחות, בדוק אם זה מתאים לתקציבך ובצע.
אף אחד לא יגיד לך כלום כי זה מותר בכל הארץ.
 
ש

שני ברימבוים

Guest
זה לא נכון. צריך היתר אפילו שיש אישור. פשוט עם הביורוקרטיה, עלות ההיתר גבוהה והתהליך מסובך. אנחנו קנינו דירה שהבעלים סגרו את החדר עם חלונות זכוכית ופרגולה. כשבא פקח של העירייה לבדוק כשעושים העברת בעלות, מורידים את החלונות ומחזירים אחר כך. הייתי שמחה להכשיר את זה, אבל לא בעלות של עשרות אלפי שקלים.
 

בינא

Member
באיזו עיר בארץ?
סגירת מרפסת עם חלונות ופרגולה בגובה העולה על 2.20מ' מחייב היתר בניה כי זו תוספת שטחים למגורים.
סגירת מרפסת מקורה קיימת בתריסים או בחלונות בלבד, איננה מוסיפה שטח מעבר למה שכבר מחושב לצרכי ארנונה.
 
למעלה