אישוש חוץ מקראי למיתולוגיה היהודית

עמלק

New member
נטעים - ההודעות יחזרו בריבית דריבית

נמאס ממחיקות הזוועה שלך, לא תוכל להסתיר את האמת ע"י המחיקות המיותרות הללו. עשרת הפרקים הראשונים ב-כל האמת על הדילוגים, הכתובת בחתימה.
 

G ove r n o r

New member
פנטסטי, מרכז, בעל טלפי החזיר,

הנראים מבעד לשרווליו כטלפי בהמה כשרה, מחק את כל המחקרים שלי בענין כתובית יואש. מובן שהחמר שמור היטב. אערוך אותו בצורה יותר בהירה יותר ואחזור ואציגו בערב. אלא מה? - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...
 

G ove r n o r

New member
חבר'ה, אתם סתם מטרטרים אותי ומאלצים

אותי ללמוד שפות שמיות עתיקות ואלפבתים עתיקים, מדי יום. הממצא אינו משפר את המצב העגום הנכחי לפיו אין שום אישוש חוץ-מקראי למשהו שארע לפני המאה ה-10 לפנה"ס, שכן תקופת מלכות יואש היא 835 עד 796 לפנה"ס (המאה ה-9 לפנה"ס). הכתובית אומרת: "ואעש את בדק הבית והקירות סביב" (שים לב, "שומע אותכם". משפט זה מופיע בכתובית כ- "בדק הבית והקרת סבב" [שורה שישית וחמישית מלמטה]. _אין_ תנועות בעברית הכתובה באלפבית פיניקי. היוד במלה "הבית" _אינה_ תנועה!!!) מה אומר ספר מלכים? שימו לב: מלכים ב´, י"ב, פסוקים ה´ ו´: ה וַיֹּאמֶר יְהוֹאָשׁ אֶל-הַכֹּהֲנִים, כֹּל כֶּסֶף הַקֳּדָשִׁים אֲשֶׁר-יוּבָא בֵית-יְהוָה כֶּסֶף עוֹבֵר--אִישׁ, כֶּסֶף נַפְשׁוֹת עֶרְכּוֹ: כָּל-כֶּסֶף, אֲשֶׁר יַעֲלֶה עַל לֶב-אִישׁ, לְהָבִיא, בֵּית יְהוָה. ו יִקְחוּ לָהֶם הַכֹּהֲנִים, אִישׁ מֵאֵת מַכָּרוֹ; וְהֵם, יְחַזְּקוּ אֶת-בֶּדֶק הַבַּיִת, לְכֹל אֲשֶׁר-יִמָּצֵא שָׁם, בָּדֶק. בֶּדֶק הוא בקיע, פרץ, שבר. מקור המלה מאוגריתית (אוגרית היתה עיר-ממלכה חשובה ביותר מ- 6000 לפנה"ס עד 1300 לפנה"ס, עת דעכה ונעלמה. מקומה על חוף לבנון, צפונית למעלת הרוחב של צפון קפריסין. היה לה חלק חשוב ומשמעותי ביותר בהתפתחות השפות השמיות המערביות. הרבה מלים עבריות, מקורן באוגריתית). "בדק בית" כמשמעותו במלכים ב´ פרק י"ב הוא "בקיעי הבית", "סדקי הבית". מלכים ב´ י"ב משתמש נכון בצרוף "בדק בית". "יחזקו את בדק הבית" פרושו יחזקו את בקיעי הבית, סדקי הבית. הכתובית המיוחסת ליואש אומרת "ואעש את בדק בית" במשמעותו המאוחרת הרבה יותר שהיא "אעשה תקונים", או "אעשה שפוצים". "לעשות בדק בית" במובנו במאה ה-9 לפנה"ס, פרושו ליצור סדקים, בקיעים, פרצות בבית. רק מאוחר יותר קבל המונח "בדק בית" משמעות של שפוצים. שימו גם לב כי כל הכתובית כתובה ברצף על הלוח, עם wrap around באמצע מלים (ונקודות להפרדה בין המלים ברצף האותיות). הנה כך כתוב "בדק הבית והקרות סבב" ("והקירות סביב" כתוב ללא תנועות) בשורה שישית וחמישית מלמטה: ....בדק הבית והקרת ס בב... המלה "סביב", הכתובה כ"סבב", מפוצלת באמצע, אחרי הסמך, ויתרת המלה "בב" עוברת לשורה הבאה. עוד משפט _חשוד_: "והיה היום הזה לעדות כי תצלח המלאכה" גם במשפט קטן זה נראות שתי בעיות לשוניות. השמוש במלה "עדות", והבטוי "תצלח המלאכה". קראו ב"הארץ" מדוע חשוד הדבר (יתכן כי תידרש הרשמה. אל חשש. אפשר להרשם בשם פיקטיבי). לסכום: האלפבית הפיניקי חסר התנועות, וסגנון הכתיבה ברצף אותיות, כאשר המלים מופרדות זו מזו בנקודה (בלוח גזר עדיין לא היתה הנקודה קיימת), נראה אוטנטי. שלושה בטויים נשמעים חשודים, כיוון שלא היו קיימים במאה התשיעית לפנה"ס. כתובית יהואש, כמו גם רמון השנהב _לא_ נמצאו ע"י ארכאולוגים, in situ (המונח in situ פרושו משהו שנמצא באתר הנכון, וב- strata הנכונה, היינו, במקומו הטבעי) אלא הוצעו ע"י אספנים, ממקור לא ידוע. עדיין לא נמצא אבק זנב שמץ פסיק שריד לבית ראשון. "שומע אותכם" (וגם "מדען" הדלוגים מצגר), האם אתה שומע אותי? מה הקשר בין נסח התורה באלפבית פיניקי חסר תנועות שלפני המאה ה-4 לפנה"ס, לבין נסח "קורן" עליו אתם מדגימים דלוגים? הרי הדלוגים שלכם עושים שמוש באותיות אשר _לא_ היו קיימות בנסח שלפני המאה ה-4 לפנה"ס!!! - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...
 

G ove r n o r

New member
"שומע אותכם", "שומע אותכם", איך אני

נשמע? עבור. מה שלום Los Lunas? (נא לקרוא עד סוף הפתיל). מה הקשר בין נסח "קורן", עליו אתם מדגימים דלוגים, לבין הנסח הקונסוננטי, באלפבית פיניקי, שקדם למאה ה-4 לפנה"ס? הרי הדלוגים שלכם עושים שמוש באותיות אשר _לא_ היו קיימות בנסח שלפני המאה ה-4 לפנה"ס!!! הנה, כבונוס (בחיי שמשעמם לי) פענחתי את כתובית יהואש, שורתים שורתים, שורה טקסט בן ימינו ומיד מתחתיו הטקסט הפיניקי באותיות עבריות (אין לי font פיניקי). במקום בו לא הצלחתי לזהות אות, ואפילו ניתן לנחשה על סמך השוואה עם הטקסט בן ימינו - הצבתי סמן שאלה. מקווני שלא טעיתי: יהואש בן אחזיהו מלך י ???????????????????? הודה ואעש את הביר הדה.ואעש.???????? ה כאשר נמלאה נד ה.כאשר.נמלאה.נד בת לב איש בארץ ובמד בת.לב.אש.בארצ.ובמד בר ובכל ערי יהודה ל בר.ובכל.ערי.יהדה.ל תת כסף הקדשים לרוב תת.כספ.הקדשמ.לרב. לקנות אבני מחצב וברו לקנת.אבנ?.מחצב.ובר שים ונחושת אדום לעשות שמ.ונחשת.אדמ.לעשת. במלאכה באמונה ואעש במלאכה.באמנה.ואעש. את בדק הבית והקירות ס את.בדק.הבית.והקרת.ס ביב ואת היציע והשבכ בב.ואת.היצע.והשבכ ים והלולים והגרעות וה מ.והלולמ.והגרעת.וה דלתות. והיה היום הזה דלתת.והיה.הימ.הזה. לעדות כי תצלח המלאכה לעדת.כ?.תצלח.המלאכה. כצו יהוה את עמו בברכה כצ?.יהוה.את.עמו.בברכה. "שומע אותכם" (וגם "מדען" הדלוגים מצגר), האם אתה שומע אותי? - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...
 

G ove r n o r

New member
תזכורת לאלה שאינם קולטים את הברוך

שימו לבכם למשפט הסיום: "המשמעות תהיה כמובן אדירה. אשור חצוני לטקסט תנ"כי שמאשר את קיומו של בית המקדש הראשון"!!! עד היום עדיין לא נמצא אבק זנב שמץ פסיק שריד, או אזכור חוץ-מקראי לבית ראשון!!! - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 
למעלה