אי-דיווח על נהיגה בניגוד לתנאים

Brendan of DNA

New member
אי-דיווח על נהיגה בניגוד לתנאים

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (אי-דיווח על נהיגה בניגוד לתנאים), התשס"ה-2005 נהיגה בניגוד לתנאים הקבועים בפקודת התעבורה בסעיפים 10 ו-67, דהיינו נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג, וכן נהיגה בזמן פסילה או בניגוד לתנאים שנוספו ברשיונו של אדם, הינה עבירה חמורה העלולה לעלות בחיי אדם. אדם העובר עבירה זו דינו מאסר שלוש שנים או קנס גבוה. לאור מספרן הרב של תאונות דרכים בישראל, ולאור הצורך לנסות ולהקטין את מספר הנפגעים, בהן יש להחמיר גם עם מי שידע או היה עליו לדעת שאחר מבצע עבירות כאמור לעיל ולא דיווח על כך למשטרה. לפיכך, מוצע בזאת לקבוע כי ידיעה ממשית או קונסטרוקטיבית על אחר המבצע עבירות כאמור לעיל, ואי דיווח על כך למשטרה מהווה עבירה בפני עצמה. הצעת חוק זו עשויה להפחית את מספר המקרים, בהם נוהגים אנשים ללא רשיון נהיגה ותוך הפרת החוק, ובכך מסכנים חיי אדם. פ/3201
 

Brendan of DNA

New member
החמרת הענישה בשל סירוב לבדיקת אלכוה

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (החמרת הענישה בשל סירוב לבדיקת אלכוהול או סמים והסדרת עריכת בדיקת נשיפה ודם לנהגים), התשס"ה-2005 נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים הפכה לבעיה עולמית. לפי מחקר שהתפרסם בבריטניה כ-20% מתאונות הדרכים מתרחשות בזמן שהנהג היה שיכור. על מנת לאתר נהג, נתון תחת השפעת אלכוהול וסמים מקובל לבצע אחת או יותר משלוש הבדיקות הבאות: נשיפת אויר, לקיחת שתן או בדיקת דם. הגדרת המונח "שיכור" הקיימת היום איננה ברורה ונתונה לפרשנות. לכן, מוצע לתקן הגדרה זו, כך שתכלול את המרכיבים הבאים:
עצם הימצאות סמים מסוכנים או תוצרי חילוף של חומרים של סמים מסוכנים בדמו של הנהג.
שתיית משקה משכר בזמן הנהיגה.
הימצאותו של ריכוז אלכוהול במידה הגבוהה מהמידה שקבע שר התחבורה בהתייעצות עם שר הבריאות. במבחנים אלה יש כדי להבהיר את האיסור על נהיגה לכל מי שצורך אלכוהול או משתמש בסמים, ובכך להפחית את הסיכון לשימוש ברכב על ידי נהג הנתון תחת השפעת סם אסור או משקה משכר. את דגימת נשיפת האויר, לפי הצעת חוק זו, רשאי לדרוש שוטר אף בהעדר חשד שנעברה עבירה לפי פקודה זו. זאת, במטרה להציל את חייהם של נהגים רבים הנוהגים כשהם תחת השפעת אלכוהול ואינם מודעים לסיכון הקיים לחייהם. דגימה של שתן ודם רשאי שוטר לדרוש מנהג רק במקרה שהנהג היה מעורב בתאונת דרכים או שקיים חשד ממשי אצל שוטר, כי הנהג היה שיכור, וזאת על מנת להקטין את הפגיעה האפשרית בפרטיותו של האדם הנבדק. לפי המצב המשפטי כיום, כדאי לכאורה לנהג שיכור לסרב למסור דגימה, היות והעונש המוטל על מי שמסרב להיבדק נמוך מהעונש המוטל על מי שנהג כשהוא שתוי. לכן, הצעת החוק משווה בין העונש שניתן להטיל על מי שמסרב למסור דגימה לבין מי שנהג כשהוא תחת השפעת אלכוהול. ישנם מקרים בהם נהג, שהיה מעורב בתאונת הדרכים ואף הרג אדם אחר, הסכים למסור דגימה רק לאחר שחלף זמן רב ממועד התאונה, זאת כדי לשבש את תוצאות הבדיקה ולפגוע באמינותה במשפט. בפסק דין (ח"י) 3774/02 מדינת ישראל נגד דוד לזימי, קרא בית המשפט למחוקק לתקן את החוק, ולשקול קביעת חזקה שתאפשר להעניש בחומרה גם מי שסירב למסור בדיקת אלכוהול או סמים. הצעת חוק זו תסייע בהרתעות ציבור הנהגים מלנהוג תחת השפעת סמים או אלכוהול ותסייע בהצלת חיי אדם רבים. פ/3190
 

Brendan of DNA

New member
ללא רישיון ברח לשוטר לעבודות שירות

2 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, 4 חודשי מאסר ע"ת (בגין נהחגה בפסילה או ללא רישיון), 30 ימי מאסר ע"ת (בגין הכשלת שוטר על דרך הימלטות פיזית ממנו) ופסילה של 18 חודשים נגזרו היום בבית המשפט השלום בירושלים על סלאיימה מוחמד יליד 1980, תושב ראס-אל-עמוד אשר הורשע, על יסוד הודאתו, בעבירות של הפרעה לשוטר ומעשה פזיזות ורשלנות. ביום 17.12.99, לאחר שנעצר בידי שוטר שביקש לעשות חיפוש ברכב מסוג "טרנזיט" בו נהג (ושהיו בו שני נוסעים), החל לפתע בנסיעה כשדלת הרכב הפתוחה מאיימת לפגוע בשוטר. השוטר החל במירדף אחר הרכב, במהלכו נהג הנאשם בחוסר זהירות תוך שהוא מסכן את ניידת המשטרה. בשל מעשיו עלתה הניידת על אי תנועה המפריד בין המסלולים בדרך שכם ונגרם לה נזק. פ 004285/02
 

Brendan of DNA

New member
10 שנים ו-70 עבירות. והעונש?

30 ימי מאסר ו-2 חודשים מאסר על תנאי ל-3 שנים נגזרו היום בית המשפט לתעבורה ירושלים על רגבי נסים אשר הואשם בשתי עבירות של נהיגה כאשר רישיון הנהיגה שלו לא תקף, 4 עבירות של נהיגה כאשר רישיון הרכב לא תקף ועבירה של נהיגה בלא בטוח תקף. כל העבירות שנעברו באזור ירושלים הנוגעות לרישיון רכב לא תקף נעברו על אותו הרכב. לרגבי נסים רישיון נהיגה משנת 1995 ולחובתו למעלה מ-70 (!) הרשעות. בין הרשעותיו הרשעות הנוגעות לנהיגה בלא שהחזיק רישיון רכב תקף, עבירות ביטוח, הסעת נוסעים בשכר ועבירות טכניות שונות. ת 006053/04ת. 11272/04ת. 13974/04ת. 12542/04ת. 11714/04
 
דווח

מבלי להכנס לעצם הרעיון אם זה טוב או לא טוב,ישים או לא ישים, אני חושב שבנסיבות ישראל 2005 חוק זה יכול להצטרף לעוד 20,000 תקנות לא ישימות. איפה מרוכזים בעיקר אותם נהגים הנוהגים ללא ר"נ? באותן תחנות משטרה שסביבתן כל כך עמוסות בדיווחים על עבירות המתבצעות ב-"ריל-טיים" שאין להן זמן,משאבי כ"א וסבלנות להודעות מעין אלה. קחו לדוגמא עיר כמו לוד, דרום ת"א יפו ועוד ועוד תצלצלו למוקד על :- פריצה לבית, פריצה למכונית, תקיפה וגניבת תיק או פלפון, יריות, איומים, חפץ חשוד, סחר בסמים בחצר הבית, מה התגובה ? ניידת בדרך אליכם (המלצתי אל תמתינו), כל הניידות באירועים, תמתין על הקו, נבוא, אל תאמינו לי תנסו אישית. עכשיו תצלצלו ותודיעו שהשכן שלכם נוהג ללא רישיון.
 
הצעת החוק במקום

הצעת החוק נכונה מאד כדי לשמור על החוק במדינה. אני רק שואל האם הדבר ישנה במשהו את המצב של תאונות הדרכים. מה נותנים לנו החוקים והתקנות כאשר המצב לא משתנה, עוד שורה בספר החוקים? הכוונות טובות אבל הן מחטיאות את המטרה. צריך לבדוק לעומק את כל החוקים והתקנות האם הן עוזרות בהתמודדות עם תאונות הדרכים או לא. לא מספיק שהן צודקות והגיוניות אם הן לא משנות דבר אז חבל על האנרגיה המושקעת בהתקנתן. (בעיקר באשליה שהנה יש לנו כלים כדי להתמודד מול הדבר הנורא הנקרא תאונות דרכים.
 
למעלה