אשה מרציפן
New member
אי כיבוד בקשה של אדם אלרגי - במי האשם?
בפורום השכן התפתח דיון מאוד מעניין בעקבות שיתוף של לקוח מאוכזב שאלרגי לפטרוזיליה, שלמרות בקשתו לקבל מנת דג ללא הנ"ל (שכידוע לרובנו, אינו מרכיב הכרחי במנות דג וניתן להכין בלעדיו), הדבר לא בוצע, וזכה ליחס לא ענייני מצד המלצר ומנהל המקום. מרבית התגובות מצדדות בלקוח, מסיבות מובנות בהחלט לדעתי, אולם יש מי שטוענים שהאשם הוא בלקוח, שבקשתו חצופה והציפיה שלו לכך שבקשתו תתמלא אינה ריאלית, והועלה אפילו הטיעון שאני כל כך אוהבת "הטבח לא יבשל במיוחד בשבילך" (מוזר, חשבתי שזו הסיבה שיוצאים לאכול בחוץ ולא מבשלים בבית), ונוצרה מחלוקת באם המלצר אמור לגלות אחריות או לא לבקשות לקוח.
בתור מאותגרת קולינרית, המציאות שאני מכירה היא אחרת: בבתי אוכל רבים יש מודעות רבה לנושא האלרגנים, כאשר יש מי שמראש נמנעים מלספק מנות מסוימות או מעבר לכך לאנשים שמצהירים על אלרגיה. ישנה תופעה רחבה יחסית שאני מכנה "סימפטום לה גופרה", שנוצרה בעקבות המקרה הידוע של אותה בחורה שנפטרה לאחר שהוגש לה וופל בתוספת נוטלה למרות שהבהירה שהיא אלרגית לאגוזים ברמת סכנת חיים. התופעה הזאת יצרה מצב שלא מוכנים להגיש מנות מסוימות או לא מוכנים להגיש אוכל בכלל לאנשים שמצהירים על אלרגיה וגם על אי סבילות שאינה מסכנת חיים, היות שלא מוכנים לקחת אחריות. היות שכך, ולאור היכרותי עם העולם הזה, לא ברור לי בכלל המצב אותו הלקוח מתאר, וחוויית השירות שהוא מתאר אינה מקובלת בלשון המעטה. אם היה מדובר במרכיב אחר, למשל סויה שהיא מרכיב נפוץ יותר וישנן מנות במסעדות שכוללות מרכיבים מוכנים מראש שאין אפשרות להחליף, הייתי אולי סוברת אחרת (ועדיין, אין מקום להטעיה של הלקוח אלא להבהרה שאינו יכול להזמין את המנה), אבל כשמדובר בפטרוזיליה? יצא לי לשמוע לא אחת נימוקים תלושים למה לא יכולים לבצע שינויים במנה, אבל זה כבר ממש מופרך. בשביל הקוריוז, יצא לי בשתי מסעדות נפרדות להישאל האם אני רוצה תוספת פטרוזיליה עם המנה, היות שהמלצרים הונחו לשאול למקרה שאנשים לא אוהבים פטרוזיליה...
מה דעתכם בנושא? באופן כללי וספציפית לגבי הדיון המדובר.
בפורום השכן התפתח דיון מאוד מעניין בעקבות שיתוף של לקוח מאוכזב שאלרגי לפטרוזיליה, שלמרות בקשתו לקבל מנת דג ללא הנ"ל (שכידוע לרובנו, אינו מרכיב הכרחי במנות דג וניתן להכין בלעדיו), הדבר לא בוצע, וזכה ליחס לא ענייני מצד המלצר ומנהל המקום. מרבית התגובות מצדדות בלקוח, מסיבות מובנות בהחלט לדעתי, אולם יש מי שטוענים שהאשם הוא בלקוח, שבקשתו חצופה והציפיה שלו לכך שבקשתו תתמלא אינה ריאלית, והועלה אפילו הטיעון שאני כל כך אוהבת "הטבח לא יבשל במיוחד בשבילך" (מוזר, חשבתי שזו הסיבה שיוצאים לאכול בחוץ ולא מבשלים בבית), ונוצרה מחלוקת באם המלצר אמור לגלות אחריות או לא לבקשות לקוח.
בתור מאותגרת קולינרית, המציאות שאני מכירה היא אחרת: בבתי אוכל רבים יש מודעות רבה לנושא האלרגנים, כאשר יש מי שמראש נמנעים מלספק מנות מסוימות או מעבר לכך לאנשים שמצהירים על אלרגיה. ישנה תופעה רחבה יחסית שאני מכנה "סימפטום לה גופרה", שנוצרה בעקבות המקרה הידוע של אותה בחורה שנפטרה לאחר שהוגש לה וופל בתוספת נוטלה למרות שהבהירה שהיא אלרגית לאגוזים ברמת סכנת חיים. התופעה הזאת יצרה מצב שלא מוכנים להגיש מנות מסוימות או לא מוכנים להגיש אוכל בכלל לאנשים שמצהירים על אלרגיה וגם על אי סבילות שאינה מסכנת חיים, היות שלא מוכנים לקחת אחריות. היות שכך, ולאור היכרותי עם העולם הזה, לא ברור לי בכלל המצב אותו הלקוח מתאר, וחוויית השירות שהוא מתאר אינה מקובלת בלשון המעטה. אם היה מדובר במרכיב אחר, למשל סויה שהיא מרכיב נפוץ יותר וישנן מנות במסעדות שכוללות מרכיבים מוכנים מראש שאין אפשרות להחליף, הייתי אולי סוברת אחרת (ועדיין, אין מקום להטעיה של הלקוח אלא להבהרה שאינו יכול להזמין את המנה), אבל כשמדובר בפטרוזיליה? יצא לי לשמוע לא אחת נימוקים תלושים למה לא יכולים לבצע שינויים במנה, אבל זה כבר ממש מופרך. בשביל הקוריוז, יצא לי בשתי מסעדות נפרדות להישאל האם אני רוצה תוספת פטרוזיליה עם המנה, היות שהמלצרים הונחו לשאול למקרה שאנשים לא אוהבים פטרוזיליה...
מה דעתכם בנושא? באופן כללי וספציפית לגבי הדיון המדובר.