אי כיבוד בקשה של אדם אלרגי - במי האשם?

אי כיבוד בקשה של אדם אלרגי - במי האשם?

בפורום השכן התפתח דיון מאוד מעניין בעקבות שיתוף של לקוח מאוכזב שאלרגי לפטרוזיליה, שלמרות בקשתו לקבל מנת דג ללא הנ"ל (שכידוע לרובנו, אינו מרכיב הכרחי במנות דג וניתן להכין בלעדיו), הדבר לא בוצע, וזכה ליחס לא ענייני מצד המלצר ומנהל המקום. מרבית התגובות מצדדות בלקוח, מסיבות מובנות בהחלט לדעתי, אולם יש מי שטוענים שהאשם הוא בלקוח, שבקשתו חצופה והציפיה שלו לכך שבקשתו תתמלא אינה ריאלית, והועלה אפילו הטיעון שאני כל כך אוהבת "הטבח לא יבשל במיוחד בשבילך" (מוזר, חשבתי שזו הסיבה שיוצאים לאכול בחוץ ולא מבשלים בבית), ונוצרה מחלוקת באם המלצר אמור לגלות אחריות או לא לבקשות לקוח.

בתור מאותגרת קולינרית, המציאות שאני מכירה היא אחרת: בבתי אוכל רבים יש מודעות רבה לנושא האלרגנים, כאשר יש מי שמראש נמנעים מלספק מנות מסוימות או מעבר לכך לאנשים שמצהירים על אלרגיה. ישנה תופעה רחבה יחסית שאני מכנה "סימפטום לה גופרה", שנוצרה בעקבות המקרה הידוע של אותה בחורה שנפטרה לאחר שהוגש לה וופל בתוספת נוטלה למרות שהבהירה שהיא אלרגית לאגוזים ברמת סכנת חיים. התופעה הזאת יצרה מצב שלא מוכנים להגיש מנות מסוימות או לא מוכנים להגיש אוכל בכלל לאנשים שמצהירים על אלרגיה וגם על אי סבילות שאינה מסכנת חיים, היות שלא מוכנים לקחת אחריות. היות שכך, ולאור היכרותי עם העולם הזה, לא ברור לי בכלל המצב אותו הלקוח מתאר, וחוויית השירות שהוא מתאר אינה מקובלת בלשון המעטה. אם היה מדובר במרכיב אחר, למשל סויה שהיא מרכיב נפוץ יותר וישנן מנות במסעדות שכוללות מרכיבים מוכנים מראש שאין אפשרות להחליף, הייתי אולי סוברת אחרת (ועדיין, אין מקום להטעיה של הלקוח אלא להבהרה שאינו יכול להזמין את המנה), אבל כשמדובר בפטרוזיליה? יצא לי לשמוע לא אחת נימוקים תלושים למה לא יכולים לבצע שינויים במנה, אבל זה כבר ממש מופרך. בשביל הקוריוז, יצא לי בשתי מסעדות נפרדות להישאל האם אני רוצה תוספת פטרוזיליה עם המנה, היות שהמלצרים הונחו לשאול למקרה שאנשים לא אוהבים פטרוזיליה...

מה דעתכם בנושא? באופן כללי וספציפית לגבי הדיון המדובר.
 

LemonLimeLilach

New member
הגבתי גם בשרשור ההוא

ובלי שום ספק בכלל הלקוח צודק במיליון אחוז. אין תירוצים לזה. התגובות בפורום השני נגד הלקוח הן ביזיוניות. מה זאת השטות הזאת, בן אדם אלרגי שיישאר בבית ויאכל רק מה שהוא מכין? אם מישהו מבקש במסעדה להוריד רכיב, ומקבלים את הבקשה שלו- זה הסוף של הדיון, הם צריכים למלא את הבקשה כפי שהבטיחו. אין פה שום קשר לאחריות של הסועד, ושום סיבה שהוא יימנע מלאכול בחוץ.

דוגמא אישית שלי: רגישה ללקטוז. יש מסעדות שבתפריט מציגות רק רטבים עם שמנת (רוזה, שמנת פטריות) ואני תמיד שואלת אם אפשר רוטב עגבניות ללא שמנת. ברגע שאומרים לי כן, זה נגמר. אין שום סיבה שאני אתן למלצר או לטבח הסברים לגבי הסיבה לבקשה ואין לי שום צורך ליידע אותם בכלל שאני רגישה. אם ביקשתי בלי שמנת והם אמרו לי שזה אפשרי (ולפעמים המלצרים הולכים לשאול במטבח וזה בסדר גמור!) הם צריכים להגיש לי כך את המנה.

אני לא חושבת שלקוח צריך בכלל לספר למלצר סיפורי אימה על הרגישויות שלו בשביל שהמלצר ימלא את הבקשה שלו. הלקוח ביקש, הטבח אמר שזה בסדר, הבקשה צריכה להתמלא, זה הכל. לאן הגענו שרק אם נודיע למלצר שאנחנו נמות מזה, הוא ימלא את הבקשה? ואם הבקשה לא אפשרית, אז רק צריך להגיד שזה לא אפשרי. מה כל כך קשה? נזמין משהו אחר, ביג דיל. אבל להגיד!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

nofi1456

New member
הלקוח צודק במקרה הזה

גם אם לא היית מזכירה את המקרה של הבחורה שמתה מהנוטלה, זה ישר היה עולה לי..
בשני המקרים האלה המלצרים אשמים בחוסר מקצועיות ושירות גרוע!
איך אומרים ללקוח שאין אגוזים ושמים נוטלה? איך אומרים ללקוח שאפשר בלי פטרוזיליה ושמים לו פטרוזיליה? לא מבינה את זה..
פעם הייתה לי לקוחה שהייתה אלרגית לרכיב מסוים (לא זוכרת איזה). היא שאלה אם יש אותו באחת מהמנות ולאחר כמה בירורים אף אחד מהעובדים לא יכל לתת לה תשובה מדויקת באותו הרגע, אז במקום להמר שיהיה בסדר או לנסות לעבוד עליה, אמרתי לה שליתר ביטחון לא תזמין את המנה הזאת.
אפילו הייתי מעדיפה שלקוח יעזוב את המקום בלי להזמין מאשר שיקרה משהו.

מזל שאני לא אלרגית לכלום אחרת הייתי מפחדת לאכול בחוץ אחרי כל הסיפורים האלה..
 
למעלה