אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
אכזבה גדולה מהמטרונית. לא קירבה את חיפה לקריו
לקריות, להיפך - הרחיקה! אנחנו רק מנסים למצא עכשיו פתרונות איך להגיע לחיפה בכל דרך רק לא בעזרת המטרונית האיטית והמסורבלת שבה במקרה הטוב אתה יושב ואחרי חצי שעה כאבי גב, ובמקרה הרע עומד לעיתים כשעה... לא זה לא זה... מזל שיש רכבת.
אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
היא נובעת בעיקר משלוש סיבות:
1. עצירה בכל תחנה נידחת בדרך בניגוד לאוטובוסים של אגד.
קיימת הוראה לנהגי המטרונית לעצור בכל תחנה ללא יוצא מן הכלל ולפתוח את הדלתות, גם אם מדובר באמצע הלילה, איש לא עומד בתחנה ואף אחד לא מצלצל לרדת.
2. הרמזורים הרבים במסלול שכלל לא נותנים שום עדיפות למטרונית כפי שסוכם.
אחרי שהמטרונית מסיימת לעמוד סתם בתחנה שאין בה אף אחד, היא גם עומדת ברמזור האדום שאחריה ואפילו ברמזורים של מעברי חצייה בלבד.
3. רלוונטי לקו 1 - ההארכה המטופשת של הקו דרך שד' בן גוריון ושד' המגינים, במקום להמשיך ישר על דרך העצמאות כמו קו 103 וכמו שתוכנן למטרונית מלכתחילה.
מדובר בשלושה גורמים שניתן לפתור בקלות וחייבים לעשות זאת כי המטרונית פשוט איטית מדי והנסיעה בה מייגעת.
עם זאת, לפחות ממה שאני חוויתי הצפיפות כלל לא נוראית כפי שכמה גולשים ספיציפיים כאן טענו שתהיה.
זאת כמובן להוציא מטרוניות בהם עובדים נהגים איטיים במיוחד, שאחריהן מזדחלות לעיתים עוד שתי מטרוניות ריקות באותו הקו שלא יכולות לעקוף במת"צ.