אכילה בנופש שיתוף - לא לראשי

פ הילה

New member
אכילה בנופש שיתוף - לא לראשי

בעקבות הדיון על יציאה לנופש של קשר חדש
יצאנו לנופש של 5 ימים - חצי פנסיון 4 נפשות. הייתה שקילה לפני הנסיעה. הייתה לי התלבטות אם לקחת את המשקל ובסוף המשקל לא נלקח .
היות וידעתי שאין ארוחת צהרים - וקנייה מבחוץ לא הייתה אפשרות לפחות לגביי -התארגנתי מהבית ולקחתי רק בשבילי שימורי טונה ,שימורי תירס בקופסאות של 260 גרם, פתית , צנימים ובייגלה בשקיות קטנות של 60 גרם. יתר המשפחה קנתה ארוחת צהרים מארומה.
1.את ארוחת הבוקר אכלנו בשעה 8.15 - ממש לא השעה בבית שהיא בסביבות 5.30 או 6.
התפריט שלי לארוחת הבוקר דמה ברובו לאוכל שנאכל בבית החריגה התבטאה בשתיית מיץ תפוזים ודג מלוח. לא היה לי צורך לגוון בדברים אחרים או לטעום דברים חדשים. לא הרגשתי שאני מחמיצה דברים ושלא קיבלתי תמורה עבור מה ששילמתי.
2. האתגר שהצבתי לעצמי היה לא לאכול ארוחת צהריים עד שאני לא מרגישה צורך. וכך עשיתי. רעב הרגשתי רק לקראת השעה 16 אחהצ. הרעב היה מתון ולא הצריך "טריפה של אוכל"- משהו קטן להשקיט את הבטן עד לארוחת הערב.
3. ארוחת הערב נאכלה ב19.30 - בארוחה זו בחרתי לאכול מנת בשר ושתי תוספות . ליד זה צלחת ירקות פרוסים ומעט חמוצים. שתייה רק מים. וריבוע של עוגה שהיה חתוך ולכן הייתה לי יכולת לבחור מה גודל הפרוסה.
בסיום ארוחת הערב הייתה הליכה של חצי שעה בכל ערב.
4. מציינת שאני לא יצאתי בבקרים מהמלון לטיולים. גם לא שחיתי בבריכה כמו שאר בני המשפחה והפעילות הגופנית היחידה הייתה ההליכה בערב.
5. החזרה הבייתה- כולם עלו על המשקל ואף אחד לא עלה במשקל.
אפשר לשמור על משקל בנופש, לא חייבים לאכול הכול מהכול, אני חושבת שצריך לתכנן עד כמה שאפשר - תפריט אוכל ומהי הפעילות שתעשה.
היות ומטרת הנופש אצלי הייתה מנוחה מהשיגרה - הצלחתי לשלב דברים ועל כך אני מרוצה.
 

קשר חדש

New member
כיף לשמוע שתכננת ועמדת בתוכנית שלך.

מצד שני,
אמרת שכל ה-4 לא עלו במשקל. הם בלי לתכנן ולהביא אוכל מראש.
מה ההבדל בעיניך?
מדוע את היית זקוקה לתכנון והם לא? (בהנתן שהתקבלה לדבריך אותה תוצאה).
מה היה קורה לדעתך אם היית פועלת בשיטה שלהם (לאכול בארומה בצהריים)?.
 

פ הילה

New member
תשובה

3 בעלי משקל תקין לגובה - אכלו בצורה מסודרת ארוחות שהן לא שונות בהרבה מהאוכל הביתי ומסדר היום שלהם. ארוחת הצהרים הייתה ללא בשר(באה במקום ארוחת ערב בבית). אני חושבת שהפעילות הגופנית ששלושתם עשו - בטיולים בשחיות (שעה בבוקר ושעה אחה"צ)והילכה בערב עזרו להם .
התכנון שלי נבע משום שאני בתהליך של ירידה במשקל לפי שיטת הנקודות של שומרי משקל. אם שתי הארוחות העיקריות של הן בוקר וערב , ארוחת הצהרים חייבת להיות במספר נקודות מועט. לכן כאשר תכננתי את היציאה לקחתי זאת בחשבון והקצבתי יותר נקודות לארוחות שבמלון. אם הייתי אוכלת גם בארומה את ארוחת הצהריים כמו כולם בלי תכנון הייתי מעלה במשקל.
 

קשר חדש

New member
נשמע מצוין

ועוד שאלות:
כתבת: "לא היה לי צורך לגוון בדברים אחרים או לטעום דברים חדשים. לא הרגשתי שאני מחמיצה דברים ושלא קיבלתי תמורה עבור מה ששילמתי".

איך הגעת לסטייט אוף מיינד הזה?
זה משהו קבוע אצלך?
כשאת רואה את השפע של המלון הוא לא מהווה טריגר עבורך? האוכל בנופש הוא לא חלק מהנופש בעיניך? תמיד זה ככה? או רק בתקופה שאת פועלת בשיטת הנקודות של שומרי משקל?
 

פ הילה

New member
תשובה

מעתיקה מתוך השיתוף שלך לגבי הנופש
"כלומר הסתדרתי מצוין, אכלתי אותו בכמויות ונהניתי . המשקל עלה בהתאם.
אבל זאת לא היתה הבחירה שלי.
זה היה שילוב של הסחפות (טריגר מכל השפע והצבעים והריחות) יחד עם פחד (שלא יהיה לי אוכל אחר כך, שאני אהיה רעבה אחר כך) יחד עם הרצון לטעום מהכל (לחוות) יחד עם הרצון לאכול כי כבר שילמתי (אני שילמתי על ארוחת בוקר, יש המון אוכל בארוחת בוקר, ואני לא אוכל כי אני עדיין לא רעבה? אוכל חצי כוס יוגורט ואפסיק בגלל שובע בלי לטעום בכלל מכל השפע?!).
בקיצור, עוד לא מצאתי את הנוסחה שתתאים לי בזמן נופש, כאשר יש ארוחות עם שפע של מנות ואפשרויות, בשעות שאינן מתאימות לי מבחינת הרעב.
ואני עונה לך-
גם כשהייתי רזה ותמיד יצאנו לנופש - הנופש היה מקום לנוח , לנוח מבישולים, מהריצה היום יומית, מדאגות. מקום שכולנו כול בני המשפחה יחד. נכון שזה רק כמה ימים אך נותן אנרגיות וממלא בכוחות.
שפע של אוכל יש גם בבית, נכון שהוא לא מרוכז בארוחת בוקר אחת או בארוחת ערב אחת, אלא מתפזר על כל פני השבוע. אוכל לא היה אף פעם אחת ממטרות היציאה לנופש. אצלנו בבית יש מגוון של מאכלים היות וגם בתי צמחונית ואני מאותגרת כל פעם להכין מאכלים מחומרים חדשים. המטבח אצלנו עשיר בחומרי גלם.
כך שהשפע של האוכל במלון לא גרם לנו לרצות לטעום מכל דבר,, לא החמצנו כלום וגם לא היה רצון לאכול כי כבר שילמנו.
בשיטת הנקודות אני לומדת מחדש לבנות מסגרת תפריט שתתאים לי ולדעת שיש מאכלים שלא כדאי לי לשלב אותם.
 
למעלה