Haim raveh
New member
"אכלתי אותה" תאור התקרית .
איזה חיים ? עוד פעם "קאט מנוע" . למה , למה , למה תמיד זה קורה אצלי ? כנראה צריך "פיס בחיים" ! והנה אני מדריך בשבת בבוקר, טייס לדרגה 3 . "מחרטט " לחניך איך עושים נחיתת אונס מסביר כעשר דקות מה עושים כשהמנוע בוגד , מסביר לו שהמנועים " לפעמים גם עובדים". שלב הבא , מלמד בדיקות לפני טיסה . [ כאילו שהממ"ג לא טס לפני כן באותו היום] . מתחיל משמאל , מאחור , מגיע לימין הממ"ג ורואה משהו מבריק על רצועת הבטיחות [מתחת לפקק הדלק . נוגע עם האצבע ממשש מריח ומחליט , זה שמן !!! אני קובע . בדיוק כמו שלימדתי את החניך . להשתמש בכל החושים בזמן הבדיקות . אני שואל את החניך מאיפה השמן ? עונה , תדלקו לי . אז למה שמן על הרצועה ? אה אני מבין ושואל , השמן והדלק מעורבבים יחד ? אין מיכל תערובת שמן? עונה החניך , בממ"ג הזה מתדלקים תערובת מוכנה . O.K אני עונה , וממשיך לשאול , נשפך השמן? לא מלאו תערובת מוכנה ? מלאו שמן בנפרד ובנזין בנפרד ? עונה החניך , לא יודע אך מישהו תדלק וזה בסדר. אני מניח כי המתדלק הכין לנו ממ"ג מתודלק כראוי כי הרי האנשים "מתורגלים ויודעים" !!! מניעים , מחממים , פותחים מנוע לכוון מערב , ממריאים , ב-70 רגל פונים דרומה , ב-100 רגל אני מרגיש ירידת מנוע , מנסה לנחש למה הוריד החניך את המנוע . אני שומע את החניך שואל "אתה הורדתה לי מנוע" ? אני עונה , לא ! "אתה הורדתה מנוע" ? אני שואל ? עונה החניך לא ! נחיתת אונס אני מכריז ! "נוחתים ישר קדימה , תקדם את הישבן , שים ידיים על מיתרי הברקס, תהיה מוכן ל"פלייר" בגובה 3 מטרים , דחוף רגליים , עכשיו למשוך בידיים קדימה" ולאחר שעשה את הפעולות הנכונות, בזמן הנכון, אני מוסיף עוד מעט "פלייר" בידי. לאורך התלמים , נגיעה רכה ויפה . זה היה תרגול אמיתי בזמן אמיתי ובשיעור המתאים אומר החניך . נכון ! הייתה תשובתי. אנו מחלצים את הממ"ג בהתחשבות בחקלאי ומנסים לא לרמוס את מה שיהיה בעתיד אוכל למפצחי השבת. בודקים את המנוע , הוא אינו תפוס , מנסים להניע והוא מניע לשניות וכבה . ההחלטה , לשלוח למוסך. כי הרי רק גמרו את ה"אוברול" שלו והמנוע עשה בסך הכול 3 שעות עבודה . איזה "זבל" של עבודה רק 3 שעות וכבר "נידפק" ? ממצאים : נמצא הרבה שמן בקרבוראטורים . מדבר איתי המכונאי , מתחקר ואומר לי כי מצא הרבה שמן בקרבוראטורים . ואז אני משחזר לו את שכתבתי בשורות אלו ואומר "כנראה לא ערבבו את השמן והדלק" . ואכן לאחר ברור עם המתדלק -- לא ערבבו את השמן והדלק -- !!! הכניסו בנזין ולאחר מכן את השמן ישר למיכל וכרגיל "אני אכלתי אותה" הרי כל התקריות תמיד קורות אצלי וזה משפט שאני אומר ולצערי גם מיישם אותו לשימוש עצמי. מקרה מהעבר . באחד הטיולים אני רואה את ד"ר מוקי מתדלק בנפרד , בנזין ושמן . אני נגש אליו ומעיר את תשומת ליבו כי זה "לא טוב" עונה לי אבל תמיד אני עושה כך ואין בעיות . עניתי "עד שתהיה לך בעיה" !? ואז תשנה מהרגלך !? אני מקווה שהוא שינה את הרגלו . ללמדכם !!! שמן ודלק מערבבים במיכל חיצוני ורק אז מתדלקים . נכון לא צריך לערבב עד שתהיה קצפת כמו קצפת של עוגה , אך צריך לערבב. השמן כבד מהבנזין והוא שוקע אם לא מערבבים כראוי . [איזה מנוע מטומטם זה ה"רוטקס" הזה. לא עובד על ריכוז גבוה של שמן] . הבנתם ? תתייחסו ! חיים רוה
איזה חיים ? עוד פעם "קאט מנוע" . למה , למה , למה תמיד זה קורה אצלי ? כנראה צריך "פיס בחיים" ! והנה אני מדריך בשבת בבוקר, טייס לדרגה 3 . "מחרטט " לחניך איך עושים נחיתת אונס מסביר כעשר דקות מה עושים כשהמנוע בוגד , מסביר לו שהמנועים " לפעמים גם עובדים". שלב הבא , מלמד בדיקות לפני טיסה . [ כאילו שהממ"ג לא טס לפני כן באותו היום] . מתחיל משמאל , מאחור , מגיע לימין הממ"ג ורואה משהו מבריק על רצועת הבטיחות [מתחת לפקק הדלק . נוגע עם האצבע ממשש מריח ומחליט , זה שמן !!! אני קובע . בדיוק כמו שלימדתי את החניך . להשתמש בכל החושים בזמן הבדיקות . אני שואל את החניך מאיפה השמן ? עונה , תדלקו לי . אז למה שמן על הרצועה ? אה אני מבין ושואל , השמן והדלק מעורבבים יחד ? אין מיכל תערובת שמן? עונה החניך , בממ"ג הזה מתדלקים תערובת מוכנה . O.K אני עונה , וממשיך לשאול , נשפך השמן? לא מלאו תערובת מוכנה ? מלאו שמן בנפרד ובנזין בנפרד ? עונה החניך , לא יודע אך מישהו תדלק וזה בסדר. אני מניח כי המתדלק הכין לנו ממ"ג מתודלק כראוי כי הרי האנשים "מתורגלים ויודעים" !!! מניעים , מחממים , פותחים מנוע לכוון מערב , ממריאים , ב-70 רגל פונים דרומה , ב-100 רגל אני מרגיש ירידת מנוע , מנסה לנחש למה הוריד החניך את המנוע . אני שומע את החניך שואל "אתה הורדתה לי מנוע" ? אני עונה , לא ! "אתה הורדתה מנוע" ? אני שואל ? עונה החניך לא ! נחיתת אונס אני מכריז ! "נוחתים ישר קדימה , תקדם את הישבן , שים ידיים על מיתרי הברקס, תהיה מוכן ל"פלייר" בגובה 3 מטרים , דחוף רגליים , עכשיו למשוך בידיים קדימה" ולאחר שעשה את הפעולות הנכונות, בזמן הנכון, אני מוסיף עוד מעט "פלייר" בידי. לאורך התלמים , נגיעה רכה ויפה . זה היה תרגול אמיתי בזמן אמיתי ובשיעור המתאים אומר החניך . נכון ! הייתה תשובתי. אנו מחלצים את הממ"ג בהתחשבות בחקלאי ומנסים לא לרמוס את מה שיהיה בעתיד אוכל למפצחי השבת. בודקים את המנוע , הוא אינו תפוס , מנסים להניע והוא מניע לשניות וכבה . ההחלטה , לשלוח למוסך. כי הרי רק גמרו את ה"אוברול" שלו והמנוע עשה בסך הכול 3 שעות עבודה . איזה "זבל" של עבודה רק 3 שעות וכבר "נידפק" ? ממצאים : נמצא הרבה שמן בקרבוראטורים . מדבר איתי המכונאי , מתחקר ואומר לי כי מצא הרבה שמן בקרבוראטורים . ואז אני משחזר לו את שכתבתי בשורות אלו ואומר "כנראה לא ערבבו את השמן והדלק" . ואכן לאחר ברור עם המתדלק -- לא ערבבו את השמן והדלק -- !!! הכניסו בנזין ולאחר מכן את השמן ישר למיכל וכרגיל "אני אכלתי אותה" הרי כל התקריות תמיד קורות אצלי וזה משפט שאני אומר ולצערי גם מיישם אותו לשימוש עצמי. מקרה מהעבר . באחד הטיולים אני רואה את ד"ר מוקי מתדלק בנפרד , בנזין ושמן . אני נגש אליו ומעיר את תשומת ליבו כי זה "לא טוב" עונה לי אבל תמיד אני עושה כך ואין בעיות . עניתי "עד שתהיה לך בעיה" !? ואז תשנה מהרגלך !? אני מקווה שהוא שינה את הרגלו . ללמדכם !!! שמן ודלק מערבבים במיכל חיצוני ורק אז מתדלקים . נכון לא צריך לערבב עד שתהיה קצפת כמו קצפת של עוגה , אך צריך לערבב. השמן כבד מהבנזין והוא שוקע אם לא מערבבים כראוי . [איזה מנוע מטומטם זה ה"רוטקס" הזה. לא עובד על ריכוז גבוה של שמן] . הבנתם ? תתייחסו ! חיים רוה