"אכלתי אותה" תאור התקרית .

Haim raveh

New member
"אכלתי אותה" תאור התקרית .

איזה חיים ? עוד פעם "קאט מנוע" . למה , למה , למה תמיד זה קורה אצלי ? כנראה צריך "פיס בחיים" ! והנה אני מדריך בשבת בבוקר, טייס לדרגה 3 . "מחרטט " לחניך איך עושים נחיתת אונס מסביר כעשר דקות מה עושים כשהמנוע בוגד , מסביר לו שהמנועים " לפעמים גם עובדים". שלב הבא , מלמד בדיקות לפני טיסה . [ כאילו שהממ"ג לא טס לפני כן באותו היום] . מתחיל משמאל , מאחור , מגיע לימין הממ"ג ורואה משהו מבריק על רצועת הבטיחות [מתחת לפקק הדלק . נוגע עם האצבע ממשש מריח ומחליט , זה שמן !!! אני קובע . בדיוק כמו שלימדתי את החניך . להשתמש בכל החושים בזמן הבדיקות . אני שואל את החניך מאיפה השמן ? עונה , תדלקו לי . אז למה שמן על הרצועה ? אה אני מבין ושואל , השמן והדלק מעורבבים יחד ? אין מיכל תערובת שמן? עונה החניך , בממ"ג הזה מתדלקים תערובת מוכנה . O.K אני עונה , וממשיך לשאול , נשפך השמן? לא מלאו תערובת מוכנה ? מלאו שמן בנפרד ובנזין בנפרד ? עונה החניך , לא יודע אך מישהו תדלק וזה בסדר. אני מניח כי המתדלק הכין לנו ממ"ג מתודלק כראוי כי הרי האנשים "מתורגלים ויודעים" !!! מניעים , מחממים , פותחים מנוע לכוון מערב , ממריאים , ב-70 רגל פונים דרומה , ב-100 רגל אני מרגיש ירידת מנוע , מנסה לנחש למה הוריד החניך את המנוע . אני שומע את החניך שואל "אתה הורדתה לי מנוע" ? אני עונה , לא ! "אתה הורדתה מנוע" ? אני שואל ? עונה החניך לא ! נחיתת אונס אני מכריז ! "נוחתים ישר קדימה , תקדם את הישבן , שים ידיים על מיתרי הברקס, תהיה מוכן ל"פלייר" בגובה 3 מטרים , דחוף רגליים , עכשיו למשוך בידיים קדימה" ולאחר שעשה את הפעולות הנכונות, בזמן הנכון, אני מוסיף עוד מעט "פלייר" בידי. לאורך התלמים , נגיעה רכה ויפה . זה היה תרגול אמיתי בזמן אמיתי ובשיעור המתאים אומר החניך . נכון ! הייתה תשובתי. אנו מחלצים את הממ"ג בהתחשבות בחקלאי ומנסים לא לרמוס את מה שיהיה בעתיד אוכל למפצחי השבת. בודקים את המנוע , הוא אינו תפוס , מנסים להניע והוא מניע לשניות וכבה . ההחלטה , לשלוח למוסך. כי הרי רק גמרו את ה"אוברול" שלו והמנוע עשה בסך הכול 3 שעות עבודה . איזה "זבל" של עבודה רק 3 שעות וכבר "נידפק" ? ממצאים : נמצא הרבה שמן בקרבוראטורים . מדבר איתי המכונאי , מתחקר ואומר לי כי מצא הרבה שמן בקרבוראטורים . ואז אני משחזר לו את שכתבתי בשורות אלו ואומר "כנראה לא ערבבו את השמן והדלק" . ואכן לאחר ברור עם המתדלק -- לא ערבבו את השמן והדלק -- !!! הכניסו בנזין ולאחר מכן את השמן ישר למיכל וכרגיל "אני אכלתי אותה" הרי כל התקריות תמיד קורות אצלי וזה משפט שאני אומר ולצערי גם מיישם אותו לשימוש עצמי. מקרה מהעבר . באחד הטיולים אני רואה את ד"ר מוקי מתדלק בנפרד , בנזין ושמן . אני נגש אליו ומעיר את תשומת ליבו כי זה "לא טוב" עונה לי אבל תמיד אני עושה כך ואין בעיות . עניתי "עד שתהיה לך בעיה" !? ואז תשנה מהרגלך !? אני מקווה שהוא שינה את הרגלו . ללמדכם !!! שמן ודלק מערבבים במיכל חיצוני ורק אז מתדלקים . נכון לא צריך לערבב עד שתהיה קצפת כמו קצפת של עוגה , אך צריך לערבב. השמן כבד מהבנזין והוא שוקע אם לא מערבבים כראוי . [איזה מנוע מטומטם זה ה"רוטקס" הזה. לא עובד על ריכוז גבוה של שמן] . הבנתם ? תתייחסו ! חיים רוה
 
חיים, תודה על השיתוף

מהי המשמעות לגבי זמן איחסון התערובת במיכל הדלק? נניח למשל שהתערובת הוכנה כראוי והממ"ג תודלק. אם הדלק קל מן השמן האם הוא לא צפוי להפרד מן השמן כעבור מספר ימים/שבועות? מהו זמן אחסון התערובת המקסימלי המותר? מצב זה אופיני, אגב, אחרי תדלוק, טיסה קצרה, אחסנת הכלי וטיסה נוספת במועד אחר. תודה, אבי
 

Haim raveh

New member
"לא מבין בזה" ...אך בכל אופן תשובה

הדלק והשמן לאחר עירבוב כראוי לא יפרדו שוב. לכן אין דאגה להפרדת השמן לאחר זמן סביר . סביר אני מתכוון לזמן של שנה ומעלה. אבל !!! הדלק מוריד מאיכותו באחסנה ממושכת ובמיוחד לאחר עירבובו עם השמן. תקופה של 3-4 חודשים היא סבירה, מעבר לכך רצוי להחליף או לפחות לערבב עם עוד דלק טרי. עוד , הדלק שונה בחורף, בקייץ ובעונות המעבר. השונה בין חורף לקייץ הוא בנדיפות . דלק הנמכר בקייץ הוא בעל נדיפות קטנה יותר מאשר בחורף. אם נישאר הדלק מהקייץ לחורף ההתנעה ושריפת הדלק יהיו פחות איכותיים. אם יהיה דלק חורפי ונישתמש בו בקייץ עשויים לקבל מה שניקרא "נעילות התאדות" דבר אשר יכול לגרום ל"קאט מנוע" . אבל ...הסיכוי לכך בממ"ג קטן עד כמעט בלתי אפשרי. תאורטי יכולה להיות בעיה מעשית אני לא מכיר בעיות מהסוג הזה בממ"ג. חיים רוה
 

GIL B

New member
ערבוב שמן/דלק:מומלץ לקרוא!

ולהלן תשובה קצת יותר מחוזקת.. במידה והנכם משתמשים בשמן מינרלי לתערובת ,אזי כל מילה נכונה ממה שכתב חיים רווה. **שימו לב!-למי שמערבב את השמן בתערובת עם שמן חצי סינטטי או סינטטי מלא לטווח הארוך כמעט וודאי שהשמן יפרד מהדלק!!!!!!!!!!!! אין להשתמש בדלק מעורבב שכזה לאחר תקופת אחסנה ארוכה!!!!!!!! בדקתי היום שוב את הנושא מול מעבדת השמנים שלנו בפז שמנים וכימקלים והתשובה היתה חד משמעית כפי שהזכרתי. חג שמח לכולם גיל
 

Haim raveh

New member
נכון גיל צודק....

לצערי לא התיחסתי לשמן סינטטי כי הוא לא מתאים למנועים שלנו וזה מנסיון ! חיים רוה
 

אפל

New member
דלק ושמן שעורבבו טוב לא יפרדו, אבל:

באחסנה ארוכה מתנדף הבנזין ואחוז השמן עולה. השמן מתפרק למרכיביו ואינו משמן כראוי. כמות התערובת שנשארה בקרבוראטורים היא קטנה ויש אפשרות שכל הבנזין יתנדף וישאר רק שמן. לכן יש לתכנן חניה ארוכה ללא דלק, כולל קארבוראטורים!
 

GIL B

New member
מתעקש ששמן סינטטי-מתפרק:

אפלבוים שלום שמן סינטטי בגלל הרכבו,כן,ייפרד מהדלק (מכל אוקטן או סוג).בעין רגילה לא כל כך תראו את ההיפרדות .... כמובן שלא מדובר על תקופה של חודש..אלא יותר... היה לפני כמה שנים ניסוי כזה בפז בנושא מנועי 2 פעימות. גיל
 

אפל

New member
שמן סינטטי רע למנועי שתי פעימות

בישראל!!!! אני לא מבין בזה כלום אבל מנסיון של בדיקת סוגי שמנים שונים לאורך השנים מתברר שהתוצאות הטובות ביותר (בלאי יחסית קטן ופיח מועט ) מתקבל בשמן סונול מרין, ועם אתה מתעקש שהשמן ניפרד מהבנזין אני מסכים אתך ללא וויכוח . זה גם מוביל לאותו דבר מבחינת הטיפול בכלי באחסנה ארוכה. לא להשאיר דלק
 

רן בג

New member
ניצול השירשור -משמעות אותיות בשמן

נדמה לי שיש כאן כמה "מומחי שמן".. מה ההבדל בין שמן "100" לשמן "100W"? האם האות "W" ממסמלת יותר צמיגות או להפך או איזה תכונה אחרת... תודה.
 

ד ו ד 9 9

New member
איציק תוכל לפרט מה הסיבות ששמן

סינטטי לא מתאים לתנאי ארצינו? תודה וחג שמח לכולם
 

GIL B

New member
תשובה לרן בג:

רן שלום בעקבות שאלתך,להלן תשובה חלקית עד אחרי החג...(-: שמנים אלו שציינת משמשים למנועים G- Aלא עבורינו!!! משמשים ל GA!!!!- השמן אינו מתאים למנועי 2 פעימות!!! לגבי ההבדלים בין ה 100 ל 100 W-אעביר לך תשובה מוסמכת רק אחרי החג. למיטב זכרוני,אחד מהם משמש לטיסה רגילה והשני ל הרצה בלבד,איני זוכר בדיוק מי זה מי,אך אשמח לברר לך,ולתת לך תשובה.אני מאוד זהיר בעניין הזה ,ולכן תשובתי החלקית. חג שמח גיל
 

רן בג

New member
אכן כן - המנוע שלי הוא ג'בירו 4 פע'

הוראות ההפעלה שלו מציינות שב-25 השעות הראשונות המנוע יופעל עם 100 ואחר כך עם 100W, כלומר הקביעה שלך שהראשון להרצה אכן מדויקת. מעניין אותי מה ההבדל ביניהם וכמה זה עקרוני... תודה, אמתין
 
למעלה