אלה הסיבות בגללן אתם עומדים בפקקים

ש מים

New member
אלה הסיבות בגללן אתם עומדים בפקקים

("אתם" ולא אני, כי:
  1. אני משתמש "כבד" ברכבת.
  2. לכל שאר הנסיעות אני משתמש כבד בד-גלגלי)
זה לא חדש, אבל תמיד נעים להיזכר...
פשוט מאוד: צלילה לעומקו של תקציב התחבורה מגלה עדיפות ברורה לפיתוח כבישים, דבר שמעודד בחירה ברכב פרטי והזנחת האוטובוסים. מאז שנת 2014 יש עלייה מתמידה בתקציב לפיתוח כבישים על חשבון פיתוח רכבות ותחבורה ציבורית.
 

משה12333

New member
נהגי הרכבים הפרטיים לא מפחדים מפקקים כפי שאתה לא מפחד לעמוד

בתור בכניסה לתחנת הרכבת. אתה לא מפחד מהתור של עמדת המאבטחים ולא מהתור של הקופה ולא מהתור ברציף כשכולם רוצים להיכנס דרך דלתות הקרונות ביחד.

נהגי הרכב הפרטי מבינים שאם כולם מתחילים ללמוד ולעבוד באותה השעה, אז יהיו פקקים אפילו אם יהיה כביש עם 10 נתיבים לכל כיוון.

פקקים או תור נוצרים אם יש ביקוש לאמצעי מסויים ע"י מס' מבקשים בו זמנית. זה קורה בכביש או בקופת הסופרמרקט או בבנק או בדואר. זה אפילו קורה במסילות הרכבת ואז הרכבות עוצרות לכמה דקות הרחק מהתחנה ורק כשהתחנה מתפנה הן נכנסות אליה.


אתה לא יכול להגיד שהממשלה מעודדת שימוש ברכב פרטי. בני אדם בכל העולם בוחרים להשתמש ברכב פרטי כמו שהם בוחרים להשתמש בכל דבר אחר ואז הממשלה משרתת את רצונותיהם.

הכבישים החדשים, האורכיים והרוחביים, הביאו ברכה למדינת ישראל והזניקו את כלכלתה. הם קיצרו את המרחקים בין כל נקודה לנקודה בארץ בצורה שלא תאמן. ההארכות של כביש 6 ושל האיילון צפונה ודרומה, הסלילות של 431, 471, 531, כביש 7, כביש עוקף הקריות, שדרוג כביש מס' 1 ו-38, שינו לחלוטין את ישראל.

כביש יכול להעביר כמות אדירה של בני אדם בשעה ואף אמצעי תחבורה ציבורית בכלל לא מתקרב לעשירית מהיכולת הזאת. כביש גם נסלל או מורחב במהירות ואילו פרוייקטים של תחבורה ציבורית הם מאד יקרים ומסובכים. תראה כמה זמן לוקח להקים את הקו האדום של נת"ע או את הקו המהיר של רכבת ישראל לירושלים. את המחיר של כל פרוייקט אחד כזה שעולה פי כמה וכמה מכל הפרוייקטים ביחד של מחלפים או של כבישים, אין בכלל צורך להזכיר. הפרוייקט גם איטי לבנייה, גם יקר וגם מוגבל ביכולת העברת הנוסעים שלו יחסית לכביש.

הכבישים והתחבורה הציבורית הם לא אחד על חשבון השני או אחד במקום השני אלא הם שירות עיקרי ושירות משני של תחבורה בכל העולם. רוב בני האדם בעולם משתמשים במכוניות פרטיות ומיעוטם בתחבורה ציבורית.

 

אבישי ק

New member
יש פה עיוות של הדברים, מדובר בפיתוח כבישים באזורים שלא פותחו

בעבר.
נכון שפיתוח רכבות ושלל התחבורה הציבורית הוא חשוב אבל גם פיתוח כבישים חשוב לאזורים שאין ולא יהיה תח"צ זמין.
התח"צ נוח כשמדובר באזורים עירוניים, מחוץ לאזורים העירוניים יעילות התח"צ יורדת ולכן יש צורך בפיתוח כבישים לשיפור נגישות.
אם מישהי או הוא עם עגלת תינוק רוצים לנוע באזור שהוא אינו מרכזי הדרך היחידה היא ברכב מכיוון שהעליה לאוטובוס כרוכה בסירבול שמעכב את האוטובוס והנוסעים. כנ"ל לשלל מקרים אחרים.
גם הובלת סחורות זו בעיה, כיום אין פריסה טובה של מסופי המטענים של הרכבת ולכן הסחורות מובלות ע"י משאיות. פיתוח הכבישים מאפשר תנועה יותר חלקה של הסחורות ומאפשר גם ליצור תחרות או תחליף לרכבת ישראל.
בצפון החיבור של עפולה וכרמיאל שינה את האופן שבו אנשים נעים(יש בעיה עם השעות של הרכבת בערב שלא מאפשר לכולם לנסוע ברכבת לעבודה) אבל מחוץ לערים הללו עדיין יש צורך ברכב פרטי. הרכבת לעפולה וכרמיאל לא כולל מסוף מטענים אז אין ברירה אחרת חוץ ממשאיות.
 

ש מים

New member
תיאורטית אתה צודק

"תיאורטית", כי אתה צודק לנקודת הזמן הנוכחית (צודק חלקית, כל לא קיים מושג כזה "הזמן הנוכחי". כי בכל רגע יש שינוי לעומד זה שקדם לו).
ולמה אתה טועה? כי תכנון אמור להסתכל קדימה, וכשאני מסתכל קדימה, אני רואה כאן עיר-מדינה! עיר אחת ע-נ-ק-י-ת - מקו אשקלון קרית-גת בדרום ועד ראש-הניקרה, מעלות-שלומי בצפון, עם מעט "חללים" ("ריאות ירוקות מטרופוליניות") - בעיקר בשוליים המזרחיים ובכרמל.
ובדיוק כפי שכתבת (בצדק): בעיר מתבססים על תח"צ ולא על כבישים! זה נכון להווה ויהיה נכון שבעתיים בעתיד...
 
למעלה