"אלוהים" כהגדרה
אני שוב אשתמש במה שאמרתי : הגדרה מלשון גדר. גם נתינת שם לאלוהים היא הורדה מערך המופשט, האין-סופי, הבלתי נתפש. אפילו שורות אלה מהוות את הגדרה - פאראדוקס משהו, מאחר ומדובר בהגדרה של משהו שבלתי ניתן להגדרה וזה שיוך לקבוצה מסויימת (התפלספות או לא התפלספות?). לאלוהים פנים? כן ולא ומה שבאמצע. אם נתכוון לאלוהים שביהדות הקדמונית - מדובר באלוהים פרסונלי שהוא גם בורא עולם. אם נתכוון לאלוהים שביהדות המודרנית וה"קבלית" מדובר במושג מופשט ביותר - לא בורא היקום כי אם היקום הנברא מתוך עצמו (וזו חלק מנסיוני לתפוש את הבלתי נתפש - הדבר מזכיר לי בדיחה מסויימת מהמדריך לטרמפיסט, על המחשב שנותן את התשובה, אך לא ידוע מה השאלה, ולכן מציע לתכנן מחשב אחר, שהוא אפילו לא ראוי לתכנתו בכדי שייתן את השאלה). אם נסתכל באלוהים הנוצרי - זה אלוהים אנושי מאוד. כל עם לקח אספקט שקיים באדם והשליכו על האל. אם אלו היו הפאגאנים (הקדמונים והחדשים), המונותאיסטים ומי לא בעצם? לכן בעיני אלוהים הוא כל מחשבותיו של האדם, כך שאני מוצא את עצמי, אחר הרבה פילפולים מסכים עם דברייך - אם קיים מושג האלוהים - הוא כל מה שאמרנו, חשבנו והמצאנו, הרבה יותר והרבה פחות... שלך נווד בנבכי המחשבה והנפש