shira shira
New member
אלו חיזוקים משפרים הצלחה בלימודים?
במחקר שהתבצע בארץ הבטיחו חיזוקים כספיים (6000 ש"ח) לתלמידי י"ב על קבלת תעודת בגרות. המחקר נעשה באזורים בעלי זכאות נמוכה לבגרות. מהמחקר עלה ששיעור הזכאות בקרב הבנות עלה ב-30% אך לא עלה בכלל בקרב הבנים. התלמידות שהצליחו היו בעיקר כאלו שללא כל התערבות היו מגיעות ל-17-18 יחידות לימוד, אבל התמריץ הכספי גרם להן להתאמץ ולהשיג את המינימום הנדרש של 20-21 יחידות לימוד. אותן תלמידות טענו שהן השקיעו יותר והשתתפו ביותר מרתונים. נראה שיש לאותו חיזוק כספי השפעה גם להצטרפות של אותה קבוצה ללימודים אקדמאיים מאוחר יותר. מה דעתכם? האם הישגי התלמידים במתמטיקה יעלו בעקבות תמריצים? האם בנות זקוקות לתמריצים יותר מבנים? האם תמריצים כלכליים "עובדים" יותר על בנות מאשר על בנים? האם יש כאן בעייה אתית? האם הרצון ללמידה לא צריך להיות פנימי ולא מונע מהרדיפה אחרי כסף?
במחקר שהתבצע בארץ הבטיחו חיזוקים כספיים (6000 ש"ח) לתלמידי י"ב על קבלת תעודת בגרות. המחקר נעשה באזורים בעלי זכאות נמוכה לבגרות. מהמחקר עלה ששיעור הזכאות בקרב הבנות עלה ב-30% אך לא עלה בכלל בקרב הבנים. התלמידות שהצליחו היו בעיקר כאלו שללא כל התערבות היו מגיעות ל-17-18 יחידות לימוד, אבל התמריץ הכספי גרם להן להתאמץ ולהשיג את המינימום הנדרש של 20-21 יחידות לימוד. אותן תלמידות טענו שהן השקיעו יותר והשתתפו ביותר מרתונים. נראה שיש לאותו חיזוק כספי השפעה גם להצטרפות של אותה קבוצה ללימודים אקדמאיים מאוחר יותר. מה דעתכם? האם הישגי התלמידים במתמטיקה יעלו בעקבות תמריצים? האם בנות זקוקות לתמריצים יותר מבנים? האם תמריצים כלכליים "עובדים" יותר על בנות מאשר על בנים? האם יש כאן בעייה אתית? האם הרצון ללמידה לא צריך להיות פנימי ולא מונע מהרדיפה אחרי כסף?