הרעיון בפייפל היה (או נהיה מהר מאוד) לשרת את איביי
ולהעניק לך הגנה סטנדרטית אוטומטית במקרה של מוצר שלא הגיע ובעיקר מוצר שלא כמתואר (כאן אין בכלל הגנה של חברת האשראי). אכן, הוא גם הרגיע רבים שחוששים ממתן פרטי אשראי, אבל דווקא בנקודה הזאת הלקוח (לפחות הישראלי) מכוסה בלאו הכי, לפחות כל עוד קנה בעסק נורמלי. חשוב לדעת שגם הגנת האשראי במקרה של כשל תמורה רלוונטית רק אם החברה יכולה להתקזז מול החנות, ולכן אם קנית ישירות באשראי מחנות קקיונית או מנוכל פרטי, ייתכן שתישאר בלי כלום אם שילמת ישירות באשראי (זה כמובן רחוק מלהיות המצב בעלי אקספרס או באמזון, למשל).
 
מרגע שכבר היה לי בלאו הכי חשבון פייפל היתרון העיקרי בשימוש בו (לפחות מבחינתי) לא היה להימנע מהזנת פרטי האשראי ישירות בחנות (שאני סומכת עליה גם ככה) אלא החיסכון בזמן בעצם הקלדת כל הפרטים. בחנויות רבות ניתן לבצע הליך תשלום מקוצר דרך פייפל כי שם כבר שמורים כל הפרטים (לא רק האשראי אלא גם השם והכתובת) ואז צריך רק להקליד ססמה וחסל. כמו כן אני יודעת שאם החנות מכבדת פייפל אני יכולה לסמוך עליה (מבחינת השירות והאמינות) גם אם אני פחות מכירה אותה.
 
עד היום פתחתי רק מחלוקת אחת ישירות בפייפל – מול חנות סינית (BuyInCoins) שדווקא חשבתי לרצינית, עד הרגע ששלחו לי כרטיס זיכרון מזויף...
. על קניות באיביי פתחתי תלונות ישירות באיביי. מחוץ לאיביי התנהלתי מול שירות הלקוחות של כל חנות ישירות ללא בעיות. כך גם בחנויות גדולות ורציניות שלא מקבלות פייפל אך יש להן סטנדרטים גבוהים שאני בטוחה בהם – אמזון וגם עלי אקספרס, למשל (ובעיניי השירות של אמזון הרבה יותר טוב משל איביי או פייפל). מעלי אקספרס אני לא מצפה לשירות אמריקני, אבל לא היו לי כל בעיות בפתיחת מחלוקות, ופתחתי לא מעט כאלה (הן על מוצרים שלא הגיעו, הן על מוצרים שלא כמתואר) וזה די דומה לאיביי בסה"כ (רק יותר אטי ותמיד מול סינים).
 
מבחינת ממשק ונוחות שימוש יש דברים שאני אוהבת יותר באיביי ויש כאלה שאני אוהבת יותר בעלי אקספרס. למשל מבחינת הגנת הקונה, בעלי אקספרס יש שעון עצר שסופר לאחור והם גם שולחים שתי תזכורות לדוא"ל לפני שההגנה עומדת להסתיים (איביי לא עושים זאת וקרה לא מעט שלקוחות פספסו את המועד בשל כך). אפשר גם לבקש מהמוכר להאריך אותה (נחוץ לא מעט במשלוחים האיטיים מסין, יש מוכרים שמזינים תאריך יעד אופטימי מדי) ואז אפשר להימנע מפתיחת מחלוקות לחינם כי רוב החבילות מגיעות בסופו של דבר. עם זאת בעלי אקספרס הם כל הזמן שולחים לדוא"ל רק מספר עסקה, ואז קשה עד בלתי אפשרי לדעת במה מדובר בלי להיכנס לאתר, וזה פחות נוח. אני יכולה להמשיך לפרט, אבל זו לא הנקודה.
 
אחת הסיבות שאני משלמת כיום בפייפל (בשלל חנויות שאינן איביי) גם במקרים שבעבר שילמתי ישירות באשראי (למשל בחנויות בישראל שמקבלות פייפל), היא שבשנה+ האחרונה יש להם שירות "יש דרך חזרה" שמאפשר להחזיר על חשבונם מוצרים לחנות (כל עוד נרכשו דרך פייפל). כלומר אני שולחת בחזרה מוצרים שלא התאימו לי (לא כי הם לא כמתואר) והם מחזירים לי את עלות המשלוח. זה עוזר לי להזמין בגדים שאני פחות בטוחה בהם.
 
זה לא רלוונטי לעלי אקספרס, אבל אני לא מזמינה בגדים אמיתיים מסין (המידות הסיניות הן בדיחה) ורוב הקניות שלי מסין הן של מוצרים סיניים זולים. לכן אם הימרתי לא נכון והמוצר לא משהו, שרפתי כמה שקלים, לא נורא. במחיר שעלה לא שווה אפילו להתעסק עם החזרה. כך גם במקרים של מוצר שלא כמתואר – תמיד קיבלתי חזרה את הכסף בלי להחזיר, כי עלות ההחזרה יכולה בקלות לעבור את מחיר המוצר (בפרט, אם מדובר במוצר פגום אין טעם להחזיק, גם למוכר אין מה לעשות בו).
 
לסיכום: בניגוד למה שהיה בעבר באיביי, בעלי אקספרס לא חייבים להצטרף ל"עלי פיי" כדי לשלם. כמו כן אני לא קונה בחנויות אחרות שמקבלות עלי פיי (אם יש כאלה) ולכן אין לי מוטיבציה מיוחדת להצטרף, זה לא נותן לי שום יתרון משמעותי (מלבד החיסכון הזניח בהקלדת הפרטים בכל רכישה). לעומת זאת לשימוש בפייפל יש אי-אילו יתרונות, אבל לפחות מבחינתי אף אחד מהם לא כרוך בניצול לרעה של פרטי האשראי.