אלימות בטירונות

aharonb

New member
אלימות בטירונות../images/Emo67.gif

חבר קרוב שלי התגייס לפני מספר חודשים, אך בגלל המצב הבריאותי הלא כל כך מזהיר הוא נשלח לטירונות 02 דבר שנורא איכזב אותו היות ורצה להגיע ליחידה מובחרת. למרות הפרופיל הנמוך שלו הוא נשא בנטל כמו כולם היות ולא רצה להוות נטל על חבריו לכיתה ואף שימש כחניך תורן... "בדרך למצוינות" זהו המוטו... לילה אחד בזמן שעת הת"ש הגיעו מספר מכ"ים ,חטפו מידיו את הנשק , קרעו את מדיו והיכו אותו ,גם עם הנשק, עד למצב בו הפסיק לצעוק ולהתפתל על הרצפה (היות ונשברו לו מספר עצמות) . ביום למחרת הוא אושפז בבי"ח בצריפין למשך כחודש ואז שוחרר לביתו במצב לא ברור מבחינת שירותו הצבאי. כיום הוא מטופל בתרופות יקרות- משככי כאבים חזקים( על חשבונו,יש להוסיף) ויכולתו המוטורית הצטמצמה מאד. למי עליו לפנות על מנת להתלונן על החילים שהכו אותו(היות והיה זה בסגל הפיקודי-לא יכל להתלונן לפניהם)שהרי הטירונות כבר נגמרה מזמן. ומה בעניין פיצויים, האם יש עם מי לדבר? אשמח מאד לקבל תשובות ענייניות בנושא כאוב זה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לאהרוןב

המקרה שתיארת מזעזע מאד
לצערנו, הוא לא היחיד. אין ספק שעל חברך להתלונן, להביא לעונשם של המתעללים, ולהשיג פיצוי הולם. יש בצה"ל מוסד הוגן, אובייקטיבי ויעיל שנועד בדיוק לצורך זה: נציבות קבילות חיילים. הפרטים המלאים להגשת קובלנה נמצאים כאן. בהצלחה לחברך! (וכל הכבוד לך על העזרה שאתה רוצה להושיט לו)
 

כוס קפה

New member
קבילה

כמו שצוין למעלה, חייבים לקבול, אבל קבילה היא תהליך שלוקח הרבה מאוד זמן, לכן חשוב שהוא יפנה לסמכות יותר גבוהה כמו המ"מ, מ"פ, מג"ד וכו´ וידאג שיעבירו אותו מקום. אני לא יודע אם פשוט לעבור מחלקה יעזור מכיוון שהסגל מכיר את הסגל הקודם מן הסתם. אם אתה יכול תעדכן אותי במה שקורה, וביציאה הבאה הביתה אני אקרא :)
 
למעלה