אליפות אירופה באופני כביש - אלקמאר, הולנד

אליפות אירופה באופני כביש - אלקמאר, הולנד

אתמול החלה אליפות אירופה באופני כביש, המתקיימת השנה באלקמאר בהולנד. החלק הראשון הוא נג"ש. אתמול, במקצה הג'וניורס, http://uec.ch/resources/2019 Events...S - JUN. MEN TIME TRIAL - General ranking.pdf, סיים עודד קוגוט במקום ה-21 מתוך 58 רוכבים. הוא רכב את 22 הק"מ של המסלול המישורי במהירות של 47.15 קמ"ש. המנצח האיטלקי רכב במהירות 50 קמ"ש.

היום יערכו ארבעת המרוצים של U23 ושל העילית. באנדר אין לישראל נציגים. במקצה הנשים מתחרה רותם גפינוביץ ובמקצה הגברים ייצג את ישראל אהרון חיטמן. לא ידוע לי על שידור בטלוויזיה, אולי ברשת. בהצלחה לשניהם!
 
שידור חי ביורוספורט ב-11:45 עד 13:00 של נג"ש הנשים

הפרש שעות עם הולנד אמור להיות 1 שעה. רותם גפינוביץ מזנקת תשיעית מהסוף, בשעה 12:07 שעון ישראל, כך שיש סיכוי לראות אותה.
 
דיווח מפייסבוק האיגוד

ברכות לרותם גפינוביץ שקבעה תוצאת שיא עבור רוכבת ישראלית באליפות אירופה לבוגרות כשסיימה במקום ה-13 במרוץ נגד השעון מוקדם יותר היום באלקמאר, הולנד.
ההישג יכניס את רותם לסגל הבכיר של הוועד האולימפי בישראל, מה שיקנה לה מלגה חודשית לשנה הקרובה.
אלן ון דייק מהולנד הוכתרה בפעם הרביעית ברציפות כאלופת אירופה, לאחר שרכבה את המסלול בן 22 הק"מ בזמן של 28:07 דקות. שנייה סיימה ליסה קליין מגרמניה אשר קבעה זמן של 28:37 דקות, ושלישית סיימה לוסינדה ברנד מהולנד בזמן של 28:59 דקות.
גפינוביץ קבעה זמן של 30:02 דקות, פיגור של דקה ו-55 שניות מהמנצחת ומהירות ממוצעת של 44.74 קמ"ש.
 
ניצחון לרמקו אוונפול בגברים

בן 19.5 שוקל 61 ק"ג, ניצח את כל מומחי הנג"ש הבנויים לתלפיות. אין ספק שמדובר בתופעה בלתי רגילה. אם בסן סבסטיאן עוד אפשר היה לטעון שכל הפייבוריטים הסתכלו אחד על השני ולא רצו להיות הפראייר שירדוף אחריו, כאן זה כבר "מרוץ האמת". אין בלופים ומי שהכי חזק מנצח.
אהרון חיטמן סיים במקום הלפני אחרון בפיגור של 3.36 דקות (על 22 ק"מ) מהמנצח.

מחר מתחילים מרוצי הכביש. בג'וניורס מייצגים את ישראל - נערות (זינוק 10 בבוקר): מעוז נופר וגלי וולך. נערים (זינוק ב-17:00): עודד קוגוט, רותם טנא ויותם דשא.
בתווך, בשעה 13:00, תזנק רוני פישמן למרוץ הנשים U23.
מסלול היקפי של 11 ק"מ, בעיקרו מישורי, עם קצת עליות וירידות קצרצרות.
לישראלים
 

jelloB

New member
כבוד לאהרון חיטמן

הישג מרשים לרוכב מסטרס (במונחים עולמיים) וחשוב מכל, הוא יוכל לספר לילדים שהוא זינק לאותו מירוץ נג״ש עם רמקו אוונפול (שיהיה השם הגדול ביותר בהיסטוריה לדעתי)
 

natyh

New member
הסתכלתי על רמקו בסן סבסטיאן .

הגעתי למספר תובנות.
ראשית הסתכלתי על רכיבת נגד השעון שלו והשוויתי
לטכניקת הספרינט של כיילב יואן .
במפתיע או שלא הטכניקה דומה .
שנית להבנתי לפבר ואוונפול ביימו הטעיה גאונית בסן סבסטיאן.
שלב ראשון רמקו נופל אחורה .
שלב שני יוצא לאסוף בקבוקים מרכב הקבוצה.
אם מישהו עדיין לא קנה בשלב הראשון או לא ידע על הנשירה לאחור, בשלב השני כולם כבר מבינים שאין
מה לחשוש ...
ממתי שולחים את המועמד לניצחון לאסוף בקבוקים ...
בשלב הזה רמקו מקבל רגל חופשית לברוח מאמאדור וולורדה.
ואז הסתכלתי על טכניקת נגד השעון שלו.
אני ממש רוצה להשוות את ייצור ההספק שלו כנגד
רוכבי שעון אחרים.
להבנתי הוא מספק משמעותית פחות.הספק לאותה מהירות.
וכן נצילות רכיבתו עולה בהרבה על הטובים שהרוכבים.
 
מסלול כולל אבני מרצפות וגם גשום היום

יהיה קשה לרוכבים ולרוכבות הישראלים להישאר בקצבים האלו במסלול של 11 ק"מ
 
סרטון של מרוצי היום באליפות אירופה

https://www.dailymotion.com/video/x7fku4e
דקה 7:13 בסרטון רואים את רותם טנא בדבוקה עם מגן דוד על המכנס.
דקה 8:34 בסרטון רואים נפילה בדבוקה בזמן הפנייה. רותם טנא הוא הרוכב שרואים שמצליח להגיב במהירות, להתחמק מהנפילה ולהמשיך קדימה יחד עם הדבוקה.
 
שבת - מרוצי U23 גברים ועילית נשים

על פי התחזית צפויה רוח עזה, במהירויות של 40-70 קמ"ש.
באנדר מייצגים את ישראל איתמר איינהורן וגיא ויינברג.
בנשים - רותם גפינוביץ. שידור חי ביורוספורט 2 משעה 15:30 עד 17:00.
האנדר נמצאים כרגע במרוץ. כנראה שהכביש רטוב והרוח לא כל כך חזקה.
 
דיווח מפייסבוק האיגוד

ברכות לרותם טנא שסיים במקום ה-18 מבין 160 משתתפים במרוץ הכביש באליפות אירופה לנוער באלקמאר, הולנד.
רותם סיים בפלוטון של מקומות 6 עד 28, בהפרש של 43 מהמנצח האוקראיני אנדרי פונומר. גם עודד קוגוט ויותם דשא רכבו היטב אך פנצ'ר ותקלה טכנית הוציאו אותם מתמונת המרוץ ושניהם לא סיימו את התחרות.
במרוץ הנערות נופר מעוז וגלי וואלך סיימו במקומות 58 ו-60 בהתאמה מבין כ-100 משתתפות. הן סיימו מעט מאוחרי הפלוטון השני במרוץ, 1:49 דקות מאחורי המנצחת ההולנדית אילסה פליימרס.
איחולי החלמה מהירה לשני ברגר אשר נפלה במהלך המרוץ ופונתה לבית החולים שם אובחן זעזוע מוח.
במרוץ הנשים U23 רוני פישמן נפלה ולא סיימה את התחרות.
במרוץ נגד השעון לעילית גברים שלשום אהרון חיטמן סיים במקום ה-33 מבין 35 משתתפים, בהפרש של 3:36 דקות מהמנצח רמקו אבנפול.
היום (שבת) יתקיים מרוץ הכביש לגברים מתחת לגיל 23 בהשתתפות איתמר אינהורן וגיא וינברג ומרוץ הכביש לעילית נשים בהשתתפות רותם גפינוביץ. מחר יתחרה רועי גולדשטיין במרוץ הכביש לעילית גברים.

שלושת המתחרים שלנו היום: איתמר איינהורן, גיא ויינברג ורותם גפינוביץ לא הצליחו לסיים את המסלול.
 
מרוץ גברים עילית

היום רוח חלשה, רק 35 קמ"ש. את ישראל מייצג רועי גולדשטיין. נאחל לו הצלחה אם כי יהיה לו קשה מאוד. מועמדים לניצחון הם הספרינטרים. הבולטים שבהם: חרונוואגן (הולנד) טרנטין, ויוויאני (איטליה), אקרמן (גרמניה), סם בנט (אירלנד) ארנו דמאר ובראיין קוקאר (צרפת), מזגץ (סלובניה) וקריסטוף (נורבגיה).
ההימור שלי: ארנו דמאר
מספר רוכבים של האקדמי משתתפים, כולל הספרינטרים צ'ימולאי (איטליה) וראים (אסטוניה). שידור חי ברשת מהדקות הקרובות בקישור ששמתי על מרוץ הנשים. שידור חי ביורוספורט משעה 15:00
 
6 הקפות לסיום

נשארו כ-60 רוכבים. הקסדה תכלת לבן היחידה של האקדמי שניתן לראות היא של צ'ימולאי.
 
מרוץ לספרי הלימוד

מסלול שהוא על סף הקריטריום, 11 ק"מ. בלי אף עליה. ראינו היום שמי שעושה את המרוץ זה הרוכבים ולא המסלול. גם במרוץ הנשים וגם בגברים ניצחה בריחה של שלוש/ה רוכבות/רוכבים.
הקפה ראשונית בשטח הפתוח של כ-50 ק"מ בתנאי רוח חזקה יצרה אשלונים ופיצולים רבים וכבר חצי מ-150 הרוכבים המזנקים סיימו הלכה למעשה את המרוץ.
נבחרת איטליה השתלטה על המרוץ ולמרות שהרוכבים האיטלקים לא נחשבים כמומחים ברכיבה ברוח, הם אלו שלחצו על הדוושה 65 ק"מ לסיום ויצרו פיצול בדבוקה, כשהנבחרות החזקות של בלגיה, צרפת והולנד נשארו בנחיתות בתוך הדבוקה הקדמית של כ-15 רוכבים שכללו 5 איטלקים.
זה היה מרחק גדול מאוד מהסיום כדי ליצור פיצול ונראה כהימור מסוכן מדי. למרות זאת האיטלקים לקחו את הצ'אנס והצליחו לגרום גם לרוכבים מנבחרות אחרות שהיו מקדימה לתרום את חלקם בעבודה. מאחור, רק ההולנדים והנורבגים עבדו. לעומתן, דנמרק, צרפת ובלגיה לא סייעו במרדף. צריך לזכור שהרוכבים פשוט נפלו כמו זבובים, ולמרות שזה היה מרוץ של רק 173 ק"מ הוא היה אינטנסיבי לכל אורכו, עם ההאצות התכופות אחרי הפניות, במצב קבוע של מיתר ארוך ובתנאי רוח, כך שקל לבקר רוכבים ונבחרות, אבל המצב במרוץ היה קשה הרבה יותר.

הבריחה שיצאה של השלישייה: ויוויאני, למפרט ואקרמן היא קלאסית במובן שכל שלישייה שבורחת בשלב קריטי במרוץ חד יומי עדיפה על כל מספר אחר של בורחים, מהבחינה ששלושת הרוכבים יודעים שאם הבריחה תגיע לקו הסיום, במקרה הגרוע הם יהיו על הפודיום, וכך שיתוף הפעולה ביניהם הוא אופטימלי.

גם הבריחה של למפרט ויוויאני תוכננה מראש בהיות שניהם רוכבים בקבוצת דקונינק. הם ביצעו אותה בצורה אופטימלית: למפרט בורח, אקרמן נאלץ לרדוף ואחרי שהוא נכשל, ויוויאני מגשר ואקרמן העייף לא יכול לקפוץ אחריו.
זה היה ניצחון ראוי לנבחרת האיטלקית שהטביעה את חותמה על המרוץ ולא חיכתה לספרינט רב-משתתפים למרות שהיה לה מועמד מוביל לספרינט.
 

jelloB

New member
בית ספר

אם היה אפשר לרדת לרזולוציות כאלה היה אפשר לחשוב שכל מהלך במירוץ תוכנן מראש ע״י האיטלקים. בית ספר.
אבל, מי שבאמת העביר את הסחורה היה וויואני, שועל טקטי (שגם הרגליים היום שיחקו לטובתו)
 
למעלה