אליפות אירופה בטרנטו, איטליה

היום נג"ש גברים ונשים. הנשים מזנקות עוד מעט. רותם גפינוביץ ועומר שפירא מייצגות את ישראל. מאוחר יותר הגברים, עומר גולדשטיין מייצג את ישראל. באמצע יש גם נג"שים לעד 23. ישראל לא מיוצגת. כנראה שידורים ביורוספורט של כל/רוב המקצים. מזג האוויר בטרנטו נוח. הנוף יפה. |בהצלחה| לרוכבות ולרוכב שלנו.
 
במרוץ הנשים מנצחות שלוש רוכבות ותיקות: המנצחת היא מרלן רויסר משווייץ בת 29, שנייה אלן ון דייק מהולנד, בת 34. שלישית ליזה ברנאואר מגרמניה, בת 33.
מהירות המנצחת 49.38 קמ"ש. במקום השביעי האלופה האולימפית מאוסטריה, אנה קייזנהופר במהירות של 46 קמ"ש. עומר שפירא, חברתה לבריחה במרוץ האולימפי, סיימה במקום ה-18 במהירות של 44.92 קמ"ש, ללמדכן, שברגע שקייזנהופר ברחה במרוץ האולימפי לא היה סיכוי ממשי לעומר שפירא להשיגה. רותם גפינוביץ סיימה במקום ה-27. סה"כ השתתפו 33 רוכבות.
במקום הראשון במרוץ לנשים עד גיל 23 ניצחה האיטלקיה ויטוריה גואציני, במהירות של 46.29 קמ"ש
 
במרוץ הגברים היה מאבק מרתק בין פיליפו גאנה, רמקו אוונופול ושטפן קינג. בסיום ניצח קינג השוויצרי, לפני גאנה ולפני אוונופול. שלושתם עשו תוצאות שמתקרבות ל-55 קמ"ש במסלול של 22.4 ק"מ. עומר גולדשטיין סיים במקום ה-30 מתוך 39 רוכבים שהשתתפו, במהירות של 49.4 קמ"ש.
בתור מרוץ האמת, נג"ש מהווה מדד לא רע לרמה של רוכב ושל מדינה. אני חושב שזה יהיה מוגזם לבקש שרוכב ישראלי יתקרב לתוצאות של רוכבים ממדינות כמו: שווייץ, גרמניה, בלגיה, איטליה, דנמרק, צרפת, הולנד, ספרד ואנגליה (שכנראה כבר לא שייכת לאירופה, או שהעדיפה את טור בריטניה על משלוח רוכבים). מדובר על רמה שונה, בדיוק כמו להשוות את נבחרת ישראל בכדורגל לאותן נבחרות. גם לדרגת הביניים של נורבגיה, צ'כיה, פורטוגל, פולין ומדינות דומות, אני לא מצפה שנשתווה, אבל אנחנו צריכים לשאוף להיות ברמת הישגים של מדינות כמו אוקראינה, הונגריה, סרביה, אירלנד, אוסטריה ודומותיהן.
כרגע, למרות קיום קבוצה מקצוענית כבר כמה שנים טובות (מאז הקמת סייקלינג אקדמי) אנחנו עדיין לא שם. נכון שלרוכבים האירופאים יש יתרון של השתתפות במרוצים במדינותיהם ובמדינות שכנות (בישראל בתכל'ס אין מרוצי כביש), אז אולי אפשר לראות את נושא המרוצים כמתאזן מול קיום הקבוצה המקצוענית. אבל, אם מסתכלים על U23 ועל הג'וניורס, גם שם לא רואים תקווה גדולה. אולי בקדטים יש היום מעט יותר משתתפים מאשר לפני 10 שנים, לא בטוח. בקיצור, היום התמודד אלוף ישראל בנג"ש מול שדה חסר מאוד של נג"שיסטים, רובם רוכבים עייפים כמוהו מעונה ארוכה והתוצאה אינה מעודדת. אני לא מאשים את עומר גולדשטיין - אני סבור שפשוט מבחינת הרמה, אנחנו עדיין לא במקום שרצינו להיות בו.
 

elsanto

Member
העניין בשעון הוא יעילות.וטכניקה.
בין עומר שפירא לבין הוםעה מרשינה בנגש מפרידות שלוש ארבע שנים באימוני מנהרת רוח או אימוני טכניקה דומים
אין קשר למוצא הרוכב יש קשר לעושר ויכולות האימון בקבוצה .
 
העניין בשעון הוא יעילות.וטכניקה.
בין עומר שפירא לבין הוםעה מרשינה בנגש מפרידות שלוש ארבע שנים באימוני מנהרת רוח או אימוני טכניקה דומים
אין קשר למוצא הרוכב יש קשר לעושר ויכולות האימון בקבוצה .
לא מדבר על נשים. בנשים שדה המתחרות דל יחסית וקשה להסיק מסקנות. בגברים שדה המתחרים הוא כמעט אינסופי ולכן האמת צפה על פני השטח.
 
מחר מרוצי הכביש של עילית גברים ונשים (וגם גברים U23). סיבוב של כ-13 ק"מ סביב לעיר טרנטו. הסיום בפיאצה המרכזית. האלמנט המרכזי בסיבוב הוא עליה של 3.6 ק"מ בשיפוע ממוצע של 4.9%, מתחיל שיפוע נמוך והחצי השני של העליה ב-6+ אחוז. הנשים עושות 8 הקפות ובסך הכל 107 ק"מ. את ישראל מייצגות עומר שפירא ורותם גפינוביץ.
הנבחרת המובילה היא כרגיל נבחרת הולנד עם אנמיק ון פלויטן, מריאנה ווס ודמי וולרינג כמובילות. כמו במרוץ האולימפי, גם הפעם, חוסר הסימטריה עשוי ליצור תחרות טקטית, כשאף נבחרת לא תרצה למשוך את הדבוקה ותעדיף שנבחרת הולנד תעשה את העבודה, כשהולנד לא תסכים להיות פריירית. זה נותן יתרון לבריחה של רוכבות זוטרות, אבל, המרוץ האולימפי הכניס רוכבות רבות לחרדות ויכול להיות שהולנד תשלח לבריחה רוכבת זוטרה, או שאיטליה/צרפת/גרמניה תשלח רוכבת קצת יותר חזקה לבריחה וכך ינטרלו את מאזן האימה ומישהו בדבוקה יאלץ לעבוד ולהשיג את הבריחה.
מזג אוויר נאה עד קייצי
לא ברור לי בינתיים מתי השידור ביורוספורט
בהצלחה לרותם ועומר.
 
מחר מרוצי הכביש של עילית גברים ונשים (וגם גברים U23). סיבוב של כ-13 ק"מ סביב לעיר טרנטו. הסיום בפיאצה המרכזית. האלמנט המרכזי בסיבוב הוא עליה של 3.6 ק"מ בשיפוע ממוצע של 4.9%, מתחיל שיפוע נמוך והחצי השני של העליה ב-6+ אחוז. הנשים עושות 8 הקפות ובסך הכל 107 ק"מ. את ישראל מייצגות עומר שפירא ורותם גפינוביץ.
הנבחרת המובילה היא כרגיל נבחרת הולנד עם אנמיק ון פלויטן, מריאנה ווס ודמי וולרינג כמובילות. כמו במרוץ האולימפי, גם הפעם, חוסר הסימטריה עשוי ליצור תחרות טקטית, כשאף נבחרת לא תרצה למשוך את הדבוקה ותעדיף שנבחרת הולנד תעשה את העבודה, כשהולנד לא תסכים להיות פריירית. זה נותן יתרון לבריחה של רוכבות זוטרות, אבל, המרוץ האולימפי הכניס רוכבות רבות לחרדות ויכול להיות שהולנד תשלח לבריחה רוכבת זוטרה, או שאיטליה/צרפת/גרמניה תשלח רוכבת קצת יותר חזקה לבריחה וכך ינטרלו את מאזן האימה ומישהו בדבוקה יאלץ לעבוד ולהשיג את הבריחה.
מזג אוויר נאה עד קייצי
לא ברור לי בינתיים מתי השידור ביורוספורט
בהצלחה לרותם ועומר.
לוח שידורים לשבת 11/9, שידורים ישירים בלבד (יש גם חוזרים במהלך היום), לשני ערוצי יורוספורט
11:45-13:45 מירוץ כביש גברים U23 אליפות אירופה
15:00-18:15 - טור בריטניה קטע 7
15:15-18:45 - מרוץ כביש נשים אליפות אירופה
מרוץ הכביש של הגברים - יתקיים מחר. טעות שלי שכתבתי שהם היום
 
מחר מרוצי הכביש של עילית גברים ונשים (וגם גברים U23). סיבוב של כ-13 ק"מ סביב לעיר טרנטו. הסיום בפיאצה המרכזית. האלמנט המרכזי בסיבוב הוא עליה של 3.6 ק"מ בשיפוע ממוצע של 4.9%, מתחיל שיפוע נמוך והחצי השני של העליה ב-6+ אחוז. הנשים עושות 8 הקפות ובסך הכל 107 ק"מ. את ישראל מייצגות עומר שפירא ורותם גפינוביץ.
הנבחרת המובילה היא כרגיל נבחרת הולנד עם אנמיק ון פלויטן, מריאנה ווס ודמי וולרינג כמובילות. כמו במרוץ האולימפי, גם הפעם, חוסר הסימטריה עשוי ליצור תחרות טקטית, כשאף נבחרת לא תרצה למשוך את הדבוקה ותעדיף שנבחרת הולנד תעשה את העבודה, כשהולנד לא תסכים להיות פריירית. זה נותן יתרון לבריחה של רוכבות זוטרות, אבל, המרוץ האולימפי הכניס רוכבות רבות לחרדות ויכול להיות שהולנד תשלח לבריחה רוכבת זוטרה, או שאיטליה/צרפת/גרמניה תשלח רוכבת קצת יותר חזקה לבריחה וכך ינטרלו את מאזן האימה ומישהו בדבוקה יאלץ לעבוד ולהשיג את הבריחה.
מזג אוויר נאה עד קייצי
לא ברור לי בינתיים מתי השידור ביורוספורט
בהצלחה לרותם ועומר.
רכיבה טובה של עומר שפירא. ניסתה להתקיף מספר פעמים אבל לא זכתה לשיתוף פעולה וכל הנסיונות עלו בתהו. מחזיקה עם הדבוקה שמובלת, בטפשות לדעתי, על ידי נבחרת גרמניה. הנבחרות החזקות מאוד זהירות ולא יתנו לאף אחת לברוח יותר מדקה פער.
 
רכיבה טובה של עומר שפירא. ניסתה להתקיף מספר פעמים אבל לא זכתה לשיתוף פעולה וכל הנסיונות עלו בתהו. מחזיקה עם הדבוקה שמובלת, בטפשות לדעתי, על ידי נבחרת גרמניה. הנבחרות החזקות מאוד זהירות ולא יתנו לאף אחת לברוח יותר מדקה פער.
מרוץ מעולה לעומר שפירא. כל הזמן מקדימה, כל הזמן מנסה ליצור בריחה או להצטרף לבריחה. לצערה, לא נתנו כמעט לשום בריחה לזוז. רק שיצאה בריחה של איטליה, גרמניה, הולנד וצרפת הדבוקה איפשרה להם להתקדם לפער של דקה. למרות איבוד האנרגיה, הרוכבת הישראלית הצליחה להיצמד לדבוקה המובילה ונפרדה ממנה רק בהתקפה של ליאנה ליפרט הגרמניה, כשנשארו רק 10 הרוכבות החזקות במרוץ. עומר שפירא סיימה במקום ה-21 כשנרשם לה זמן זהה לאליסה בלסמו - מנצחת הספרינט בדבוקה השנייה ומקום 10 במרוץ.
לגבי המרוץ בכללותו, כל הרוכבות בנבחרת הולנד יכלו לנצח על הנייר. ון דייק אולי בכושר טוב יותר מהאחרות, כי ראינו שסיימה שנייה בנג"ש. מריאנה ווס פרשה מוקדם יחסית, ון פלויטן הייתה חלשה יחסית ודמי וולרינג הפתיעה אותי כשלא ניצחה בספרינט למקום השני. בסוף העונה קשה לדעת מי בכושר ומי עייפה. גם הטקטיקה של נבחרת גרמניה התבררה כמוצלחת למרות שפסלתי אותה כטפשית. הן בנו על התשת הרוכבות בנבחרות האחרות בקצב מהיר ועל תקיפה של ליאנה ליפרט מדבוקה מדוללת. זה כמעט הצליח להן וגם אם לא, ליפרט ניצחה בספרינט למקום השני, כך שהנבחרת הגרמנית יכולה להיות מרוצה.
 

elsanto

Member
אלקס אראנבורו עדיין פצוע מהוולטה ינסה להתאושש עד אליפות העולם ב 16 היה מעורב בנפילה מאלמצאר בקטע 10 לא פתח בקטע 11
בקשר לנגש וטכניקה
אודי זה כמו לדבר על סקי
מדובר בטכניקה חא משנה נשים או גברים לוקח שש שנים ויותר לאמן רוכב חד אופן
שנים רכיבה אומנותית נגד שעון החא הכפלה של כוח ב נצילות.
לקח לרוכבת שעון די בינונית בשם ואן פלוטן שהתפללה להזדמנות להיכנס לנבחרת
ההולנדית ארבע שנים במנהרת רוח להפוך למספר אחת בהפרש אדיר .
על מה אנה התאמנה בגילה המבוגר יחסית ?
כוח ברור שלא .
ובכן טכניקה ברור שכן
מ 45 ל 48 קמש לא מדבר על 49 ו 50 מפרידה נצילות
מי שלא מאמין שיתאמן ברכיבה שלושה קמ באופני כביש או סינגל ספיד מלא בלי
םריילוף על גלגל אחד .
מה למה ?
כי כל תנועה חריפה תגרור נפילה או ירידה לשני גלגלים
אפשרי כן קשה כן בטירוף
אז למה ?
כדי להגיע למקסימום נצילות.
תהליך אימון של שנים.
אפשר לשפר נגד שעון ברור.
וואן פלוטן ?
היה לה תקציב למנהרת רוח
עוד יותר טוב מאשר גלגל אחד ,ניצלה אותו !
 

elsanto

Member
הנבחרת הספרדית מחר בלי אראנבורו :
עם יון וגורקה איזאגיר הבסקים.
אימנול ארוויטי דוד דה לה קרוז ועוד כמה ...
סך הכל נבחרת נחמדה כלומר עם יון איזאגיר בכושר מזעזע...
ללא סיכוי משמעותי להשפיע לא מדבר על ניצחון ...
למה
כי אליפות העולם בפתח .
 

elsanto

Member
דוד דנ לה קרוז ייצג את ספרד בשעון סיים 11 לא ממש מדהים..
אחרי שבשנות ה 90 הספרדים שלטו בשעון מיגל אינדוריאל
אברהם אולאנו ,חוזה מריה חימנז שהיה כמו שני הקודמים גם מטפס אני לא זוכר שען משמעותי ספרדי עשרים שנה .
דוד דה לה קרוז בשעון זו כבר בדיחה....
ובעניין הנשים ניצחה ואן דיק
זו שלא הזכרת..אחרי בריחה
של כמה עשרות קמ...
אם כבר מדברים על שעון...
כל ההולנדיות שעניות מדהימות.
 

elsanto

Member
השען הספרגי הסביר היחיד יונתן קסטרו וייחו כעת בכלל באינאוס ןלא ממש מתעניין
בנבחרת.
 
מרוץ הכביש לגברים - שידור מ-14:15 עד 18:15. 179 ק"מ, מתחיל בתווי הררי וממשיך ב-8 הקפות של הסיבוב ממרוץ הנשים אתמול.
מועמדים ראשיים: פוגצ'ר ומוחוריץ' (סלובניה), אוונופול (בלגיה), קולברלי (איטליה), סאגאן (סלובקיה), הירשי (שווייץ). את ישראל מייצגים גיא שגיב ועומר גולדשטיין.
מזג האוויר קייצי במונחי טרנטו.
יש לקוות שהרוכבים הישראלים יצלחו את הקטע ההררי הראשון ויגיעו לשלב ההקפות כשהם בדבוקה הראשית. נראה לי כי ההרכבים החסרים של רוב הנבחרות יכולים להביא למרוץ שמרני ולא יהיה מצב שיפרקו את הדבוקה בהתקפות מוקדמות, אך כפי שאנו לומדים יום יום... הנבואה ניתנה לשוטים. בכל מקרה, אל אל ישראל!🇮🇱
 
מרוץ הכביש לגברים - שידור מ-14:15 עד 18:15. 179 ק"מ, מתחיל בתווי הררי וממשיך ב-8 הקפות של הסיבוב ממרוץ הנשים אתמול.
מועמדים ראשיים: פוגצ'ר ומוחוריץ' (סלובניה), אוונופול (בלגיה), קולברלי (איטליה), סאגאן (סלובקיה), הירשי (שווייץ). את ישראל מייצגים גיא שגיב ועומר גולדשטיין.
מזג האוויר קייצי במונחי טרנטו.
יש לקוות שהרוכבים הישראלים יצלחו את הקטע ההררי הראשון ויגיעו לשלב ההקפות כשהם בדבוקה הראשית. נראה לי כי ההרכבים החסרים של רוב הנבחרות יכולים להביא למרוץ שמרני ולא יהיה מצב שיפרקו את הדבוקה בהתקפות מוקדמות, אך כפי שאנו לומדים יום יום... הנבואה ניתנה לשוטים. בכל מקרה, אל אל ישראל!🇮🇱
כשנשארו 6 סיבובים לסיום (77 ק"מ לסיום), נשארו 40 רוכבים במרוץ. הישראלים לא ביניהם
 
שיעור של קולברלי לאוונופול.
רכבו ללא רדיו. אוונופול היה עצבני כל הזמן כי הוא עבד לבד בין השלושה הרוכבים האחרונים שנשארו. המכונית של הקבוצה הבלגית הגיעה אליו רק באמצע ההקפה האחרונה וניסתה, אולי, להגיד לו שיש לו דקה מהרודפים ושינסה לתת לקולברלי לעבוד מקדימה. לא יודע אם שמע, כי עשה מחווה עצבנית כלפי קולברלי שכנראה לא נתן לו את האינטימיות שלה ציפה כשהתקרב לחלון המכונית. אוונופול המשיך להוביל רוב הזמן. כל פעם שהוא האט וסטה לצד כדי שקולברלי יעבור קדימה, קולברלי האט גם הוא ומיד נדבק לו לגלגל. זה הוציא את אוונופול מדעתו. זו הייתה מלחמה פסיכולוגית לא פחות ממלחמה טקטית ופיזיולוגית. בסיום, אוונופול כרע מיד אחרי קו הסיום והתיישב על הרצפה באפיסת כוחות ועשה תנועת גנאי כלפי הצלמים שהקיפו אותו. קולברלי לקח שתי נשימות והלך לחגוג ולהתראיין.
את המרוץ סיימו 31 רוכבים בלבד מתוך כ-150 שזינקו ל-179 ק"מ (מרחק קצר יחסית למרוצים חד יומיים) במזג אוויר די נוח.
עומר גולדשטיין וגיא שגיב קיבלו DNF. נכון ש-DNF הוא תמיד תוצאה גרועה, אבל בהינתן האגרסיביות של המרוץ וכמות הלא מסיימים, זו לא כזה נורא, בעיקר לגבי עומר גולדשטיין שסיים במקום יחסית גבוה בין הלא מסיימים.
 

elsanto

Member
יפה כבוד לעומר ותודה אודי
אגב אני הייתי הכי טוב בין אלו שלא זינקו...
 

elsanto

Member
רוגליץ לא יתחרה בשעון באליפות העולם .
פוגאצר במקומו מעניין הם כועסים עליו הסלובניים ?
 
למעלה