אליש,עלה לי נושא השמאניזם באויר

djembefolla

New member
אליש,עלה לי נושא השמאניזם באויר

אולי אתה יכול לתת איזה קישור או משהו כי אני לא יודע על זה כלום.
 
שמאן....

אולי מלשון שמע מן - שיודע לשמוע גם את שרגילים אינם מורגלת אוןנזם משמוע או שמה נע מלשון תנועה למרו שהוא יושב לו על כסאו הוא בתנועה לשמה תנועה לכיוון השם, שמו , לכיוון מילוי ומיצוי השם שלו ככה הרהורים.....
 
אהה.

תמצית הצליל "שאמאן" היא - "שמה, במענו/ה המענה". מבחינתי הפורום הזה הוא פורום שאמני. החומרים העולים כאן והדרך שבה אנו עוסקים בהם היא סוג של שאמניזם. למעשה גם בפורומים אחרים נעשית עבודה שאמנית אלא שההבדל הוא שהיא אינה חושבת או מודעת לכך. יש ספר נפלא של נחום מגד ושנקרא "שערי תיקווה ושערי אימה". הוא מדבר על שאמניזם בדרום ומרכז אמריקה. אעביר לך אותו בהזדמנות. כמו שאני מבין את הדברים השאמאן הוא מתווך בין בני האדם לבין כוח חיים עליון. למעשה כל בני האדם הם שאמאנים בפוטנציאל אך רק בודדים יעסקו בזה. לא כל אחד מסוגל לצלוח את המכשול הקשה מהכל, הספקנות. מצד אחד אנשים רוצים להאמין שיש היררכיה, תודעה גבוהה ותכלית, ומצד שני הם עשויים לדחות אפשרות כזו בגלל הספקנות. כמה אנשים מרשים לעצמם לחשוב ברצינות שהיקום מעביר מסרים בדרכים רבות אחרות? שאמאן נולד כזה, זו קרמה. בדרך כלל אלה שישלחו ידם בזה דרכם החלה לאחר שעברו טראומה קשה, או שחיים בזכות נס שהציל אותם ממוות בטוח, או כאלה שחוו הארה או טירוף דעת, או... בקיצור "מחורפנים". האמונה היא שכוח החיים "סימן" אותם ועליהם למלא משימה. . לאחר ששרדו "המסומנים" את מתקפת החיים עליהם היו מוצאים עצמם ליד מורה, שאמאן בעצמו, שמכוון ומדריך אותם הלאה. בעבר זה היה מתוך ולמען השבט או הקהילה שציפתה זאת מהם. בהמשך כשהאנושות ויתרה עליהם וסר חינם, בין השאר בגלל אלוהי הטכנולוגיה והמדע, היו הורגים כולאים ומסממים אותם. היום יש מעין שיווי משקל יחסי שמאפשר ביטוי כזה. יותר ויותר אנשים מבינים שהקידמה לא הובילה אותם אל החופש שיחלו לו ויש רצון עז לשוב אל המקורות בכל מיני דרכים. כגודל הקידמה כך גם גודל האכזבה והחיפוש. לעמנו היו שאמנים ידועים. כל הנביאים, הכוהנים והלויים היו שאמאנים. על ירמיהו יונה יחזקאל ואחרים התפקיד ניכפה בכוח. וכך נכתב בירמיהו פרק א' - "ויהי דבר ה' אלי לאמור - בטרם אצורך בבטן ידעתיך ובטרם תצא מרחם הקדשתיך... ואומר : אהה אדני, הנה לא ידעתי לדבר כי נער אנוכי". והאלוהים ממשיך ואומר -" מה אתה רואה?" וירמיהו עונה - "סיר נפוח אני רואה ופניו מפני צפונה" ואלוהים ממשיך ואומר -"...". ובפרק כ' ירמיהו מקונן על יעודו הכפוי "ארור היום אשר יולדתי בו...". השאמאן יודע להסתכל על הדברים ולקבל משמעות. באים אליו עם שאלה והוא נותן תשובה על סמך אותות שהוא מקבל מהסביבה. הוא יוצא מידיעה שהסביבה חיה נושמת ומתקשרת ומנוהלת על ידי כוח על. שלמה המלך היה שאמאן גדול, הוא הכיר את שפת החיות. יוסף גם הוא היה שאמאן ענק, שכן למד לדעת ולקרא את שפת החלומות. אלישע הנביא שהפליא בקסמיו היה שאמאן, וחוני המעגל, ואליהו, איך אפשר שלא להזכירו ועוד ועוד. היום הכל נראה כסיפורי אגדות והזיות שסיפרו לנו בילדות כדי שנירדם ואבא ואמא יוכלו לנוח קצת. השאמנים היו בכל מקום שבו היתה קהילה מאורגנת. הוא היה איש הרפואה, איש הדת, איש האמונה, האומן החוט המקשר ומהאפשר את קיומו של כל השבט. הוא ידע לראות ולחוש בכל מיני דרכים. אחד התמחה בצמחים האחר בחיות זה בעננים או עשן, ההם באבני האורים והתומים, ירמיהו בסירים נפוחים, ובימנו האורבנים השאמנים רואים גם דרך עיתונים, ערוצי טלויזיה וכו'. המכנה המשותף הוא שהדברים והארועים המקיפים אותנו מדברים בעד עצמם. שאמנים יכלו לענות על השאלה על פי מה שמופיע לנגד עניהם באותו הרגע. למשל אם נשברת להם המסגרת בתוף
או אם ראו שקדיה פורחת. תמיד יש את האפשרות שהוא יטעה ואם זה קרה הוא שילם "בראשו" לא פעם. לכן יתכן שהעדיפו להחשב למשוגעים ולוותר על הדרך הזו, מהפחד שמה יכשלו או דבריהם יובנו שלא כהלכה. רבים מהם הפכו לנרקומנים, אלכוהוליסטים, או חולי גוף ונפש. הם ראו וידעו דברים בתוקף מה שנולדו להיות, אך הם בעצמם אינם מאמינים יותר וכל שאיפתם להשתיק את הסבל והכאב שבא עליהם על מנת לחשלם ולהכשירם. פעם ראיתי שאמאן אלכוהוליסט שאליו הגיעו אנשים מיושבים ומכובדים מכל מיני מקומות מרוחקים על מנת לקבל ממנו תשובה. האיש היה כמו רוח נשגבה הנושבת בעולמות הגבוהים בעוד שאשתו וילדיו הסתובבו יחפים ובלוי בגדים, כנראה שאין כסף בעיסוק הזה. והנועזים שבכל זאת מנסים, רובם נבלעים במערבולת הנקראת שרלטנות. בשאמניזם יש הרבה מאוד יופי ועושר לא נתפס, אבל זהו עולם של בדידות. עושר מסוג כזה שחוששים להתקרב או לגעת בו, עושר שרק הספקנות מונעת מלגעת בו. עושר שנחשף לעיתים רק כאשר כלום לא עזר, התחנה האחרונה. מאז שחרב בית המקדש הראשון השאמניזם נחשב למעוזם של משוגעים ושוטים. מבחינתי הומיאופתיה היא סוג שאמניזם. היא טוענת שלכל דבר יש אינטלגנציה משל עצמו, בין אם הוא בא ממלכת הדומם, הצומח, החי או המדבר. היא נעזרת באינטלגנציות האלה בכדי לרפא מחלות ( לתת תשובות ). היא מודעת לכך שלכל דבר יש כוח רוחני אישי המחזיק אותו במבנה מאורגן והמנהל את כל העיניינים הגופניים והאחרים, ושהכוח הרוחני האישי הזה כפוף לרצון של כוח חיים גבוה ממנו וכן הלאה עד לקצה ראש הפירמידה. היא קשובה ומתייחסת בכבוד אל מה שיש לחומרים לומר. הנקודה הכי חשובה, הכי יפה והכי קשה לתפיסה היא שהשאמניזם מבוסס על כך שהכל קשור בהכל במעין מארג מופלא שמנוהל ממקור עליון. בשורה התחתונה המשפט שלדעתי הכי מייצג את מהותו של האדם בעולם הזה, על כל הקידמה, המדע והטכנולוגיה שמקיפה אותו, - "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום". ולכן השאמאניות, גם אם תאלץ להתקיים בגדר אפשרות תאורטית, לא תכחד לעולם מלבבות בני האדם ובעיקר הילדים שביניהם. והשאמנים שאמנים.
 
מאלף מאלף מאלף תודה רבה

ואפרופו זה מזכיר לי את מה שכבר כתבתי כאן על משה רבינו שכתוב ויסר ויראה לגבי הסנה פעמים שאדם הולך בדרכו שהלך בה כל ימיו ופעמים שסנה בוער ואינו כלה ממש מתחת לאף וזה דורש לסור מהדרך הסלולה שהלכתי בה והתרגלתי אליה ואני בה לסור מהמסלול לראות ולהקשיב מה שכתבת מחזק מאוד מאוד וניכרים בהם שהם דברי אמת אשריך ושבת שלום
 

noati

New member
ואחרי שקראתי את שכתבת...

שמעת על ה"סנגומה" בשבטים האפריקאים? הם מתאימים מאוד לתיאורך את השמאן רק ש... אצלם זה עובר מדוק לדור ז"א אב מעביר לבן וכו... הם אמנם מקוטלגים אצל האדם המערבי כסוג של רופא <כאילו מקבילה לרופא המערבי> אבל הם הרבה מעבר לזה לאנשי כפרם. שבת שלום לכולם\ן
 
../images/Emo140.gif אהלן נועתי ../images/Emo140.gif

אהלן נועתי. לא שמעתי עליהם אבל בטוח שהיינו מסתדרים. יש שאמנים לאבוריג'ינים, לינומאמי באמזונס, למיה ולכל עם וקהילה. אני מאמין שכולם הכילו ידע קולקטיבי כזה שהיה מאפשר להם לתקשר ולהבין האחד את השני. אבל אני גם יודע שהיו בין שאמנים הרבה מלחמות ובעיקר מלחמות אגו. כל אחד רצה שיחשבו שהוא הכי קרוב אל הרוח ושהיא מעדיפה אותו, מעין מאבק על מוניטין ופירמה. רבים מהם היו אפלים, יענו עסקו במאגיה שחורה. בטח משם נולד המושג "עין רעה" (טפוטפוטפו מבוטל מבוטל מבוטל
. המגים שהלכו עם האור בשפתי נקראים "עין רואה"
. אלה רשעים ואלה צדיקים, והעוצמות שלהם שוות. על שני יריבים כאלה בעלי עוצמות שוות נכתב בתורה על משה ועל בלעם סתום העין. בלעם היה שאמאן רב עוצמה ששלט בסודות עמוקים. הסיפור יפה ואולי דניאל יוכל לכתוב על זה משהו.
 
ואללה... בלעם באמת דוגמא לשמאן

שהיה בעל יכולות מופלאות אבל "עיוור" על זה אומרים שהנגישות לידע אינה מבטיחה את השימוש היאות יש מי שהדרך אל הידע מאפשרת לו לעבור תהליך מזכך ויש מי שבדרך אל הידע לא עבר זיכוך, או שברגע הנכון קפץ צילו והשתלט עליו מהנסיון האישי שלי אני יודע שהקרבה לידע הינה מרתקת אולי אך מסוכנת ועל כך בפרשת השבוע שלנו מסופר על כל הקונפליקט של בני קורח דתן ואבירם (ספר במדבר פרק ט"ז פסוק ה' ואילך) משה העמיד מבחן איך ידעו מי נבחר אלוהים ומי לא הוא הודיע שלמחרת בבוקר (על פי הפרשנים על מנת לתת להם זמן להתחרט) כולם מתייצבים עם מחתות (=סוג של מחבתות) נחושת ועליה קטורת עם אש ומי שאלוהים יבחר בו - כולם יראו המדרש אומר ככה (ומצוטט מפיו של רש"י על פסוק ו'): "מה ראה לומר להם כך ? אמר להם. בדרכי העכו"ם (=עובדי כוכבים ומזלות) יש נימוסים הרבה וכומרים הרבה וכולם/אין כולם (יש בעייה בגרסאות כאן) מתקבצים בבית אחד. אנו יש לנו אלא ה' אחד ארון אחד ותורה אחת ומזבח אחד וכהן גדול אחד ואתם ר"ן (=יעני 250 איש שהיו עם חלק מקורח ועדתו) איש מבקשים כהונה גדולה אף אני רוצה בכך הא לכם תשמיש חביב מכל היא הקטורת החביבה מכל הקורבנות וסם המוות נתון בתוכו שבו נשרפו נדב ואביהוא (=בניו של אהרון בהקריבם אש זרה מלפני ה') לפיכך התרה בהם, והיה האיש אשר יבחר ה' הוא הקדוש כבר הוא בקדושתו וכי אי אנו יודעים שמי שיבחר הוא הקדוש ? אלא אמר להם משה - הריני אומר לכם שלא תתחייבו (=כלומר תמותו) - מי שיבחר בו יצא חי וכולכם אובדים" ומדוע הקטורת דווקא - על כך יש פירוש מאוד מעניין של רבי מרדכי יוסף מאיזביצא. שדרשותיו קובצו על ידי ממשיכיו לשני כרכים מלאים חוכמה מופלאה שנקראת - "מי השילוח" וכך הוא מסביר על עניין הקטורת (בפרשת שמיני - בעניין מות בני אהרון) "וזהו עניין הקטורת שהיה סוד ואסור להתחכם בזה, כי רק ר' עקיבא ירד בשלום...וזה שנאמר (על שני בני אהרון) "בקרבתם לפני ה' וימותו" שהיו מקרבים עצמם לה' והסתכלו בעומק הצפון ורצו לעמוד על בירר התנהגות השם יתברך.." ועל זה אולי יש להוסיף כי קטורת = קשורת (הרבה פעמים השין מתחלפת עם טית או תיו) כלומר מלשון תקשורת. ומעניין פה שוב השימוש בחתות נחושת (שעלה פה כבר) ועוד שימוש הומאופטי אחרון את מחתות הנחושת של כל ה-250 שמתו, לקחו ועשו איתם ציפוי למזבח !!! נחושת, מזכיר את הנחש הקדמוני, הסימבול של סמאל ולילית, ואותו שמים על המזבח. סוג של תיקון. ריפוי שיהיה אחלה שבוע של בריאות ושמחה לקראת הירח החדש שיפציע עלינו
 
עוד מילה על הקטורת

הקטורת בשל העשן המיתמר ממנה שימשה ומשמשת לאינדיקציה לקבלת הקורבן קורבן = נסיון להתקרבות קטורת = תקשורת כמו חוט של ריח המחבר בין כאן לשם ובתקשורת הזו שהיא דוצדדית עובר הרבה מידע מכאן לשם ומשם לכאן ומכאן יוקרתה ומכאן החשש הגדול בשימוש בה אליה וקוץ בה, או כמו שאומרים שאלוהים מדקדק עם הצדיקים "כחוט השערה" גם הקטורת העולה למעלה נראית כמו חוט השערה וכבר דיברנו כאן על שיער = שער לעולמות אחרים עוד פאזל במפה....
 
למעלה