אלי הוויקה - תרגום
אלי הוויקה/Dianis Lucien האלים העיקריים , הראשיים והראשוניים של הוויקה הם האלה והאל, האלה האם ובן זוגה עוטה הקרניים. הוויקה מכירה בכך ,שהמהות האלוהית האולטימטיבית מגלה את עצמה דרך אינטראקציה יצירתית של קוטבי האלוהות ,העקרונות הזכריים והנקביים של האלוהות. ככזאת הרי זה ברור, שהוויקה אינה קשורה בשום דרך לשטניזם או סגידה לרוע. לעומת דתות דואליות ,אשר מאמינות ששני הכוחות הגדולים ביקום מנוגדים זה לזה ,כשהאחד הוא ה"טוב" והשני הוא ה"רוע" , הוויקה היא דואותאיסטית המכירה בכך ,ששני הכוחות הגדולים ביקום הם הכרחיים ומשלימים אחד את השני. כאשר כל אחד מהם הוא חצי מהשלם ,ושכל הדברים מובאים לידיי קיום דרך האינטראקציה היצירתית בין קוטבי האלוהות. בוויקה קיים חוק ,כך הגדיר אותו דיון פורטון, האומר "כל האלים אל אחד הם וכל האלות אלה אחת הן" . לגביי חוק זה יש מגוון של דעות בין הוויקאנים. ישנם וויקאנים אשר דוחים חוק זה לחלוטין ומתעקשים על כך שכל האלים והאלות הם ישויות אינדיבידואליות מובהקות. וויקאנים אלו רואים אלים מסוימים ואלות מסוימות כהאלוהים המגינים עליהם, הפטרונים שלהם. ויכולים לקרוא לאל/ה שונים בזמנים שונים, תלוי בצורך או בפעולה. וויקאנים אלו יכולים לקבל את הכינוי "פוליתאיסטים טהורים". לעומתם קיימים וויקאנים אשר מאמינים, שכל האלות וכל האלים הם בסך הכל התגלות או היבט של האלה האחת או האל האחד של הוויקה. הכל תלוי בשמות השונים, שבהם מוכרים האל והאלה בתרבויות שונות ואזורים שונים. וויקאנים אלו יכולים לקבל את הכינוי "דואותאיסטים טהורים". וויקאנים רבים מאמינים בשתי הדעות יחד. מה, שאומר: יחד עם זאת, שכל האלות הם אלה אחת, לכל אלה אינדיבידואלית עדיין יש את הזהות והקיום הייחודים שלה. וכך גם לגביי האל. כמו, שקיימים וויקאנים פוליתאיסטים כך גם קיימים וויקאנים דואותאיסטים אבל גם קיימים וויקאנים פוליתאיסטים דואותאיסטים. החוק המלא של דיון פורטון אומר "כל האלים אל אחד הם וכל האלות אלה אחת הם ושיש יוזם אחד גדול". ובהתבסס על כך הוויקה מכירה בכך שהאלה והאל הם שני קטבים של כוח אלוהי אולטימטיבי ויחיד, או בשביל חלק מהוויקאנים, שני קטבים של הכוח האלוהי הבלתי מוגדר והיחיד. הראשונים הם מוניסטים והשניים הם מונותאיסטים. מתוך כך יוצא, שהוויקאנים יכולים להיות או פוליתאיסטים או דואותאיסטים או מוניסטים או מונותאיסטים או כולם ביחד באותו הזמן. זוהי עמדה אשר הולכת אחרי חוק ה-שניהם/ו , אשר באופן נפוץ הוא העקרון המנחה החכם ביותר. וויקאנים נחלקים גם לכאלו , שהם פאנתאיסטים המאמינים שהאלוהות והיקום זהים. ולכאלו , שהם פאנאנתאיסטים המאמינים , שבזמן , שהאלוהות נוכחת בכל הדברים וברחבי היקום, האלוהות היא מעבר ליקום ועולה עליו. במילים אחרות הפאנתאיסטים מאמינים, שהכל הוא האחד והיחיד. והפאנאנתאיסטים מאמינים שלמרות שהכל נובע מהאחד והיחיד, האחד והיחיד הוא מעל להכל. למרות זאת שתי הדעות יסכימו שהאלוהות נוכחת לאורכו ורוחבו של היקום , האלוהות מתגלה בכל הדברים וכל הדברים מכילים את המהות האלוהית. הטבע הוא קדוש מפאת, שהוא הצורה הגלויה וההתגלות של האלוהות. הוויקה מלמדת, שהרמוניה עם הטבע, מחזוריותו ועונותיו היא הדרך להרמוניה עם האלוהות. דרך זו משתקפת בעובדה שכל טקסי הוויקה נקבעים לפי מחזור העונות ושלבי הירח.
אלי הוויקה/Dianis Lucien האלים העיקריים , הראשיים והראשוניים של הוויקה הם האלה והאל, האלה האם ובן זוגה עוטה הקרניים. הוויקה מכירה בכך ,שהמהות האלוהית האולטימטיבית מגלה את עצמה דרך אינטראקציה יצירתית של קוטבי האלוהות ,העקרונות הזכריים והנקביים של האלוהות. ככזאת הרי זה ברור, שהוויקה אינה קשורה בשום דרך לשטניזם או סגידה לרוע. לעומת דתות דואליות ,אשר מאמינות ששני הכוחות הגדולים ביקום מנוגדים זה לזה ,כשהאחד הוא ה"טוב" והשני הוא ה"רוע" , הוויקה היא דואותאיסטית המכירה בכך ,ששני הכוחות הגדולים ביקום הם הכרחיים ומשלימים אחד את השני. כאשר כל אחד מהם הוא חצי מהשלם ,ושכל הדברים מובאים לידיי קיום דרך האינטראקציה היצירתית בין קוטבי האלוהות. בוויקה קיים חוק ,כך הגדיר אותו דיון פורטון, האומר "כל האלים אל אחד הם וכל האלות אלה אחת הן" . לגביי חוק זה יש מגוון של דעות בין הוויקאנים. ישנם וויקאנים אשר דוחים חוק זה לחלוטין ומתעקשים על כך שכל האלים והאלות הם ישויות אינדיבידואליות מובהקות. וויקאנים אלו רואים אלים מסוימים ואלות מסוימות כהאלוהים המגינים עליהם, הפטרונים שלהם. ויכולים לקרוא לאל/ה שונים בזמנים שונים, תלוי בצורך או בפעולה. וויקאנים אלו יכולים לקבל את הכינוי "פוליתאיסטים טהורים". לעומתם קיימים וויקאנים אשר מאמינים, שכל האלות וכל האלים הם בסך הכל התגלות או היבט של האלה האחת או האל האחד של הוויקה. הכל תלוי בשמות השונים, שבהם מוכרים האל והאלה בתרבויות שונות ואזורים שונים. וויקאנים אלו יכולים לקבל את הכינוי "דואותאיסטים טהורים". וויקאנים רבים מאמינים בשתי הדעות יחד. מה, שאומר: יחד עם זאת, שכל האלות הם אלה אחת, לכל אלה אינדיבידואלית עדיין יש את הזהות והקיום הייחודים שלה. וכך גם לגביי האל. כמו, שקיימים וויקאנים פוליתאיסטים כך גם קיימים וויקאנים דואותאיסטים אבל גם קיימים וויקאנים פוליתאיסטים דואותאיסטים. החוק המלא של דיון פורטון אומר "כל האלים אל אחד הם וכל האלות אלה אחת הם ושיש יוזם אחד גדול". ובהתבסס על כך הוויקה מכירה בכך שהאלה והאל הם שני קטבים של כוח אלוהי אולטימטיבי ויחיד, או בשביל חלק מהוויקאנים, שני קטבים של הכוח האלוהי הבלתי מוגדר והיחיד. הראשונים הם מוניסטים והשניים הם מונותאיסטים. מתוך כך יוצא, שהוויקאנים יכולים להיות או פוליתאיסטים או דואותאיסטים או מוניסטים או מונותאיסטים או כולם ביחד באותו הזמן. זוהי עמדה אשר הולכת אחרי חוק ה-שניהם/ו , אשר באופן נפוץ הוא העקרון המנחה החכם ביותר. וויקאנים נחלקים גם לכאלו , שהם פאנתאיסטים המאמינים שהאלוהות והיקום זהים. ולכאלו , שהם פאנאנתאיסטים המאמינים , שבזמן , שהאלוהות נוכחת בכל הדברים וברחבי היקום, האלוהות היא מעבר ליקום ועולה עליו. במילים אחרות הפאנתאיסטים מאמינים, שהכל הוא האחד והיחיד. והפאנאנתאיסטים מאמינים שלמרות שהכל נובע מהאחד והיחיד, האחד והיחיד הוא מעל להכל. למרות זאת שתי הדעות יסכימו שהאלוהות נוכחת לאורכו ורוחבו של היקום , האלוהות מתגלה בכל הדברים וכל הדברים מכילים את המהות האלוהית. הטבע הוא קדוש מפאת, שהוא הצורה הגלויה וההתגלות של האלוהות. הוויקה מלמדת, שהרמוניה עם הטבע, מחזוריותו ועונותיו היא הדרך להרמוניה עם האלוהות. דרך זו משתקפת בעובדה שכל טקסי הוויקה נקבעים לפי מחזור העונות ושלבי הירח.