אלי קלמן דלאל יצא הבוקר לחרמון-אילת-חרמון

אלי קלמן דלאל יצא הבוקר לחרמון-אילת-חרמון

מסע בן 1200 ק"מ אותו הוא מתכנן לסיים בפחות מ שעות. אלי מוכר כמארגן "מטולת"ים למען שחרור גלעד שליט ולמען טיפול בחולי סרטן עושה זאת גם הפעם למען עזרה לעמותת "דובוני החלמה" העוזרת לחולי סרטן. בהצלחה לאלי.
 

ariasdo

New member
בהצלחה לאלי למען מטרה חשובה - נקווה שיעמוד באתגר הגדול מאוד

 

tulkin

New member
בהצלחה לאלי

קיוויתי שגם אותך נראה על הכביש ברכיבה המאתגרת הזו.
&nbsp
 
תודה

זה היה בתוכנית אבל פציעה וסיבוכים של טיפול בסרטן מנעו ממני להשתתף הפעם למרות כל זה בהחלט ייתכן שאבצע רכיבה מהסגנון הזה בשנה הקרובה אם הדברים יסתדרו. בהצלחה לאלי!
&nbsp
 

ariasdo

New member
בדרך כלל הרכיבות הארוכות מטולה לאילת זה כרטיס לכיוון אחד ...

תקציר כללי
החלק המאורגן התחיל ב 2002 בשם רוכב ישראל נמשך 10 שנים עד 2012
כ 350 רוכבים 3 ימי רכיבה מעל 500 ק"מ .

ב2012 היה גם טור ישראל 3 ימים תחרות בהשתתפות טובי רוכבי האופנים בארץ .

במשך השנים היו גם יוזמות קטנות יותר של קבוצות אופנים שעשו זאת בפוש אחד .

היו גם רוכבים בודדים שבדקו גם זמנים תלוי גם במסלול בתווי ארוך דרך מצפה בערך 18-17- שעות
ובתווי הקצר 15 שעות שזה השיא הכי מהר .

בסוף 2012 היה מהפך - בהודעה נרגשת בפורום דוקטור עודד בן חיים כתב פוסט והציטוט הוא :
מוצ״ש 23:30 יאן לוי חוצה את שערי מטולה, וקובע שיא ישראלי ורף חדש לרכיבות אולטרא מרתון: מטולה אילת מטולה, 1080 ק״מ, ב- 64 שעות 45 דקות. יחד איתו ניצן וייצמן שאמנם רכב קצת פחות, אך הצליח והגיע. כבוד!

גם הרכיבה של יאן הייתה למטרה חשובה מודעות לסרטן מאז עברו 3 שנים .

מה שאלי קלמן התחיל לעשות לפי הבנתי הכיוון מאילת לחרמון וחזרה זו רכיבה עוד הרבה יותר קשה והסיבה שילוב ברכיבה גם טיפוס לחרמון שזה 1500 מ' מצטבר מרוכז אחרי כ 500 ק"מ רכיבה מאילת .

גם עם יגמור חצי דרך מאילת לחרמון זה הישג מרשים ביותר עדיין אף אחד לא עשה או לא ידוע שעשה זאת .

אני מקווה שאלי התכונן לרכיבה הזו כמו שצריך ומאחל לו פעם נוספת הצלחה .

יום טוב

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
עם תווי המסלול הוא מהחרמון לאילת ובחזרה זה טעות טקטית בגלל

שלא שאירים את הקטע הקשה בסוף בשיא העיפות .

לפי המשפט בכותרת ההודעה של יאן הוא עשה את הטעות .
אלי קלמן דלאל יצא הבוקר לחרמון-אילת-חרמון

אם זה המצב רק אלוהים יוכל לעזור לו .

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
דווקא לא בטוח.

תחשוב שכבר רכבת 1150 ק"מ ונשארו לך 20-30ק"מ של עליות. אין מצב שאתה לא מסיים. אפילו אם צריך לעצור כל 2 קילומטר כדי לתפוס אוויר לנשימה. נחים קצת וממשיכים, נחים וממשיכים. זה לא שיש שעת גג, וזו לא תחרות.
דווקא אם החלק הקשה באמצע זה יותר מייאש, כי לא רק שהטיפוס קשה, עוד צריך לקחת בחשבון שיש עוד הרבה קושי בשאר הדרך.
לדעתי הכי טוב שהחלק הקשה נמצא או ממש בהתחלה או ממש בסוף. באמצע זה הכי מייאש.
&nbsp
 

ariasdo

New member
הגובה המצטבר הכללי זה כ 11000 מ' ומתחלק בקטע הראשון ...

מחרמון לאילת כ 4400 מ' אין עליה משמעותית בדרך זה הצטברות של כל הגבהות והקטעים המשופעים .

בחזור מאילת לחרמון זה אופרה אחרת מעל 6600 מ' מצטבר שמורכב גם ממספר עליות בדרך חוץ מהחרמון וקטעים משופעים .

(זה בהנחה לפי ה1200 ק"מ שהמסלול עובר דרך מצפה רמון ) .

מגעים לחרמון עם כ 1170 ק"מ ו 9500 מ' גובה מצטבר בהגיון במצב הזה הרגלים הארוכות של אלי התייבשו בגלל שחוקי המשחק משתנים אין תקדים כזה שאפשר ללמוד מהניסיון במצב עיפות .

במידה והרכיבה תהייה ללא הפסקות דומה לסטנדרט שיאן ביצע - ( וגם יצליח לעלות את החרמון ללא עצירות מרובות )
זה יהיה הישג חסר תקדים .

בשביל זה צריך הכנה מתאימה , מאמן טוב, , ומד וואטים לשלוט על כמות האנרגיה שמופקת .

ימים יגידו השמח לאכול את הכובע רק שיצליח ללא נזק .

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
רק למען הדיוק

המסלול פורסם די במדויק. החלק המשמעותי הוא שלחרמון עולים דרך הגולן - מהכנרת דרך נפח לצומת ווסט ומשם למסעדה ולחרמון. זה מפרק את העליה הגדולה של הסוף קח שהיא יותר ארוכה ומתונה. לא יודע אם זה יותר קל או יותר קשה ככה, אבל זה לא שמגיעים לקיבוץ דפנה ומתחילים לטפס.
 

ariasdo

New member
בסיטואציה הזו עוזר מאוד גם הפרופורציה במ' מצטבר קצת יורדת .

 

YotamKa

New member
קישור למסלול בסטראבה

בסופו של דבר יצא 1120 ק"מ 9300 מ' טיפוס. אם זו מדידה נכונה, זה יחס טיפוס-מרחק כמו PBP. הברווט 1200 שבוצע לפני שנה בישראל (בשתי הזדמנויות שונות) היה ביחס טיפוס-מרחק קשה יותר בגלל ירידה לים המלח, וגם מרחק ארוך יותר, וגם ללא תמיכה צמודה. לקח לישראלים 90 שעות, 11 שעות יותר מהאתגר הנוכחי.

* הכותב רכב מרחק מקסימלי של 250 ק"מ בחייו, ומעולם לא רכב בחושך ואין בדברים אלו כדי להגיד איזה מסע ראוי ליותר סופרלטיבים.

http://www.strava.com/activities/42..._type_map=["fitness.bikes"]&action_ref_map=[]
 

ariasdo

New member
אחרי שהנתונים ברורים אם משווים לרכיבות אחרות אז ההבדל

במסלון חרמון אילת חרמון הסיום הוא מהכינרת לחרמון שזה 60 ק"מ עם 2000 מ' מצטבר במצב שעיפים לאחר כמעט 1100 ק"מ רכיבה .
( נתון כללי לצורך ק:מ מסניר לבובה זה כ 25 ק"מ עם 1500 מ' מצטבר ).
אני בהתחלה חשבתי שזה חלק מהמסלול בגלל האורך 1200 ק"מ .
.
בזכות הקטע הזה המרוכז בעליה מתישה מהכנרת לחרמון לדעתי זה הרבה יותר קשה מברווט 1200 ., למרות שהממוצע המצטבר יכול להיות דומה .

לעומת זאת רכיבת ה 600 SR למרות שזה חצי מרחק מה שגורם לקושי זה יחס גבוהה של מ' מצטבר לק"מ על כל 100 ק"מ יש כ 2000 מ' מצטבר .
שזה מחייב להכניס למסלול הרבה עליות .

הערות : בקטע הצפוני המסלול של אלי שונה מאשר יאן בזמנו .
אלי קלמן (רכב קטע גדול על כביש 4) ב 2 הכיוונים - פנה בזכרון יוקנעם טבריה חרמון סיום והתחלה .

יאן בזמנו רכב גם על כביש 4 ופנה לכביש 65 קטע ב 85 וכביש 90 עמיעד ראש פינה ,סיום במטולה גם ההתחלה .

אריה סדובניק
 

פיקסון

New member
מסלול

המסלול שונה מכיוון שבדרך הכביש בשיפוצים ובלתי נתן לרכוב עליו בבטחה
אז העדפה היתה לרדת לטבריה ואז שוב לחזור למסלול מצומת ישי
 

פיקסון

New member
ככל הנראה המדידה נכונה

אלו קבצים ממכשיר הGPS שהיה על האופניים
&nbsp
 

ItsikH

Member
בשני המקרים הקושי הוא מנטלי ולא פיזי, אישית
בעיני ומנסיוני לטפס את הגולן כולו מתיש ומייאש יותר מאשר את החרמון לבדו. אבל בכל מקרה, בפרופורציות של רכיבה ארוכה - אפילו לא כזו ארוכה - הכל מתגמד.
 

ItsikH

Member
אין שום מגבלה כזו ברכיבות ארוכות. בהנחה שהרוכב בכושר סביר ומ
עלה, הגורם הפיזי היחיד שיגביל אותו הוא הצורך לישון. אין שום חשיבות לדרגת הקושי בשום נקודה שהיא - בסה"כ מתאימים את הקצב למצב העייפות ולדרגת הקושי.
רוכבים מנוסים יודעים למקסם את זמן הביצוע באמצעות חלוקה מחושבת של המאמץ על פני המסלול כולו, אבל זה כולל גם התחשבות בקושי המשתנה לאורכו.
 
נכון לשעה 18:00 אלי כבר באילת



 
למעלה