אלכוהול למסיבה ביתית

moonshade

New member
אלכוהול למסיבה ביתית

היי בפורים ייצא לי לעבוד במסיבה ביתית של חברים של אבא שלי (גיל ממוצע 50-60), בסביבות 80 איש במסיבה, כשאני הברמן היחיד במסיבה. הנה תפריט האלכוהול שבניתי, תגידו לי מה דעתכם וכמה כמויות מכל דבר ל-80 איש שרובם לא שותים יותר מדי... כמו כן אני צריך מתכון לקערת קייפיריניה (כמה קסאשה, לימונים וכו'). הנה התפריט, תגידו לי אם חסר משהו ומה כדאי להוסיף/להוריד? כמו כן אני מתכנן לקנות בחינאווי, כי אני יודע שיש להם מחירים זולים וסחורה טובה. וודקה: נמירוף ובקבוק-שניים של סטולי קריסטל ג'ין: גורדונ'ס רום: בקרדי ספייסד גולד טקילה: קוארבו גולד ויסקי: בלנטיינ'ס ובקבוק-שניים של ג'ק דניאלס ורמוט אחד מכל סוג + קמפרי אוזו 12 ליקרים: טריפל סק, שנאפס אפרסק, שנאפס תפוח, ייגר (או תחליף), פיג'לינג, ליקר קפה, אייריש קרים, גרנדין (לקישוט) יין: פה אני צריך עזרה כי כמו רוב בוגרי קורס ברמנים שלא יצא להם לעבוד בבר אין לי מושג ביינות. מלבד זה שאני אלך על אחד אדום ואחד לבן אין לי מושג במותגים וכאלה. בירות: טובורג, קורונה, מרפי'ס פרמיקסים: HALF & HALF (איזו שמנת להשתמש?), סאוור שתייה קלה: תפוזים, אשכוליות, חמוציות, קולה (ודיאטים למיניהם), סודה, טוניק
 

maxfain

New member
אהלן

מבחינת קוקטייל קערה, בעיני זה די מאוס ומיצה את עצמו, בכל אופן אם בכל זאת מתעקשים, אפשר לשפר את קייפיריניית הקערה בלהוסיף מחית פסיפלורה, או מחית קיווי-אגסים, הכל בהשקעה של עוד 7 דקות ובלנדר ביתי פשוט. 2 בקבוקי סטולי קריסטל של ליטר יספיקו לך. רום, אתה יכול לקנות בקרדי רגיל. וורמוט, אתה יכול להסתפק במרטיני ביאנקו, ואם אתה מתכוון להכין קוקטלי מרטיני אז אולי אחד אקסטרא דריי.. לדעתי מיותר ולאנשים שלא כ"כ מבינים אתה יכול להכין מרטיני בסגנון אמריקאי, שזה וודקה או ג'ין מנוערים אגרסיבי עם קרח בלבד. מקסימום להוסיף טוויסט לימון. אוזו אתה יכול גם לוותר, אלא אם כן אתה יודע בוודאות שזה קהל שישתה את זה. ואם, אז ישנם מותגים זולים יותר ולא פחות רעים. טריפל סק - זול כמו דמנדיס יעשה את העבודה, אלא אם אתה מעוניין במותגים. שנאפס אפרסק ותפוח מיותר לדעתי, מלון אחד יספיק, מקסימום עוד תפוח. אם הקהל יותר זורם מהמיינסטרים אז אני מעדיף וניל או באטרסקוטש. ליקר קפה ואייריש קרים די מגבילים אותך אז קח בחשבון. ביינות אין צורך ליותר מיין שולחני פשוט שעולה מעבר ל25 שקלים לבקבוק, אם אתה מעוניין ליצור רושם זול אצל קהל שלא כ"כ מבין אז עדיף יינות תוצרת חו"ל. בבירות אני מציע לך לוותר על המרפיס. אם להכניס טאץ' מעבר למיניינסטרים אז תסתפק בלף. סאוור - כיוון שמחיר הלימונים ירד, וזו מסיבה ביתית אני מציע לך להשתמש בלימונים טריים בלבד. את מי הסוכר אני מציע לך לעשות ביחס של 2/3 לטובת הסוכר. עוד דברים שתקח בחשבון זה כמובן את הכוסות וצורות ההגשה אם חשוב לך, קרח, שמפניירות, גורס קרח, בלנדר, פיילות, מפיות, קשים וסטיררים.
 
אתה יכול לפרט יותר על הקפירינייה?

 

nunimon

New member
קפירינייה להמונים...

זה מתכון שלי, אני בטוח שלמקס יש אחר. מרכיבים קערה גדולה הרבה לימונים קילו סוכר חום בקבוק קאסשה 51 ליטר לימונדה מלא קרח... דרך הכנה חותכים את הלימונים לריבועים, לא קטנים מדי, ולא גדולים מדי.זורקים לקערה. מוסיפים את הסוכר החום (תמיד כדאי להוסיף פחות, כי יותר קל להוסיף עוד, מאשר להוציא...) ומעט מאד קאשסה ומתחילים ללוש עם הידיים כדי שיהיה מרקם אחיד של רכז לימונים עם מעט קאסשה, וסוכר. מעמידים לכחצי שעה. מוסיפים את הקאסשה, ואת המיץ לימונים ביחד (לשים לב ליחסים, יותר קאשסה יותר חזק. יותר לימונים, יותר לימונדה) את הקרח להוסיף לפני ההגשה, ולזרוק מעט פלחי לימון עגולים שלמים ליופי. מומלץ להכין מראש עוד בלילה של לימונים מסוכרים, וכשהקפיריינה נגמרת, לעשות חדשה, ולא לנסות לשדרג את הישנה, כי הקרח שנמס, והאלכוהול שמתנדף הורסים את הטעם האיכותי של ההתחלה, ומשאירים טעם וזכרון לא טוב מהקפירינייה, וחבל.... לחיים... !
 
למעלה