אלפא רומיאו 147 -המדריךלרוכש המתאבד

עשביט

New member
אלפא רומיאו 147 -המדריךלרוכש המתאבד

יפה , האלפא החדשה, נכון? בא לכם עליה, לא? עיצוב מדהים ובטוח שהנסיעה כיפית. ממתי נהיגה באלפא היא לא כיף? ואפילו המחיר סביר - רק כ-100 אלף ש"ח והיא שלכם. יש לכם את הכסף? יופי! עכשיו עיצה: תלכו ל סמל"ת, תתלהבו מהמכונית ותלכו עם הצ´ק לסוכנות רכב אחרת ותבחרו לכם משהו, רק לא אלפא רומיאו. למה? כי אם תרכשו לכם אלפא יפה מהניילונים, אתם עומדים לקבל כיף מוטורי אבל באותו הזמן לקבור את הכסף בפח הזבל. על פי הנסיון (כוללה אישי שלי) ערכה של אלפא ירד ריאלית כ-60 אחוז לפחות מיום הרכישה בתוך כ-4 שנים. הישראלים הצביעו ברגליים על אלפא כבר מזמן (חבל!) וזה מתבטא במחירה בשוק המשומשות. אני מספר את זה מנסיון אישי: ב-1 בינואר 1996 קיבלתי את ה-146 1600 שלי. במחיר זהה לסוברו איפרזה שהיתה אז מצוידת בהרבה פחות איבזור בסיסי מהאלפא, קיבלתי אלפא מאובזרת לחלוטין ונעימה וכיפית לנסיעה. המכונית עברה טיפולים שוטפים במוסך קבוע ואני מחזיק בה עד היום. בעוד מספר שבועות יהיה לה יומולדת 150,000 ק"מ. באופן כללי , לא היו לה בעיות רציניות (נכון - לכול ה-146 יש כנראה קלץ´ שחורק בהחלפה אבל זה לא גורם לנזק אלא רק נשמע בחריקה .)החלפתי מצברים והיתה לי גם נזילת שמן ב-130,00 ק"מ שעלתה לי סכום נאה במוסך.אפילו האגזוז שלה עדיין מקורי (!) אבל בסך הכל (ולעזאזל כל בוחני הרכב) המכונית היא מהנה בחלט בנסיעה עד היום. אז מה קרוה בשוק המשומשות? שימו לב: אלפא 146 שלי שווה היום מה ששווה שייהו רייסר המהוללת מאותה שנת ייצור. אז לא צריך ללכת רחוק כדי להבין - שמי שמשיע את כספו באלפא חדשה עלול לראות את רכושו נשחק מבחינת הערך בתוך זמן קצר עד עפר. ואולי צדקו המפרסמים של אלפא בפרסומת הנוכחית: שהיא לא מתאימה לכל אחד. רק לפראיירים עשירים שלא רכפת להם לאבד את הכסף והעיקר שתהיה להם המכונית הכי "IN" בעיר (לאותו חודש / שבוע / שכונה ). אני עם אלפא (בלב שבור וכואב ) - גמרתי.
 

© DrorZi

New member
שאלה לפני שאני מגיב

כמה שווה היום האוטו שלך מחירון וכמה הסובארו
דרור זי
 

עשביט

New member
על מחירים ועוד כמה מילים

הנה רק שתי שוגמאות מתוך מיבחר מחירוני הרכב שליקטתי באינטרנט: 1. סוברו אימפרזה 53600 אלפא 146 37164 2. סוברו אימפרזה 54700 אלפא 146 29664 כאשר נלקח בחשבון שלא היו תאונות, המכונית יד ראשונה ועשתה 150,000 ק"מ. ההפרש מחפיר והוא , אגב, בא לידי ביטוי בכל מחירי אלפא רומיאו לכל הדגמים. אגב, ציפור קטנה לחשה לי לא מזמן, שסמל"ת ניסו להיפטר מהסוכנות של אלפא ולנצ´יה (כישלון טוטלי במכירות !!! של מכוניות פאר ומכוניות משפחתיות מכל הדגמים והנפחים) בשנה האחרונה אבל אף אחד לא היה מעונין להרים את הכפפה.ומה פלא?? לך תשקם שוק אחרי שהגאונים של סמל"ת הרסו אותו כל כך הרבה זמן.... אני ניהלתי עבר התכתבות עם היבואן, לאחר שהתבררה לי חרפת השוק וכישלון השיווק של המכוניות בישראל. המחשבה ה"מבריקה" לשווק את אלפא בישראל במותג "מיוחד" לאנשים "מיוחדים" בשילוב (הקטלני) של בחירת נפחי מנוע גבוהים בלבד , גרם לאיבוד האחיזה של נתח שוק כלשהו בישראל. בעוד שברחבי אירופה סובבות עשרות אלפי 156 עם נפח מנוע 1600 ו-1800 ( ורק בארץ היבואן כנראה סבר שהמנועים נמוכי הנפח עלולים להיחנק בעליות הקשות של האילון, למשל...) בארץ בחר היבואן (היהיר) ליבא אותן רק בגרסאות מהודרות ויקרות ולא הצליח למכור כמות משמעותית. התוצאה תתבטא בקרוב במחיריהן של המשומשות מסידרה מוצלחת זו ואלה שאחריה.
 

שי ©

New member
מי שקונה אלפא לוקח סיכון

כאשר קנית את ה-146 יכולת לראות בבירור שה-33 וה-164 הן לא סובארו ליאונה (בלשון המעטה) ובכל זאת קנית. תבוא בטענות לעצמך, לא לסמל"ת. שי
 

אילן די

New member
אתה עובד בסמל"ת שי ?

שביט פירט בדיוק מה הבעיות עם יבואן אלפא בארץ (מיצוב יוקרתי מדי). אני גם לא שמעתי אותו דורש מאלפא להיות סובארו אבל יש גבול. כשחובב רכב קונה מכונית, הוא מחפש הנאה, נכון, ויש הרבה אפילו שמוכנים להתפשר על נושאים כמו אמינות אבל כל אחד קונה רכב בידיעה שיום אחד הוא גם ימכור אותו. זו הסיבה שהרבה אנשים קונים מכוניות אוטומטיות (הרבה יותר קשה ויקר למכור אוטו ידני, זה אליכם רוני ורועי, אגב, שקוטלים כל אחד שקונה אוטומטית. כשתקנו אוטו ותמכרו אותו - אז נדבר). אני לא אומר שכולם צריכים לרוץ ולקנות אלמרות ולאנטיסים אוטומטיות אבל יש גבול כמה אפשר להקריב. אפשר לקנות פג´ו ששומרת על ערכה לא רע ועל רנו (קליאו ומגאן) אין מה לדבר (אוטו עם שמירת ערך טובה מאד) אבל אלפא.... עד עכשיו לא הוכיחו את עצמם וזו אך ורק אשמת היבואן שי אז אין מה להטיח באנשים "תבוא בטענות לעצמך".
 

ortazzz1

New member
רנו מגאן??????

הלו!!! חשבתי שאנשים פה מבינים טיפה יותר, אחרי סיבוב קטן של 20 דקות על מגאן 1600 אוט´, נשבעתי שאני לא מתקרב לדבר הזה! רכב זקן, אדיש,
ולא נוח בכלל ! (לעומת המגאן קופה 2.0 ,
רכב מעולה מכל זוית אפשרית)
 

© DrorZi

New member
על ה1.6 הישן או החדש ?

הישן, 90 כ"ס אכן די עצלן למנוע החדש יש דווקא המון מרץ, אם כי הגיר האוטומט יותר מתחכם מחכם. בקשר לאלפא רכב איננו השקעה ! רצית להרוויח ? הייתה שם את הכסף בבנק והיום היה לך לפחות 150 אחוז מהכסף אחרי 5 שנים. אז יש להפסיד פחות ויש להפסיד יותר, ומי שקונה אלפא יודע מ-ר-א-ש שהוא יפסיד יותר אבל ירוויח איכות נהיגה שבעל מיצומאזדה אינו מתעניין בו בכלל.
דרור זי, עדין מאוד אוהב אטלקיות.
 

אילן די

New member
לא דיברתי על אוטומט

המגאן אוטו שמגיב די טוב ודי מהנה לנסיעה. בכל מקרה - מעולם לא נטען כאן שרכב הוא השקעה (כמו ששיר אמרה - השקעה היא פעולה שמטרתה רווח). אני סמוך ובטוח שאף אחר לא קנה אף רכב מיצור סדרתי במטרה למכור אותו אחרי 3 שנים ו"לעשות קופה" :) . מה שכן - יש הרבה אנשים שהכסף חשוב להם. לא כולנו מליונרים ולכן כל מה שאני אומר הוא שאין מה לבוא אליהם בטענות.
 

Yaniv3

New member
תשמע האמת שזה עצוב אבל..

זה הופך את האלפא לרכב היד שניה הכי כדאי בשוק ככה שאנשים כמוני בהחלט נהנים מהטיפשות של השוק הישראלי ולכן תיהיה חכם ותנצל את חולשות השוק לטובתך. משתתף בצערך יניב
 

שי ©

New member
לא עובד בשביל אף אחד...

אם אלפא ימצבו את דגמיהם נמוך יותר, המחירים יפלו אף יותר. אל תשלו את עצמכם, אף אחד לא יקנה 156 1.6 ידנית עבור 120K. נושא שמירת הערך לא היווה הפתעה, אלא היה צפוי וכלל לא תלוי בסמל"ת (שהייתה מעדיפה שמירת ערך טובה יותר). אם יש לו רעיונות לשיווק אלפות, שיפנה לסמל"ת: הם מחפשים כעת מנהל מותג (לא צוחק). שי
 

red cars

New member
תתעורר ישנוני זה הדור הבא

דוד תתעורר מזמן אלפא התקדמה מעבר 146 להזכיר לך היא התעוררה עם 156 עברה ל166 ממשיכה עם 147 מבחינת האיכות לוקחת גולף בדוק אני בעצי חשתי את איכיותיה הפנימיות (לפני נסיעה) היא היא תיהיה נקודת מפנה בשוק שלנו כך זמן משווקים בדיוק יומיים חכה ותראה
 

שיר_ב

New member
נכון ששמירת ערך היא שיקול

אבל רק בארץ זהו השיקול העיקרי. מכונית אינה השקעה (הגדרה של השקעה, דרך אגב למי שמתכוון להתווכח עם הקביעה, היא פעולה עסקית המיועדת להביא רווח (!) ליוזמיה). אלא אם אתה מתכוון להשכיר אותה לחסרי בית או לזוגות אוהבים. "פראיירים עשירים שלא רכפת להם לאבד את הכסף" - ימותו הקנאים. מי שהחליט שזה הרכב שהוא רוצה ויכול להרשות לעצמו גם את המחיר הנוכחי וגם את איבוד הערך שיהנה. ולגבי "המכונית הכי "IN" בעיר" - על דיסוננס קוגנטיבי שמעת? זאת אחת המכוניות היותר מהנות וטובות שיש היום בשוק. אם אתה מעדיף לשכנע את עצמך שזה לא כך כדי להקל על עצמך - כל אחד וההתמודדות שלו. גם להאשים את היבואן, בכך שמנע ממך את המכונית שרצית, מותר. שיהיה לך יום נעים. שיר, שסוף סוף יכולה לכתוב הודעות בפורום (הלאה שלטון העוגיות!)
 

© DrorZi

New member
../images/Emo32.gif שלום אישתי ../images/Emo18.gif

באמת טוב שהגעת
אני רואה שהצלחת לאכול את העוגיות הישנות ועכשיו יש לך חדשות WELCOME
דרור זי, מנהל הפורום.
 

גרמי

New member
סתם לידע כללי....

באירופה מכונית ממוצעת מאבדת 60% או יותר מערכה ב 4 שנים, וזה נחשב נורמאלי לחלוטין. בישראל שמירת הערך של מכוניות משומשות היא מדהימה. ואלפא גם באנגליה מאבדים ערך יותר מהשאר, בלי קשר לשיווק דגמים יקרים בלבד. האוטו שלך כאן שווה 30000 ש"ח? באנגליה תתאמץ לקבל עליה 2000 ליש"ט (12000 ש"ח).
 
למעלה