אלפא רומיאו 147 -המדריךלרוכש המתאבד
יפה , האלפא החדשה, נכון? בא לכם עליה, לא? עיצוב מדהים ובטוח שהנסיעה כיפית. ממתי נהיגה באלפא היא לא כיף? ואפילו המחיר סביר - רק כ-100 אלף ש"ח והיא שלכם. יש לכם את הכסף? יופי! עכשיו עיצה: תלכו ל סמל"ת, תתלהבו מהמכונית ותלכו עם הצ´ק לסוכנות רכב אחרת ותבחרו לכם משהו, רק לא אלפא רומיאו. למה? כי אם תרכשו לכם אלפא יפה מהניילונים, אתם עומדים לקבל כיף מוטורי אבל באותו הזמן לקבור את הכסף בפח הזבל. על פי הנסיון (כוללה אישי שלי) ערכה של אלפא ירד ריאלית כ-60 אחוז לפחות מיום הרכישה בתוך כ-4 שנים. הישראלים הצביעו ברגליים על אלפא כבר מזמן (חבל!) וזה מתבטא במחירה בשוק המשומשות. אני מספר את זה מנסיון אישי: ב-1 בינואר 1996 קיבלתי את ה-146 1600 שלי. במחיר זהה לסוברו איפרזה שהיתה אז מצוידת בהרבה פחות איבזור בסיסי מהאלפא, קיבלתי אלפא מאובזרת לחלוטין ונעימה וכיפית לנסיעה. המכונית עברה טיפולים שוטפים במוסך קבוע ואני מחזיק בה עד היום. בעוד מספר שבועות יהיה לה יומולדת 150,000 ק"מ. באופן כללי , לא היו לה בעיות רציניות (נכון - לכול ה-146 יש כנראה קלץ´ שחורק בהחלפה אבל זה לא גורם לנזק אלא רק נשמע בחריקה .)החלפתי מצברים והיתה לי גם נזילת שמן ב-130,00 ק"מ שעלתה לי סכום נאה במוסך.אפילו האגזוז שלה עדיין מקורי (!) אבל בסך הכל (ולעזאזל כל בוחני הרכב) המכונית היא מהנה בחלט בנסיעה עד היום. אז מה קרוה בשוק המשומשות? שימו לב: אלפא 146 שלי שווה היום מה ששווה שייהו רייסר המהוללת מאותה שנת ייצור. אז לא צריך ללכת רחוק כדי להבין - שמי שמשיע את כספו באלפא חדשה עלול לראות את רכושו נשחק מבחינת הערך בתוך זמן קצר עד עפר. ואולי צדקו המפרסמים של אלפא בפרסומת הנוכחית: שהיא לא מתאימה לכל אחד. רק לפראיירים עשירים שלא רכפת להם לאבד את הכסף והעיקר שתהיה להם המכונית הכי "IN" בעיר (לאותו חודש / שבוע / שכונה ). אני עם אלפא (בלב שבור וכואב ) - גמרתי.
יפה , האלפא החדשה, נכון? בא לכם עליה, לא? עיצוב מדהים ובטוח שהנסיעה כיפית. ממתי נהיגה באלפא היא לא כיף? ואפילו המחיר סביר - רק כ-100 אלף ש"ח והיא שלכם. יש לכם את הכסף? יופי! עכשיו עיצה: תלכו ל סמל"ת, תתלהבו מהמכונית ותלכו עם הצ´ק לסוכנות רכב אחרת ותבחרו לכם משהו, רק לא אלפא רומיאו. למה? כי אם תרכשו לכם אלפא יפה מהניילונים, אתם עומדים לקבל כיף מוטורי אבל באותו הזמן לקבור את הכסף בפח הזבל. על פי הנסיון (כוללה אישי שלי) ערכה של אלפא ירד ריאלית כ-60 אחוז לפחות מיום הרכישה בתוך כ-4 שנים. הישראלים הצביעו ברגליים על אלפא כבר מזמן (חבל!) וזה מתבטא במחירה בשוק המשומשות. אני מספר את זה מנסיון אישי: ב-1 בינואר 1996 קיבלתי את ה-146 1600 שלי. במחיר זהה לסוברו איפרזה שהיתה אז מצוידת בהרבה פחות איבזור בסיסי מהאלפא, קיבלתי אלפא מאובזרת לחלוטין ונעימה וכיפית לנסיעה. המכונית עברה טיפולים שוטפים במוסך קבוע ואני מחזיק בה עד היום. בעוד מספר שבועות יהיה לה יומולדת 150,000 ק"מ. באופן כללי , לא היו לה בעיות רציניות (נכון - לכול ה-146 יש כנראה קלץ´ שחורק בהחלפה אבל זה לא גורם לנזק אלא רק נשמע בחריקה .)החלפתי מצברים והיתה לי גם נזילת שמן ב-130,00 ק"מ שעלתה לי סכום נאה במוסך.אפילו האגזוז שלה עדיין מקורי (!) אבל בסך הכל (ולעזאזל כל בוחני הרכב) המכונית היא מהנה בחלט בנסיעה עד היום. אז מה קרוה בשוק המשומשות? שימו לב: אלפא 146 שלי שווה היום מה ששווה שייהו רייסר המהוללת מאותה שנת ייצור. אז לא צריך ללכת רחוק כדי להבין - שמי שמשיע את כספו באלפא חדשה עלול לראות את רכושו נשחק מבחינת הערך בתוך זמן קצר עד עפר. ואולי צדקו המפרסמים של אלפא בפרסומת הנוכחית: שהיא לא מתאימה לכל אחד. רק לפראיירים עשירים שלא רכפת להם לאבד את הכסף והעיקר שתהיה להם המכונית הכי "IN" בעיר (לאותו חודש / שבוע / שכונה ). אני עם אלפא (בלב שבור וכואב ) - גמרתי.