היה ויכוח על זה בועדה, האם הנוהל תקף או לא.
**ברדק התיקופים - בואו נעשה קצת סדר** ביום שני השבוע התקיים דיון בוועדה לפניות הציבור בכנסת על התנהלות פקחים, שבו הוצג נוהל מ-2018 שקובע כי אין קנס למי שיש ברשותו חוזה נסיעה תקופתי (חופשי חודשי,...
www.facebook.com
ברדק התיקופים - בואו נעשה קצת סדר
ביום שני השבוע התקיים דיון בוועדה לפניות הציבור בכנסת על התנהלות פקחים, שבו הוצג נוהל מ-2018 שקובע כי אין קנס למי שיש ברשותו חוזה נסיעה תקופתי (חופשי חודשי, יומי, סטודנט), ומוכיח שבעצם הפקחים פועלים בניגוד להוראת משרד התחבורה. כל זה קרה לאחר הרבה מאמץ מצידנו יחד עם עמותת ״דרך כבוד״ שפועלת בתחום. המשמעות היא עצומה, כי זה אומר שכל מי שניתן לו דוח מ-2018 ועד עתה ויש לו חוזה נסיעה, בעצם הדוח ניתן ניגוד להוראה, ומה המשמעות של זה מבחינת כל הכסף שנכנס לחברות המפעילות? האם כל אותם אנשים יכולים לקבל החזר? כל זה לא ברור.
עד כמה לא ברור? אתמול הוציא משרד התחבורה הודעת הבהרה לפיה הנוהל הזה לא תקף. לטענתם מדובר בהנחיה פנימית לפקחים ולא בנוהל. מה ההבדל? האמת, לא ברור.
לטענתם יש נוהל אחר לפיו ״נוסע ללא הסדר נסיעה ו/או מי שלא יציג את כרטיסו בפני המבקר, צפוי לשלם תעריף מוגדל על פי הקבוע בפקודת התעבורה״ . זה אחלה - אבל לא ברור עד כמה זה נוגד את המסמך מ-2018 כי למי שיש חוזה נסיעה תקופתי כן יש הסדר נסיעה. בכל מקרה, יש הרבה דיסאינפורמציה בנושא וכעת הוועדה בודקת את העניין הזה לעומק. אנחנו גם פועלים בנושא כדי שנוכל לתת לכם תשובות ברורות.
נבהיר רגע משהו חשוב - גם אם יש לכם חוזה נסיעה תקופתי, זה חשוב לתקף. עם או בלי קנס. גם בנוהל מצויין כי יש להדגיש בפני הנוסע את חשיבות התיקוף. תמיד מתקפים - זה קריטי כדי להבין מה הביקוש לקו, כמות נוסעים והרבה דברים שחשובים אפילו לשיפור התחבורה הציבורית. אי התיקוף מעוות את הנתונים מתמונת המצב בשטח.
ועוד דבר אחרון: כרגע, בכל מקרה, ב-25 באוגוסט עתיד להיכנס לתוקף תיקון לגובה הקנס למי שיש להם הסדר נסיעה תקופתי או שפטורים מתשלום שלא תיקפו עבור הנסיעה, ובמקום קנס בגובה מלא יינתן קנס על סך 50 שקלים. כלומר, לעת עתה - גם מי שיש לו חוזה ולא תיקף - יקבל קנס, פשוט נמוך יותר.
אנחנו ממשיכים לבדוק את העניין לעומק.