אלקטרה אפיקים זכתה במכרז של החברה הכלכלית גולן להפעלת קווים ברמת הגולן

fishgad

Active member
אין דאגה
בשונה מכל הארץ ששם החברה מנהלת את התפעול והבוס שלה הוא משרד התחבורה פה חברת אלקטרה אפיקים כפופה למועצה ומביאה לנו רק את האוטובוסים והנהג ואנחנו אחראים על כלל התפעול כולל הכשרת הנהגים, תיכנון שיבוצים אוטובוסים
 

connex

Active member
אין דאגה
בשונה מכל הארץ ששם החברה מנהלת את התפעול והבוס שלה הוא משרד התחבורה פה חברת אלקטרה אפיקים כפופה למועצה ומביאה לנו רק את האוטובוסים והנהג ואנחנו אחראים על כלל התפעול כולל הכשרת הנהגים, תיכנון שיבוצים אוטובוסים
אז זהו ש...
באשכולות הקיימים שלהם אנחנו מחכים לפעמים שיביאו את הנהג,האוטובוס או שניהם
משתתף בצערכם
 

fishgad

Active member
תחשוב שיש לך חברה שרק מביאה לך את הנהג והאוטובוס
שאני אומר שהיא מביאה את הנהג והאוטובוס
אני לא מתכון לכך שהיא משבצת לנו את הנהגים ואת הנסיעות
לפני כניסת המכרז לתוקף הנהג תגיס למועצה את הנהגים ותרכוש עבורנו את הנהגים
ואנחנו ורק ואך אנחנו ננהל את אותם נהגים שיעבדו תחתינו
אלקטרה עושה את כל זה עד כניסת המכרז לתוקף
אחר כך לאקלטרה אין כל כך הרבה אחריות
אבל אתה האחראי הבלעדי על אותם נהגים ועל אותם אוטובוסים
הם בבעלות שלך
אז זהו ש...
באשכולות הקיימים שלהם אנחנו מחכים לפעמים שיביאו את הנהג,האוטובוס או שניהם
משתתף בצערכם
 

connex

Active member
תחשוב שיש לך חברה שרק מביאה לך את הנהג והאוטובוס
שאני אומר שהיא מביאה את הנהג והאוטובוס
אני לא מתכון לכך שהיא משבצת לנו את הנהגים ואת הנסיעות
לפני כניסת המכרז לתוקף הנהג תגיס למועצה את הנהגים ותרכוש עבורנו את הנהגים
ואנחנו ורק ואך אנחנו ננהל את אותם נהגים שיעבדו תחתינו
אלקטרה עושה את כל זה עד כניסת המכרז לתוקף
אחר כך לאקלטרה אין כל כך הרבה אחריות
אבל אתה האחראי הבלעדי על אותם נהגים ועל אותם אוטובוסים
הם בבעלות שלך
הלוואי שזה באמת יהיה כמו שאתה מתאר. לנו באשדוד יש נסיון כבר עם החברה הזאת . החברה הזאת מתקמצנת על תחזוקת האוטובוסים שלה ובהחלט יכול להיות שמה שהתקבלו זה לא אוטובוסים חדשים אלא אוטובוסים משומשים מאשכול בני ברק ירושלים שהם אמורים להפסיק להפעיל במהלך השנה.
 

מנכל אחד

Active member
הלוואי שזה באמת יהיה כמו שאתה מתאר. לנו באשדוד יש נסיון כבר עם החברה הזאת . החברה הזאת מתקמצנת על תחזוקת האוטובוסים שלה ובהחלט יכול להיות שמה שהתקבלו זה לא אוטובוסים חדשים אלא אוטובוסים משומשים מאשכול בני ברק ירושלים שהם אמורים להפסיק להפעיל במהלך השנה.
צריך גם להבין את הצד של החברה, היא הרי נקנסת על ידי משרד התחבורה, ולא סביר שהחברה מעוניינת בקנסות
אני גם מכיר מעט את המנכ"ל הנוכחי של אפיקים, והא מוכר לי כאדם מאוד חיובי שרוצה את טובת הנוסעים.

בכניסה של חברה לאשכול החברה משקיעה מאות מיליוניי שקלים שאותם היא בדר"כ לווה מגורמים פיננסיים, המכרזים גם קובעים מה הסכום המקסימילי שהחברה יכולה להרוויח (אם היא תבצע את כל הנסיעות בזמן).
החברה תלויה באופן מלא בהחלטות של משרד התחבורה ואין לחברה (כמעט) אפשרות לייצר הכנסות נוספות שנובעות החלטות פנימיות של החברה.
מנגד, לחברה יש הוצאות שלא ניתן היה לצפות אותם מראש,
עלות גיוס גבוהה של כח אדם (שיתכן והחברה לא הייתה פותחת קו חדש במקום שאין לה את היכולת או שהיתה בונה את הלו"ז באופן שיותר מתאים ליכולת לגייס כח אדם),
ירידה במהירות התפעולית (שהם לא יכולים לשפר, כי החברה לא יכולה לקבוע את מסלולי הנסיעה),
לו"ז שכולל הפסקות ארוכות, או נסיעות רבות שלא בשירות.

המצב הזה של הוצאות לא צפויות וחוסר יכולת להגדיל הכנסות, מעמיד את החברה במצב שהיא צריכה לבחור בין להקלע לחובות או רוויחיות נמוכה מהמצופה
או באופציה הפחות גרועה מבחינתה, שזה אומר לקבל קנסות על אי ביצוע במקום שהקנסות יותר זולים מעלות ההעסקה של הנהג, להפחית ברמת התחזוקה (ולסמוך על זה שהבקרה בנושא לקויה), וגם לשתמש בצי האוטובוסים בצורה כלכלית, וכאן ראיתי משהו מאוד מעניין
משרד התחבורה מחייב את החברות לחתום על הסכם ליסינג אחיד מול היבואניות (ההיגיון בחוזה האחיד הוא על מנת לאפשר להעביר את האוטובוסים למפעיל הבא בלי שיהיו לו תלונות על טיב ההסכם).
ההסכם קובע תשלום חודשי שיורד ככל שהאוטובוס יותר ישן, ודמי תחזוקה לפי ק"מ שעולים מעט עם השנים.
ההסכם הזה יוצר 2 עיוותים, הראשון הוא שעדיף לחברות להחזיק אוטובוסים ישנים, כי העלות ההפעלה הסופית שלהם נמוכה יותר, ולכן המפעילים מוכנים להתפשר על תחזוקה נמוכה ובלבד שהאוטובוס לא יושבת.
העיוות השני הוא שכיון שכלל שהאוטובוס יותר צעיר עלות ההפעלה לק"מ יותר נמוכה הרי שעדיף להפעיל את האוטובוסים החדשים בקווים בהם הם יכולים לגמוע יותר ק"מ בכל שעה, שזה בדר"כ קווים באזורים כפריים שנמצאים בשימוש נמוך.

וכך נוצר מצב שרוב הנוסעים ירגישו תמיד שהם נוסעים באוטובוסים ישנים, כי גם שווה לחברה להאריך את חיי האוטובוס וגם משתלם להפנות את האוטובוסים החדשים לקווים דלילי הנוסעים שבאזורים הכפריים.

אני עדיין מצפה שהמשרד ישכור כלכלן שמתמחה במכרזים שינסח את המכרזים וההסכמים באופן שפחות בנויים על תנאים דרקוניים שלא ניתן ליישם ויותר על ההבנה כיצד המפעיל יגיב לתנאים אותו הם קבעו.
השיווי המשקל הלקוי של הסכמי הליסינג הוא רק סימפטום למערכת חוזים גרועה, שלדעתי אחראית לכלל תחלואי המערכת.
 
צריך גם להבין את הצד של החברה, היא הרי נקנסת על ידי משרד התחבורה, ולא סביר שהחברה מעוניינת בקנסות
אני גם מכיר מעט את המנכ"ל הנוכחי של אפיקים, והא מוכר לי כאדם מאוד חיובי שרוצה את טובת הנוסעים.

בכניסה של חברה לאשכול החברה משקיעה מאות מיליוניי שקלים שאותם היא בדר"כ לווה מגורמים פיננסיים, המכרזים גם קובעים מה הסכום המקסימילי שהחברה יכולה להרוויח (אם היא תבצע את כל הנסיעות בזמן).
החברה תלויה באופן מלא בהחלטות של משרד התחבורה ואין לחברה (כמעט) אפשרות לייצר הכנסות נוספות שנובעות החלטות פנימיות של החברה.
מנגד, לחברה יש הוצאות שלא ניתן היה לצפות אותם מראש,
עלות גיוס גבוהה של כח אדם (שיתכן והחברה לא הייתה פותחת קו חדש במקום שאין לה את היכולת או שהיתה בונה את הלו"ז באופן שיותר מתאים ליכולת לגייס כח אדם),
ירידה במהירות התפעולית (שהם לא יכולים לשפר, כי החברה לא יכולה לקבוע את מסלולי הנסיעה),
לו"ז שכולל הפסקות ארוכות, או נסיעות רבות שלא בשירות.

המצב הזה של הוצאות לא צפויות וחוסר יכולת להגדיל הכנסות, מעמיד את החברה במצב שהיא צריכה לבחור בין להקלע לחובות או רוויחיות נמוכה מהמצופה
או באופציה הפחות גרועה מבחינתה, שזה אומר לקבל קנסות על אי ביצוע במקום שהקנסות יותר זולים מעלות ההעסקה של הנהג, להפחית ברמת התחזוקה (ולסמוך על זה שהבקרה בנושא לקויה), וגם לשתמש בצי האוטובוסים בצורה כלכלית, וכאן ראיתי משהו מאוד מעניין
משרד התחבורה מחייב את החברות לחתום על הסכם ליסינג אחיד מול היבואניות (ההיגיון בחוזה האחיד הוא על מנת לאפשר להעביר את האוטובוסים למפעיל הבא בלי שיהיו לו תלונות על טיב ההסכם).
ההסכם קובע תשלום חודשי שיורד ככל שהאוטובוס יותר ישן, ודמי תחזוקה לפי ק"מ שעולים מעט עם השנים.
ההסכם הזה יוצר 2 עיוותים, הראשון הוא שעדיף לחברות להחזיק אוטובוסים ישנים, כי העלות ההפעלה הסופית שלהם נמוכה יותר, ולכן המפעילים מוכנים להתפשר על תחזוקה נמוכה ובלבד שהאוטובוס לא יושבת.
העיוות השני הוא שכיון שכלל שהאוטובוס יותר צעיר עלות ההפעלה לק"מ יותר נמוכה הרי שעדיף להפעיל את האוטובוסים החדשים בקווים בהם הם יכולים לגמוע יותר ק"מ בכל שעה, שזה בדר"כ קווים באזורים כפריים שנמצאים בשימוש נמוך.

וכך נוצר מצב שרוב הנוסעים ירגישו תמיד שהם נוסעים באוטובוסים ישנים, כי גם שווה לחברה להאריך את חיי האוטובוס וגם משתלם להפנות את האוטובוסים החדשים לקווים דלילי הנוסעים שבאזורים הכפריים.

אני עדיין מצפה שהמשרד ישכור כלכלן שמתמחה במכרזים שינסח את המכרזים וההסכמים באופן שפחות בנויים על תנאים דרקוניים שלא ניתן ליישם ויותר על ההבנה כיצד המפעיל יגיב לתנאים אותו הם קבעו.
השיווי המשקל הלקוי של הסכמי הליסינג הוא רק סימפטום למערכת חוזים גרועה, שלדעתי אחראית לכלל תחלואי המערכת.
לידתכם החברה רק תביא אוטובוסים ולא תהיה אחרית על הנגים כל האחורית תהיה איך ורק במוצעה אזורית גלון, בנוסף לא היה לחברה שום קשר עם הנגים המועצה תשלוט על הכל, גם היום זה המצב ברוב האוטבסים במוצעה, בלי קשר ממה שהבתני עבודי אלקטרה אפיקים קרואים תגובת באתר תפוז ו
 

fishgad

Active member
שיבוץ הנהגים והאוטובוסים, לפקח אחריהם שהם יצאו בזמן, והיצירת הקשר שלנו הם ישירות עם הנהג
לחברה אין שום קשר למתרחש בשטח

אז זהו ש...
באשכולות הקיימים שלהם אנחנו מחכים לפעמים שיביאו את הנהג,האוטובוס או שניהם
משתתף בצערכם
 

fishgad

Active member
בקיצר לחברה אין כמעט משמעות על המציאות היומי יומית
בעקבות כך שאין להם שום קשר לתפעול היום היומי של האוטובוסים והנהגים
אז זהו ש...
באשכולות הקיימים שלהם אנחנו מחכים לפעמים שיביאו את הנהג,האוטובוס או שניהם
משתתף בצערכם
 

fishgad

Active member
אז זהו ש...
באשכולות הקיימים שלהם אנחנו מחכים לפעמים שיביאו את הנהג,האוטובוס או שניהם
משתתף בצערכם

הלוואי שזה באמת יהיה כמו שאתה מתאר. לנו באשדוד יש נסיון כבר עם החברה הזאת . החברה הזאת מתקמצנת על תחזוקת האוטובוסים שלה ובהחלט יכול להיות שמה שהתקבלו זה לא אוטובוסים חדשים אלא אוטובוסים משומשים מאשכול בני ברק ירושלים שהם אמורים להפסיק להפעיל במהלך השנה.
אני חושב שהם לא יוכלים לעשות לנו דבר כזה
אני אבדוק את זה
בעקבות כך שאנחנו אחראים על האוטובוסים ועל הרכישה שלהם
 
למעלה