אלקטריאון מדווחת דוח שנתי מאכזב

dw

Well-known member
מנהל

lemner40

Well-known member
מאד פשוט,
טכנולוגיות הטעינה הקווית הולכת ומשתפרת.
וכבר היום יש אפשרות להטעין מכוניות מ10 - 80 אחוז ב 6.5 דקות.
עוד שנתיים, טעינת רכב חשמלי עם כבל תהיה במהירות של מילוי דלק.
אז אין צורך בטכנולוגיה של אלקטריון.
בנוסף עוד שנתיים יגיעו בטריות חדשות עם טווח כפול
אז כבר לא יהיו בעיות טווח ,בעיות טעינה וחרדת טווח.
 

dw

Well-known member
מנהל
מאד פשוט,
טכנולוגיות הטעינה הקווית הולכת ומשתפרת.
וכבר היום יש אפשרות להטעין מכוניות מ10 - 80 אחוז ב 6.5 דקות.
עוד שנתיים, טעינת רכב חשמלי עם כבל תהיה במהירות של מילוי דלק.
אז אין צורך בטכנולוגיה של אלקטריון.
בנוסף עוד שנתיים יגיעו בטריות חדשות עם טווח כפול
אז כבר לא יהיו בעיות טווח ,בעיות טעינה וחרדת טווח.
יש להם פתרון נישה מעניין לאוטובוסים, כאשר בעזרת טעינה אלחוטית נוחה במסוף המפעיל יכול לקנות אוטובוס עם סוללה קטנה יותר, והסוללה היא חלק משמעותי מאד מעלות האוטובוס, לכן לא הייתי שולל את הפתרון שלהם.
אני יכול גם להבין את נוחות השימוש בטעינה אלחוטית, שזו כנראה הסיבה לעניין של טויוטה ודנסו.
ועדיין, הבעיה עם המניה היתה שהיא עלתה הרבה יותר מאשר קצב ההזמנות (ולכן חלקנו כאן בפורום חגגנו עם טרייד פנטסטי |מצדיע| ). המניה עלתה מ 3000 ל 20 אלף והפכה לאחת מכוכבות הבורסה. כעת ההייפ נרגע והמניה כבר חזרה חצי מהדרך בחזרה (הנייר ב 8XXX).
 

lemner40

Well-known member
יש להם פתרון נישה מעניין לאוטובוסים, כאשר בעזרת טעינה אלחוטית נוחה במסוף המפעיל יכול לקנות אוטובוס עם סוללה קטנה יותר, והסוללה היא חלק משמעותי מאד מעלות האוטובוס, לכן לא הייתי שולל את הפתרון שלהם.
אני יכול גם להבין את נוחות השימוש בטעינה אלחוטית, שזו כנראה הסיבה לעניין של טויוטה ודנסו.
ועדיין, הבעיה עם המניה היתה שהיא עלתה הרבה יותר מאשר קצב ההזמנות (ולכן חלקנו כאן בפורום חגגנו עם טרייד פנטסטי |מצדיע| ). המניה עלתה מ 3000 ל 20 אלף והפכה לאחת מכוכבות הבורסה. כעת ההייפ נרגע והמניה כבר חזרה חצי מהדרך בחזרה (הנייר ב 8XXX).
זה היה פתרון
פתרון יקר אבל פתרון
כשהיתה בעיה
עוד שנתיים כבר לא תהיה בעיה
מחיר הבטריות ימשיך לרדת
ולכן לא תהיה בעיה ולכן לא יצטרכו את הפתרון שלהם
ולכן הדבר היחיד שישאר מאלקטריון זה מחיר יקר שלא מועיל בכלום
אני לא אתפלא אם עוד שנתיים היא תהיה ב2000
 

dw

Well-known member
מנהל
זה היה פתרון
פתרון יקר אבל פתרון
כשהיתה בעיה
עוד שנתיים כבר לא תהיה בעיה
מחיר הבטריות ימשיך לרדת
ולכן לא תהיה בעיה ולכן לא יצטרכו את הפתרון שלהם
ולכן הדבר היחיד שישאר מאלקטריון זה מחיר יקר שלא מועיל בכלום
אני לא אתפלא אם עוד שנתיים היא תהיה ב2000
תוכל להפנות לכתבה המתארת את הצפי לירידת מחיר הסוללות?
מחיר הסוללה הגבוה (שבאוטובוס הנדרש לשנע עשרות נוסעים מדובר בסוללה די גדולה) הוא שיקול משמעותי בבחירה של מפעיל אוטובוסים לבחור בפתרון שלהם.

בשיחת הועידה אני הייתי זה ששאל על מסוף רידינג ת"א ומסופים נוספים והם די חירטטו אותי בתשובה.
המסוף בראש העין פעיל ועובד בעוד זה ברידינג מתעכב. לפי מה ששמעתי זה כנראה בגלל עניינים רגולטוריים אבל מחברה המתיימרת להציג צמיחה מהירה מאד הייתי מצפה להציג עוד ועוד חוזים למסופי אוטובוס חדשים, בארץ ובעולם, וחוששני שזה בינתיים לא קורה.

אפולו למשל מדווחת היום על חוזה חדש בהיקף 5 מלשח, והיא נסחרת בפחות מ 200 מלשח ולא מיליארד כמו אלקטריאון, אחרי הירידה של אתמול, כך שאפשר להבין את מורת הרוח של משקיעי אלקטריאון והדרישה להביא חוזים חדשים ולא רק סיפורים ונפנופי ידיים.
אם אלקטריאון לא תביא קבלות, ומהר, אז גם שער 2000 שלך, רבע מהיום, מגלם בעצם שווי שיותר גבוה מאפולו.
 

lemner40

Well-known member
דוח של גולדמן זאקס מלפני חצי שנה
צופה ירידה של 50 אחוז במחיר הבטריות עד 2026 (מסוף 2024)
ירידה של 50 אחוז בשנתיים
ויש תחזיות יותר קיצוניות
יצרניות הבטריות רובן סיניות והן במרוץ בינהם, מי ייצר ייותר, מי יביא לשוק ראשונים בטריות מצב מוצק
שהן גם עם כפול הספק וגם הרבה יותר אמינות
 
  • Like
Reactions: dw

dw

Well-known member
מנהל
דוח של גולדמן זאקס מלפני חצי שנה
צופה ירידה של 50 אחוז במחיר הבטריות עד 2026 (מסוף 2024)
ירידה של 50 אחוז בשנתיים
ויש תחזיות יותר קיצוניות
יצרניות הבטריות רובן סיניות והן במרוץ בינהם, מי ייצר ייותר, מי יביא לשוק ראשונים בטריות מצב מוצק
שהן גם עם כפול הספק וגם הרבה יותר אמינות
תודה. תרחיש כזה הוא תרחיש בלהות מבחינת אלקטריאון, שכן חישמול המסופים הוא הפעילות המסחרית העיקרית שיש להם כיום, בעוד שהשאר הם רק פיילוטים.
אמנם רוב הכתבות ותשומת הלב אליהם מגיעה בהקשר חלום הכביש החשמלי אבל אני התחלתי להתעניין רק אחרי שהשיקו את פעילות האוטובוסים, שזה ההבדל בין סתם מניית חלום עם סיפורים יפים (כשגם לחברות ביוטק למשל יש סיפורים יפים, ויש כאלה בת"א בתמחורים נמוכים בהרבה ממילארד שקלים) לבין חברה עם מכירות צומחות, שתוך שנים מעטות גם יעבירו לאיזון כך שידרשו פחות גיוסים מדללים.
ככל שמחיר הסוללה ירד זה יקשה עליהם לשכנע מפעילי אוטובוסים לקנות את המוצר ואלה היו אמורות להיות עיקר המכירות בשנים הקרובות.
עדיין יש BRT מטרונית חיפה שאמור לקרות (לא מקנא במניה אם זה יתפוצץ).

זה עדיין לא סוף פסוק שכן מעבר לחיסכון הכספי למפעיל המסוף האלחוטי גם יותר נוח לנהג, שלא צריך להתעסק עם לחבר כבל לעמדת טעינה בזמן הקצר שיש לו למנוחה בין נסיעות, ונהגי אוטובוס זה משאב יקר ומוגבל (כפי שמגלים השבוע הנוסעים בישראל, יש חג עיד אל פיטר ולכן יש פחות נסיעות, פשוט אין די נהגים)
 

lemner40

Well-known member
תודה. תרחיש כזה הוא תרחיש בלהות מבחינת אלקטריאון, שכן חישמול המסופים הוא הפעילות המסחרית העיקרית שיש להם כיום, בעוד שהשאר הם רק פיילוטים.
אמנם רוב הכתבות ותשומת הלב אליהם מגיעה בהקשר חלום הכביש החשמלי אבל אני התחלתי להתעניין רק אחרי שהשיקו את פעילות האוטובוסים, שזה ההבדל בין סתם מניית חלום עם סיפורים יפים (כשגם לחברות ביוטק למשל יש סיפורים יפים, ויש כאלה בת"א בתמחורים נמוכים בהרבה ממילארד שקלים) לבין חברה עם מכירות צומחות, שתוך שנים מעטות גם יעבירו לאיזון כך שידרשו פחות גיוסים מדללים.
ככל שמחיר הסוללה ירד זה יקשה עליהם לשכנע מפעילי אוטובוסים לקנות את המוצר ואלה היו אמורות להיות עיקר המכירות בשנים הקרובות.
עדיין יש BRT מטרונית חיפה שאמור לקרות (לא מקנא במניה אם זה יתפוצץ).

זה עדיין לא סוף פסוק שכן מעבר לחיסכון הכספי למפעיל המסוף האלחוטי גם יותר נוח לנהג, שלא צריך להתעסק עם לחבר כבל לעמדת טעינה בזמן הקצר שיש לו למנוחה בין נסיעות, ונהגי אוטובוס זה משאב יקר ומוגבל (כפי שמגלים השבוע הנוסעים בישראל, יש חג עיד אל פיטר ולכן יש פחות נסיעות, פשוט אין די נהגים)
מצד שני , תקלה , וכל המערכת שלך מושבתת
ובנוסף עלות ההתקנה הוא עצום
בסוף, יש מספרים
בטריה של 1 קילוואט שעה כולל המארז
ב2013 המחיר היה 800 דולר
ב2019 המחיר היה 180
וב2030 או לפני המחיר יהיה 60
וקצב הטעינה הולך ועולה
מה שבעבר היה צריך 10 שעות
בעתיד הקרוב זה יהיה 10 דקות.
אין רכב שנוסע 24 שעות בלי הפסקה.
 

dw

Well-known member
מנהל
מצד שני , תקלה , וכל המערכת שלך מושבתת
ובנוסף עלות ההתקנה הוא עצום
בסוף, יש מספרים
בטריה של 1 קילוואט שעה כולל המארז
ב2013 המחיר היה 800 דולר
ב2019 המחיר היה 180
וב2030 או לפני המחיר יהיה 60
וקצב הטעינה הולך ועולה
מה שבעבר היה צריך 10 שעות
בעתיד הקרוב זה יהיה 10 דקות.
אין רכב שנוסע 24 שעות בלי הפסקה.
בעבר דווח שאפיקים מרוצים מהמערכת, אשר שיפרה את התפוקה של צי האוטובוסים החשמליים שלהם

אלקטריאון: הטעינה האלחוטית הגדילה את טווח הנסיעה של האוטובוסים ב-100 ק"מ - שוק ההון

הבעיה? המסוף בראש העין חושמל בסוף 2023. אנחנו בתחילת 2025. מה יהיה?
מחברת צמיחה, בשווי של מיליארד שקל, אפשר לצפות שעכשיו כבר היינו עם כמה מסופים מבצעיים, ואין.
 

dw

Well-known member
מנהל
הנייר יורד 20%, לשער של 4 ספרות, וזה עדיין יכול להיות שלא סוף פסוק (מיטרוניקס למשל ביום של הדוח איבדה רבע משוויה, והמניה שלה זולה בהרבה)
 

dw

Well-known member
מנהל
אלקטריאון מושכת למטה את מדד קלינטק היום.

בנוסף לאפולו יורדות גם אוגווינד, ג'נסל, הום ביוגז, ורידיס, סטורג' ופינרג'י.
אלה שלא יורדות זה בעיקר כי אי אפשר למכור :p אין סחירות.
 
למעלה