בעיניך זאת "פשרה". בעיני זה שמאל ואף שמאל קיצוני, המוכנות לוותר על שטחי מולדת גם כאשר ניתנת תמורה כלשהי. זאת הסיבה שאתה תכנה את החשיבה הזאת (את החושבים כך) "מרכז" ואילו אני אכנה אותם "שמאל" ואת אלו שמוכנים לתת שטחים (לא במובן של איו"ש, אלא במובן של שטחי אדמה/מולדת) ללא כל תמורה "שמאל קיצוני".לפני כמה שנים ישבתי בפראג דווקא עם ישראלי (טיול מאורגן) והתווכחנו. אז הבנתי את ההבדל.
אמרתי לו שאני רוצה להביט לנינים שלי בעיניים כשילכו לקרב, ולומר להם בלי להתבייש, עשיתי הכל כדי שלא תהיה מלחמה.
הוא אמר לי שכשיביט בעיני ניניו, יגיד להם שצייד אותם בכל מה שדרוש, כדי להלחם. זו תמצית ההבדל.
בנושא השטחים.
הימין לא רוצה לשמוע על וויתורים
השמאל מוכן לתת הכל
המרכז, שאני חלק ממנו, מוכן לתת, אבל לא בחינם.
או במילים אחרות, פשרה.
בימים אלה ממש, מנשלת ישראל מתפשרת עם חמאס ברמה יומיומית. וטוב שכך. חיי חטופים חשובים יותר.
בגללינו הם שם. תפקיד השלטון הוא לספק הגנה שאזרחיו והוא כשל. יש לכשלון מחיר
לגבי סיפא דבריך, בוודאי שישראל מתפשרת עם החמאס. בשום מקום לא ראית אותי כותב אחרת או שולל זאת, לא כמציאות ולא כמשהו שאני מתנגד לו. קטע של התמודדות עם המציאות. כלומר, זה לא שמוצא חן בעיני שעלינו להתפשר עם החמאס, אבל נקלענו למצב מסוים בו אין לנו ברירה אלא לעשות זאת. היה מאוד נחמד אם זה לא היה קורה לכתחילה ולא היה נדרש עכשיו, אבל זה שבעיני (ומן הסתם בעיני כו"ע) זה היה עדיף, לא אומר שאעצום את עיני בפני המציאות בה אנו מצויים.
עם זאת, אני לא רואה כל קשר בין כל הנ"ל (למשל הדאגה לחטופים) ולכשלון המדינה להגן עליהם לכתחילה. חובת המדינה לדאוג לכל אזרחיה ותושביה. לענייננו זה אומר שחלה חובה על מדינת ישראל לנסות לסייע לכל יהודי/ישראלי בצרות ולא משנה לדידי כיצד הוא הגיע לצרה זאת. לכן הייתה חובה על ישראל לנסות לשחרר את טננבאום בזמנו, על אף שהוא הכניס את עצמו לצרה שהגיע אליה. החובה הזאת נובעת מכך שבפועל הוא היה שבוי בשל היותו יהודי-ישראלי. זאת אותה חובה כלפי חטופי החמאס דהיום. כן כשלון, לא כשלון, מנין נבע הכשלון, כל זה דיון מרתק ובהחלט חשוב לערוך אותו. אבל חובת המדינה לנסות לשחרר את החטופים (ולא משנה לעניין זה באיזו דרך), לא קשורה אליו.