אל תניח לאיש לדכא את חלומותיך
פרשת ויצא- אל תניח לאיש לדכא את חלומותיך בפנינו פרשה מיוחדת, מלאת מסרים. היא מרכזית בתולדות עמינו. מי לא זוכר את הסיפור על סולם יעקוב , אשר לימדו אותנו בילדותנו, או אהבתו של יעקוב את רחל,אשר עבורה עבד שבע שנים ועוד שבע שנים נוספות?. שמות שבטי ישראל ,כשמם של ילדי יעקוב ונשותיו,רחל,לאה,זילפה ובלהה,מופעים לראשונה השבת. היום אני מתבונן בכתוב בראייה אחרת,כמאמן,ונפעם כבר מהפסוק הראשון על כל המסרים כדי לעשות צעדים לשינוי גישה לחיים. יעקוב מהווה דוגמא כיצד לצאת לדרך חדשה. אצלו הכול התחיל במחשבה ובעיקר בהרהורי הלב.בדרך אל....הוא חולם. זמן רב לוקח ליעקב להגשים את יעודו, אך הוא לא מוותר. כעשרים שנה, למוד קשיים, ניסיונות, עליות ומורדות,שחישלו ועיצבו אותו,חוזר לביתו,למולדתו.אדם חדש ומאוזן. שמה של הפרשה :"ויצא". יש בתוכנה את הכוח לעודד ולחזק יציאה מאזורי הנוחות בהם אנחנו נמצאים ,והצבת מטרות בהתמודדות והתמדה. "ויצא יעקוב מבאר-שבע וילך חרנה..."מה הסיבה שכתוב ויצא וגם וילך?אם אני יוצא ממקום מסוים, ברור שאני הולך למקום אחר.בפסוק יש מסר עמוק וחשוב .לפעמים יש לנו רק את הרצון לצאת ממקום או ממצב מסוים. יוצאים אך לא יודעים מה לעשות לאחר הפעולה הראשונה הזאת, אז נתקעים, או חוזרים אחורה. לפעמים יש לנו את הרצון להגיע להגשמת חלום, אבל לא מוכנים לצאת לקראתו.הפחד או החסמים לא נותנים לנו להתקדם. לא מספיק לצאת, צריך ללכת כדי להגיע. "וישא יעקב רגליו" . "לעולם, רגליו של אדם נושאים אותו. ויעקב נשא את רגליו? הפסוק מלמד שנעשה קל ליעקב, מרוב השמחה שהייתה לו" . כאשר אנחנו מחליטים להתאמן כדי לצאת לדרך חדשה, הרעיון הוא לעשות בבטחה ובאמונה. אנחנו מובילים את השינוי ולא מובלים . לשאלה איך לצעוד קדימה, האם להתנתק מהכול, ולהתרחק מהסובב אותי כדי לשנות ולהשתנות? התשובה נמצאת בחלומו של יעקוב: " ... והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה"... לומדים מכאן הליכה ,צעידה אמיתית ונכונה ,היא זו שניצבת בשתי רגליה על קרקע המציאות,אבל ממריאה במחשבותיה עד לשמים. לא טוב לרחף בין העננים ולהיות מנותק מקרקע המציאות. כי בסוף אפילו מתסכל. סולמו של יעקוב אשר מתגלה ברגע של שיא במצוקתו,אומר לנו,זכור ,לעולם אל תנתק עצמך מן המציאות,כי היא חלק ממך,אך יחד עם זאת לעולם אל תוותר על התקווה ,על הדמיון ועל הרצון,לעלות, להתעלות, ולהתקדם. עלינו לדעת, כשעולים בסולם מתעכבים קצת בכל שלב ושלב. השלב מסמל את העיכוב, וגם את האפשרות לעליה לדרגה הבאה, כי על ידי התגברות על העיכוב עולים, ועל ידי זה הופכים את העיכוב למועיל. לכל אחד מאתנו יש סולם כזה, וחשוב תמיד לזכור שהמניעות והעיכובים הם רק שלבים בעלייה, שלבים חשובים שעוזרים לנו לגדול. חשוב לזכור שהכול טוב והכול לטובה, גם אם רק אומרים את זה בראש והלב עדיין לא מרגיש ככה, הכול לטובה. המושג סולם נותן לנו חומר נוסף ללמידה ,מחשבה והפנמה. סולם בגמטריה שווה =136. (ס=60,ו=6,ל=30,מ=40). והמילה ממון גם שוויה=136. (מ=40,מ=40,ו=6, ן=50). מכאן אנחנו יכולים להבין שהכסף דומה לסולם,לפעמים עולים בו,ויכולים להגיע באמצעותו עד לשמיים,אבל הוא יכול להוביל אותנו גם עד עברי פי-התהום. סולם יעקוב, מסמל הכוח לחבר באיזון שמיים וארץ, רוחניות לגשמיות, דמיון ומציאות ביום –יום שלנו. וכמובן השבוע ישנו גם סיפור אהבה ,מורכב,יפה ומיוחד. אהבתו של יעקוב את רחל ואת מה שהיה מוכן לעשות ועשה למענה. רחל ולאה: בחירה, החלטה,התמדה,והשגת מטרה. ראשית, חשוב. שנית, האמן. שלישית, חלום,ואז תגשים. יש לי ידיד בשם מוטי רוברטס שהוא בעל חוות סוסים בסן-איסידרו. הוא נתן לי להשתמש בביתו כאשר ארגנתי אירועי גיוס כספים למען תוכניות לנוער במצוקה. בפעם האחרונה שהייתי שם הוא הציג אותי בפני האורחים. אני רוצה לספר לכם מדוע אני מרשה לג'ק להשתמש בבית שלי. הכול חוזר לאותו איש צעיר שהיה בנו של מאמן סוסים שעבר מחווה לחווה, ממסלול מרוץ אחד למסלול שני, ואימן סוסים. הילד שלו התקשה ללמוד בתיכון, בגלל כל המעברים האלה. כאשר הוא הגיע לשנת הלימודים האחרונה הוא התבקש לכתוב חיבור על מה הוא רוצה להיות כאשר הוא יגדל. באותו לילה הוא כתב חיבור בן שבעה דפים ובו תיאר כיצד תהיה לו חוות סוסים כאשר יגדל. הוא כתב על חלומו בפרטי-פרטים, ואפילו צייר תוכנית של כל הבניינים בחווה, את המסלול, את האורוות, ואת הבית הענק שיקים בשטח החווה. הוא השקיע ממיטב מרצו וליבו בחיבור, ולמחרת הגיש אותו למורה. יומיים לאחר מכן החיבור חזר אליו. הציון היה 'נכשל', והתלמיד נתבקש לבוא לדבר עם המורה לאחר השיעור. הילד בעל החלום בא אל המורה ושאל, מדוע נכשלתי בחיבור? המורה ענה לו : זהו חלום לא מציאותי לבחור צעיר כמוך. אתה ממשפחה פשוטה, אין לך מקורות כלכליים. בעל חוות סוסים צריך להשקיע כסף רב. צריך לקנות את האדמה, לקנות סוסים, לאמן אותם, לשלם הרבה מיסים. לא תוכל לעשות זאת בשום פנים ואופן. אומר לך מה נעשה. אם תשנה את החיבור, אשנה לך את הציון. הבחור הלך הביתה וחשב על כך זמן רב. הוא שאל את אביו מה עליו לעשות. אביו אמר, "שמע, בן, עליך להחליט על כך לבד. אני חושב שזוהי החלטה חשובה מאוד עבורך". לבסוף, אחרי שבוע, הילד החזיר את אותו החיבור ללא שינויים. הוא הוסיף עוד משפט, מורה:שמור אתה על 'הנכשל', ואני אשמור על החלום שלי. מוטי חזר אז אל הקבוצה שנאספה ואמר, "אני מספר לכם את הסיפור הזה משום שאתם נמצאים בחווה המתוכננת לפרטיה כמו באותו חיבור. אני עדיין שומר את אותו חיבור ממוסגר מעל האח. החלק הטוב ביותר של הסיפור הוא שלפני שנתיים הביא אותו מורה שלושים ילדים מבית הספר למחנה קיץ בחווה שלי. כאשר המורה עזב הוא אמר: שמע מוטי, אני יכול לספר לך עכשיו. כאשר הייתי מורה, הייתי גונב חלומות. באותן שנים קיפדתי חלומות של ילדים רבים. למרבה המזל לא ויתרת על החלום שלך. ( לך בעקבות החלום / ג'ק קנפילד) יעקוב אבינו גם חלם ,והשיג את אשר רצה. בזכותו אנחנו כאן. אל תניחו לאיש לדכא את חלומותיכם. לכו אחר ליבכם, בכל תנאי. שבת שלום ומבורכת ברגישות ובידידות יוסף חנסנסון מאמן יעודי וייחודי לחיים
פרשת ויצא- אל תניח לאיש לדכא את חלומותיך בפנינו פרשה מיוחדת, מלאת מסרים. היא מרכזית בתולדות עמינו. מי לא זוכר את הסיפור על סולם יעקוב , אשר לימדו אותנו בילדותנו, או אהבתו של יעקוב את רחל,אשר עבורה עבד שבע שנים ועוד שבע שנים נוספות?. שמות שבטי ישראל ,כשמם של ילדי יעקוב ונשותיו,רחל,לאה,זילפה ובלהה,מופעים לראשונה השבת. היום אני מתבונן בכתוב בראייה אחרת,כמאמן,ונפעם כבר מהפסוק הראשון על כל המסרים כדי לעשות צעדים לשינוי גישה לחיים. יעקוב מהווה דוגמא כיצד לצאת לדרך חדשה. אצלו הכול התחיל במחשבה ובעיקר בהרהורי הלב.בדרך אל....הוא חולם. זמן רב לוקח ליעקב להגשים את יעודו, אך הוא לא מוותר. כעשרים שנה, למוד קשיים, ניסיונות, עליות ומורדות,שחישלו ועיצבו אותו,חוזר לביתו,למולדתו.אדם חדש ומאוזן. שמה של הפרשה :"ויצא". יש בתוכנה את הכוח לעודד ולחזק יציאה מאזורי הנוחות בהם אנחנו נמצאים ,והצבת מטרות בהתמודדות והתמדה. "ויצא יעקוב מבאר-שבע וילך חרנה..."מה הסיבה שכתוב ויצא וגם וילך?אם אני יוצא ממקום מסוים, ברור שאני הולך למקום אחר.בפסוק יש מסר עמוק וחשוב .לפעמים יש לנו רק את הרצון לצאת ממקום או ממצב מסוים. יוצאים אך לא יודעים מה לעשות לאחר הפעולה הראשונה הזאת, אז נתקעים, או חוזרים אחורה. לפעמים יש לנו את הרצון להגיע להגשמת חלום, אבל לא מוכנים לצאת לקראתו.הפחד או החסמים לא נותנים לנו להתקדם. לא מספיק לצאת, צריך ללכת כדי להגיע. "וישא יעקב רגליו" . "לעולם, רגליו של אדם נושאים אותו. ויעקב נשא את רגליו? הפסוק מלמד שנעשה קל ליעקב, מרוב השמחה שהייתה לו" . כאשר אנחנו מחליטים להתאמן כדי לצאת לדרך חדשה, הרעיון הוא לעשות בבטחה ובאמונה. אנחנו מובילים את השינוי ולא מובלים . לשאלה איך לצעוד קדימה, האם להתנתק מהכול, ולהתרחק מהסובב אותי כדי לשנות ולהשתנות? התשובה נמצאת בחלומו של יעקוב: " ... והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה"... לומדים מכאן הליכה ,צעידה אמיתית ונכונה ,היא זו שניצבת בשתי רגליה על קרקע המציאות,אבל ממריאה במחשבותיה עד לשמים. לא טוב לרחף בין העננים ולהיות מנותק מקרקע המציאות. כי בסוף אפילו מתסכל. סולמו של יעקוב אשר מתגלה ברגע של שיא במצוקתו,אומר לנו,זכור ,לעולם אל תנתק עצמך מן המציאות,כי היא חלק ממך,אך יחד עם זאת לעולם אל תוותר על התקווה ,על הדמיון ועל הרצון,לעלות, להתעלות, ולהתקדם. עלינו לדעת, כשעולים בסולם מתעכבים קצת בכל שלב ושלב. השלב מסמל את העיכוב, וגם את האפשרות לעליה לדרגה הבאה, כי על ידי התגברות על העיכוב עולים, ועל ידי זה הופכים את העיכוב למועיל. לכל אחד מאתנו יש סולם כזה, וחשוב תמיד לזכור שהמניעות והעיכובים הם רק שלבים בעלייה, שלבים חשובים שעוזרים לנו לגדול. חשוב לזכור שהכול טוב והכול לטובה, גם אם רק אומרים את זה בראש והלב עדיין לא מרגיש ככה, הכול לטובה. המושג סולם נותן לנו חומר נוסף ללמידה ,מחשבה והפנמה. סולם בגמטריה שווה =136. (ס=60,ו=6,ל=30,מ=40). והמילה ממון גם שוויה=136. (מ=40,מ=40,ו=6, ן=50). מכאן אנחנו יכולים להבין שהכסף דומה לסולם,לפעמים עולים בו,ויכולים להגיע באמצעותו עד לשמיים,אבל הוא יכול להוביל אותנו גם עד עברי פי-התהום. סולם יעקוב, מסמל הכוח לחבר באיזון שמיים וארץ, רוחניות לגשמיות, דמיון ומציאות ביום –יום שלנו. וכמובן השבוע ישנו גם סיפור אהבה ,מורכב,יפה ומיוחד. אהבתו של יעקוב את רחל ואת מה שהיה מוכן לעשות ועשה למענה. רחל ולאה: בחירה, החלטה,התמדה,והשגת מטרה. ראשית, חשוב. שנית, האמן. שלישית, חלום,ואז תגשים. יש לי ידיד בשם מוטי רוברטס שהוא בעל חוות סוסים בסן-איסידרו. הוא נתן לי להשתמש בביתו כאשר ארגנתי אירועי גיוס כספים למען תוכניות לנוער במצוקה. בפעם האחרונה שהייתי שם הוא הציג אותי בפני האורחים. אני רוצה לספר לכם מדוע אני מרשה לג'ק להשתמש בבית שלי. הכול חוזר לאותו איש צעיר שהיה בנו של מאמן סוסים שעבר מחווה לחווה, ממסלול מרוץ אחד למסלול שני, ואימן סוסים. הילד שלו התקשה ללמוד בתיכון, בגלל כל המעברים האלה. כאשר הוא הגיע לשנת הלימודים האחרונה הוא התבקש לכתוב חיבור על מה הוא רוצה להיות כאשר הוא יגדל. באותו לילה הוא כתב חיבור בן שבעה דפים ובו תיאר כיצד תהיה לו חוות סוסים כאשר יגדל. הוא כתב על חלומו בפרטי-פרטים, ואפילו צייר תוכנית של כל הבניינים בחווה, את המסלול, את האורוות, ואת הבית הענק שיקים בשטח החווה. הוא השקיע ממיטב מרצו וליבו בחיבור, ולמחרת הגיש אותו למורה. יומיים לאחר מכן החיבור חזר אליו. הציון היה 'נכשל', והתלמיד נתבקש לבוא לדבר עם המורה לאחר השיעור. הילד בעל החלום בא אל המורה ושאל, מדוע נכשלתי בחיבור? המורה ענה לו : זהו חלום לא מציאותי לבחור צעיר כמוך. אתה ממשפחה פשוטה, אין לך מקורות כלכליים. בעל חוות סוסים צריך להשקיע כסף רב. צריך לקנות את האדמה, לקנות סוסים, לאמן אותם, לשלם הרבה מיסים. לא תוכל לעשות זאת בשום פנים ואופן. אומר לך מה נעשה. אם תשנה את החיבור, אשנה לך את הציון. הבחור הלך הביתה וחשב על כך זמן רב. הוא שאל את אביו מה עליו לעשות. אביו אמר, "שמע, בן, עליך להחליט על כך לבד. אני חושב שזוהי החלטה חשובה מאוד עבורך". לבסוף, אחרי שבוע, הילד החזיר את אותו החיבור ללא שינויים. הוא הוסיף עוד משפט, מורה:שמור אתה על 'הנכשל', ואני אשמור על החלום שלי. מוטי חזר אז אל הקבוצה שנאספה ואמר, "אני מספר לכם את הסיפור הזה משום שאתם נמצאים בחווה המתוכננת לפרטיה כמו באותו חיבור. אני עדיין שומר את אותו חיבור ממוסגר מעל האח. החלק הטוב ביותר של הסיפור הוא שלפני שנתיים הביא אותו מורה שלושים ילדים מבית הספר למחנה קיץ בחווה שלי. כאשר המורה עזב הוא אמר: שמע מוטי, אני יכול לספר לך עכשיו. כאשר הייתי מורה, הייתי גונב חלומות. באותן שנים קיפדתי חלומות של ילדים רבים. למרבה המזל לא ויתרת על החלום שלך. ( לך בעקבות החלום / ג'ק קנפילד) יעקוב אבינו גם חלם ,והשיג את אשר רצה. בזכותו אנחנו כאן. אל תניחו לאיש לדכא את חלומותיכם. לכו אחר ליבכם, בכל תנאי. שבת שלום ומבורכת ברגישות ובידידות יוסף חנסנסון מאמן יעודי וייחודי לחיים