אל תשכחו להגיד...

אומי5

New member
אל תשכחו להגיד...

כנראה .זה נחמד לפרש שירים ולהגיע לכל מיני מסקנות ,אבל אל תשכחו שאנחנו בעצם מכניסים לו (ולכל אמן אחר)מילים לפה שבכלל אנחנו לא יודעים אם הוא התכוון אילהם ואם י בכלל משמעות נסתרת ד"א שימו לב שהרבה אנשים מגיעים לפרושים שקשורים למין ,לדעתי זה מה שהם מחפשים ולא מה שהאמנים מתכונים.שוב לדעתי אינני יודע ...
 
מה זה חשוב?

כאשר חושבים על זה, מה היא בעצם המשמעות של מה שעבר לאדם בראש באותו רגע רנדומלי שבו הוא כתב את הטקסט? פרשנות היא סובייקטיבית בעליל, ואפשר לראות בכל מילה אלפי מילים שונות. אני לא חושב שאף אחד מאיתנו טען שמה שהוא אומר הוא הוא מה שמאיר התכוון אליו, אלא פשוט מה הוא הבין משיר זה או אחר. כל עוד אנחנו נהנים לחטט ולחפור בטקסטים, מה זה משנה מה הייתה הכוונה המקורית? אני בכלל לא חושב שיש פה עניין של "לשים למישהו מילים בפה", הרבה פעמים משוררים בעצמם שמים לב רק בדיעבד לכל מיני דברים שמתחבאים בטקסט, עולם האסוציאציות הוא בלתי נגמר, ואם נגביל את עצמנו רק למה שאנחנו מנחשים שמאיר, או כל כותב אחר התכוון אליו, גם נהיה יומרניים וגם לא נשאיר לעצמנו הרבה מרחב תמרון (וגם מרחב זה יהיה נורא יומרני, הרי מאיפה לנו מה במחשבותיו של אדם?). לשיר "טרמינל" בלבד יש כלכך הרבה פירושים, ואם חושבים על זה, אין סיכוי שמאיר בעצמו התכוון לכולם בזמן שהוא כתב את השיר, אבל מה זה חשוב? אם אני מקשיב לשיר ומתרגש עד לשד עצמותיי כי הוא מתחבר לאספקט מסויים בחיים שלי, עפ"י פרשנות, שלי או של מישהו אחר. אז זכותי להתרגש, זכותי לחלוק, אני לא אטען לרגע שמאיר התרגש באותו הכיוון. אני לא אטען לרגע שאפחד אחר התרגש באותו כיוון. אני חושב שברגע שיצירה נשמעת ע"י מישהו אחר, או נקראת ע"י, או נחוות עלידו בכל אופן (בין אם מדובר במוזיקה, שירה, ציור, קולנוע או כל מדיה אחרת), אז היא שלו, בין אם היוצר רוצה ובין אם לאו.
 
למעלה