אם אני עושה אשר יצר או נטילת ידים

12345621

New member
אם אני עושה אשר יצר או נטילת ידים

אני צריך למלות את הנטלה עד לסוף? אם כאשר אני קם, ואני ממילא עושה נטילת ידים, ובמקרה אני צריך לעשות גם אשר יצר, אז איך אני אמור לעשות, קודם את נטילת הידים ואחר כך את האשר יצר, או שאני יכול לעשות אחד מהם בשביל לא לעשות פעמיים, כלומר את שני הברכות זו אחר זו? ולזה מצטרפת גם נטילה שלישית, שאחרי לבישת נעליים ואולי גם סנדלים גם צריך ליטול ידים. אז אפילו יוצא לי לעשות 3 נטילות 2 מהם עם ברכה, עד היום כאשר אני הייתי קם בבוקר ובדיוק הייתי צריך לעשות אשר יצר, אז הייתי עושה 2 נטילות עם ברכה בזו אחר זו, את האשר יצר ואת זו שאני קם בבוקר, ועל נטילה אחרי לבישת נעליים אני עושה רק אם אני לא הייתי צריך לעשות את 2 הנטילות האחרות. בקיצור השאלות, האם אני צריך למלות את הנטלה עד לסוף? על זה אמא מעירה לי כשהיא רואה שאני מלאתי עד לסוף, וגם אבא העיר לי על זה פעמיים. ובקשר לברכה האם זה נכון לעשות את 2 הברכות אשר יצר אם אני צריך, ואת הנטילה של הבוקר זו אחר זו?
 

קרוקדיל

New member
הלכות הנהגת האדם בבוקר

אני אכתוב בקיצור נמרץ אבל עיין בקיצור שולחן ערוך ותמצא תשובות לכל השאלות מיד כשיהיה האדם ניעור יקום בזריזותויאמר "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך" אחר כך יטול ידיו ויברך ואם דחוק מאוד לצרכיויכול קודם להיפנות לצרכיו ואחר כך לברך כדי לא לעבור על בל תשקצו אם נפנה לשרותים לא צריך להוסיף עוד נטילה על הנטילות אלא עושה כדלהלן נטילה זו יטול שלושה פעמים לסירוגין (ממלא בימין מעביר לשמאל ושופך על ימין שתאה ימין משרתת את שמאל) לאחר מכן ילבש את הטלית קטן (יש נוהגים לישון עם הטלית ולכן הם צריכים להוריד אותה לפני שהולכים לשרותים וללבוש מחדש כשיוצאים) ויברך "על מצוות ציצית" (ואם מברך על הטלית גדול לא צריך לברך רק יכוון לפטור גם את הטלית קטן) כשנועל נעליים ילבש קודם את נעל ימין ולא יקשור ואח"כ את נעל שמאל וקושר ואז קושר את נעל שמאל ונוטל את ידיו ללא ברכה (לאשכנזים מספיק לרחוץ את ידיו לכתחילה ולספרדים רק בדיעבד) ואם אין לו מים ישפשף ידיו בכותל
 
מה דעתכם ? מיקרה מזעזע ביותר ../images/Emo5.gif

ישנו מיקרה מזעזע ביותר שקרה ב-צה"ל ממש זמן קצר אחרי קום המדינה ב-שנת 1949 . קראתי על זה בעיתון הארץ וממש היזדעזעתי
אוליי המיקרה המזעזע ביותר שקרה אי פעם ב-צה"ל - המיקרה הייה כך : 5 חיילים ששמרו במוצב בקיבוץ נירים בנגב מצאו נערה בדואית טועה בדרך . אחרי שהבדואית הזאת איבדה את הדרך הם נתנו לה אוכל , השקו אותה , רחצו אותה , אחרי זה אנסו אותה אחד אחרי השני , רצחו אותה , וקברו אותה כדיי ש-אף אחד לא יידע מה קרה . קראתי על זה ממש בקצרה ולא הספקתי לקרוא את הסוף של המיקרה הזה . אבל אני מעוניין לדעת מה דעתכם על זה .
 
...

מנסיון , אני אומר לך שהסיפורים האלה נכתבים ע"י "הארץ" למען מטרה מאוד ברורה , והיא - לקעקע את המשטר פה מבחינה מוסרית . ובדרך כלל הם לא כותבים את כל האמת .
 
למה אני מספר לכם את זה ?

בגלל שאתמול למדתי ב-תל אביב וראיתי את הכתבה הזאת על הריצפה ביחד עם תמונות של התקופה ההיא וזה פשוט כאב לי לקרוא על זה . האמת היא שהעיתונים החילונים כותבים גם הרבה שקרים כדיי שיהיה לאנשים מה לקרוא . ישנם עיתונים שבכוונה כותבים שקרים בכדיי להסית נגד הדתיים או נגד הממשלה .
 

א77

New member
ואיך זה נקשר לפורום חרדים?

הכותרת שבהודעתך גרמה לי לחשוב, אוליי מי יודע בין לאדן מוטט את השלישייה ברגעים האחרונים. הרי לא מזמן הוא מוטט את התאומים. והנה, לא תאומים ולא שלישיה. וגם סיפור שהיה בקום המדינה. לפעמים אני שומע קול חי בסוף החדשות שהם קוטעים איזשהו מקרה אונס שלא נשמע אנחנו. נווו, מה חשבת? מאז 1949 לא אנסו בארצנו? לא רק נערות בדואיות, אלא גם יהודיות גם ישראליות גם ערביות, גם תאילנדיות גם הולנדיות וגם וגם וגם. אבל כל ה'וגם' הזה בפורום חרדים מיותר לענ"ד. מקסימום 'וגם' אחד שהוא 'וגם חרבונה זכור לטוב'.
 

rafi4733

New member
אריאלה נא למחוק. באף מקום חרדי

הדבר הזה לא היה עובר.
 
רפי אתה יכול ללכת מפה ../images/Emo46.gif

ואתה הסניגור או הקטגור שתגיד לי מה לכתוב ומה לא ? אם לא נוח לך הדלת פתוחה ואתה יכול לצאת מכאן !!! . ברור ??????????????.
 

לביא4

New member
שנשמע דברים טובים

סיכמנו שאנחנו ננהג כאן באיפוק ובגרות אחד עם השני, זה כן נושא מעניין לדיון ואין בזה שום דבר נורא, נקווה שהעתיד במדינה ישתנה לטובה!
 
למעלה