אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם

אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם

התורה מונה כאן את כל הרווחים אותם נרוויח, באם נלך בדרך התורה, ובחלק הזה התורה מאריכה הרבה מאוד. ואחר כך באים ההפסדים, באם לא נלך בדרך התורה. אך קודם צריך להבין את התנאי: "אם בחוקותי תלכו" יהיה כך וכך... ואם לא תשמעו לי ולא תעשו את מצוותי, יהיה כך וכך. בפשטות שמענו מהרבי זצ"ל שענין של חוק הוא ענין שאיננו כלול בטבע שלנו, וע"כ אנו צריכים לקבל אותו בתור חוק. ומה הוא הענין הזה? רש"י במקום אומר: "שתהיו עמלים בתורה", וגם זאת יש להבין.

אפשר לומר שנקודת התורף של כל היהדות היא שמירת החוק, והיא מעל הטבע שלנו. כי כל היהדות היא: "ואהבת לרעך כמוך", "ואהבת את ה' אלוקיך". בשבילנו הנקודה הזאת שהיא נקודת התורף, שעבורה ניתנו לנו כל התורה והמצוות, זהו חוק, דבר לא מובן, ולא כלול בטבע שלנו. "ועתה ישראל מה ה' אלוקיך שואל מעמך - כי אם ליראה את ה' ולאהבה אותו", זהו עבורינו חוק לא מובן, גזירת המלך. כי אנו מבינים מה שנוגע לאהבת עצמינו, אך מה שנוגע לזולתינו, מבחינתינו הוא בלתי נתפס.

"ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם". לכאורה אפשר לחשוב ש"את מצוותי" כן אפשר לתפוס ולהבין. כי יש חלק בתורה שאנו יכולים להבין אותו, אבל גם על אותו החלק כתוב: "ועשיתם אותם", המורה - שאפילו החלק הזה צריך להיות בבחי' "עשיה", והרבי זצ"ל היה אומר שענין "עשיה" משמעותו למעלה מהדעת. יוצא אם כן שגם את אותו החלק המשרת את האינטרס שלכם, הינכם מצווים לעשותו מטעם שזהו רצון ה', ולהכליל אותו בתוך ענין אהבת ה'.

"אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם", זהו התנאי לקבלת כל הרווחים שמבחינתם הפנימית הם רווחים של קדושה. השאלה - אם הוא מחויב במצוות מבחינתן החיצונית, או שיש לו את הזכות להבין שהחלק היותר יקר, האוצר של היהדות, הינו להתקשר עם המצווה של המצוות. רוב מקיימי המצוות, מקיימים את המצוות, אך אין להם את הזכייה להבין - שהאוצר היקר באמת הוא להתקשר עם המצווה, דרך קיום המצוות. מהבחינה הזאת כולנו צריכים לזכות להגיע לגיל "בר" מצווה, שזהו להתקשר עם הנותן. התנאי לזכייה בכל הטוב הוא - באם תוכלו להשיג דרך התורה והמצוות את העדינות הזאת של קשר ויחס לזולתכם, בין אדם למקום, ובין אדם לחבירו.

המבחן האמיתי הוא בבין אדם לחבירו. כי בין אדם לחבירו ובין אדם לבורא זה היינו הך, אלא שהבין אדם לחבירו הוא זמין בכל יום, ומשתנה. והאדם צריך לחוש את השי"ת המלובש בתוך החבר, ומתוך זה לבוא ליראת ה', שלא יפגע בכבודו של חבר, שלא יעליב חבר, שלא יחשוב אפילו מחשבה רעה על חבר. שהרי ב"שמעתי" כותב שאדם צריך לחיות במציאות כזו שיש רק שני דברים בעולם, הבורא והוא, כל מה מחוץ לאדם זה הבורא. מכאן שגם בין האדם לחברו זה הבורא, כך שכאשר האדם מסתכל על חבירו, הוא צריך להסתכל על האלוקות שבחבר, ולא על שום דבר אחר. ממילא צריכה להיות באדם יראה, שאם הוא מעליב את החבר, הריהו מעליב את הבורא, וח"ו אסור לבוא למצב כזה של זלזול בבורא.

נמצא, "ועתה ישראל, מה ה' שואל מעמך כי אם ליראה את ה' ולאהבה אותו", משפט זה כולל גם את החבר. זהו האוצר שאפשר להשיג ע"י מצוות התורה. ומי שיש לו את הזכיה הזאת, להשתדל לנסות לפחות, להתאמץ להשיג כל החיים שלו נקודה אחת אמיתית ולא לבזבזם על שטויות, א"כ כל חייו כבר שווים. ואפילו אם אדם לא זוכה בעצמות האהבה והיראה, אלא שזוכה במעט מהן, ואפילו שאינו זוכה כלל, אבל מ"מ הוא חושב על זה, ומתאמץ בזה ומתגעגע לנקודה הזאת, כבר יש שוויות לחיים.

והתורה מסיימת: "אם" תבינו את הענין הנ"ל, "ונתתי את משכני בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם", משמע שהקב"ה כביכול נגעל ממי שלא מתאמץ בנקודה זו. ולא יכול לתת משכנו בתוך אדם זה. פסוק זה צריך תשומת לב מיוחדת, כי אם הבורא אומר ש"לא תגעל נפשי וכו'", שאני מוכן להתחבר אתכם, זהו דבר נכבד ביותר. נקודת המפתח להשיג את היקר מכל, שהיא הקשר עם הבורא. ואם האדם אינו מבין שצריך להיות עמלים, כי כל נגד הטבע, כרוך בעמל ויגיעה, אלא שבוחר בדרך קצרה וארוכה, שהיא דרך האהבה העצמית, משמעות הדבר שהקב"ה מתנתק ממנו.
 

elyahug

New member
פנימיות התורה עוסקת ב"זיכוך" הנשמה ולא בזכייה

בפתיחה לחוכמת הקבלה של הרב אשל"ג,
מובא :"רבי חנניא בן עקשייא אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות...".
והרב אשל"ג אומר שזכות הוא מלשון הזדככות והוא על דרך שאמרו ז"ל לא ניתנו המצוות אלא לצרף בהן את ישראל.
ועניין הצירוף יש לו שתי משמעויות לצרף מבחינת טיהור וניקוי (כמו שעושה הצורף לזהב) וגם מלשון חיבור.

ועניין הזיכוך הינה תכלית מחשבת הבריאה; כשהאדם נולד לעולם הזה, שולט בו היצר, כמאמר "לפתח חטאת רובץ"
ותפקידו של האדם לאחר הגיעו לגיל המצוות, לשנות את הטבע היצרי ולהחליפו בטבע חדש באמצעות קיום תרי"ג מצוות.

בספר "שערי קדושה " להרח"ו זצ"ל: מתואר האדם כמכלול של רמ"ח אברים ושס"א גידים המקבילים לרמ"ח מצוות עשה ושס"א מצוות לא תעשה.
לפני קיום המצוות, האברים והגידים מלובשים בנפש דנפש (הנפש הבהמית) שהינה הטבע שמוטבע באדם
שכולו "רצון לקבל למען עצמו בלבד". והתיקון של האברים הוא ע"י קיום המצוות, כשלכל איבר יש מצוות עשה
ולכל גיד יש מצווה לא תעשה. וכאשר מקיימים את המצוות כהלכתן (שלא על מנת לקבל פרס) המצוות מזככות את האברים
והגידים ומלבשות נפש אלוקית אשר מבטלת את היצר הטבוע באדם. וכך מכשירות את האדם לקבל את האור הגנוז המיועד לצדיקים לעתיד לבוא.

וכאשר האדם מקיים את מצוות על מנת לקבל פרס, לא רק שהוא לא מזכך את הרצון לקבל שבו, אלא להיפך הוא מגדל אותו.
כמו שכתוב בישעיהו " למיימינים התורה היא סם החיים ולמשמיאלים היא סם המוות", אותה תורה ממש.
וכמאמר בהתוספות (תענית דף ז' ד"ה) "כל העוסק בתורה לשמה, תורתו נעשית לו סם חיים וכו, וכל העוסק בתורה שלא לשמה נעשית לו סם המוות.

ועניין "שכר ועונש" שאנו מבינים מהפרשה "בחוקותיי" הוא רק למתחילים בקיום המצוות, על מנת להרגיל את הפעוטות ולחבב להם את התורה.
ולזה חז"ל קראו "שלא לשמה" ואף הוסיפו "ומוטב שיקיים את המצוות שלא לשמה כי המאור שבה יביא אותם לשמה".
והרב אשל"ג זצ"ל אומר שהתנאי למעבר מ"הלא לשמה " למדרגת "לשמה" הוא רק על ידי לימוד קבלה.

וזה מה שאמרו חז"ל: שכר מצווה מצווה, ושכר עבירה עבירה:
פירוש: כשמקיימים את המצוות לשמה המצווה משנה את צורתו של האדם מרצון לקבל לעצמו לרצון להשפיע לזולתו. וזוהי בחינת
השוואת צורתו לבורא (מצווה מלשות צוותא, צוות, חיבור או צירוף) שזוהי המשמעות של "ולדובקה בו" להתחבר לטוב ולמטיב.
ולהיפך שכר עבירה עבירה, פירוש העבירה מעבירה את האדם מהבורא ומרחיקה אותו ממנו, וריחוק ברוחני הוא שינוי צורה.

ולכן צריך להבין שכאשר האדם מגיע למדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר, הוא יוכל לקיים את המצווה "ואהבת לרעך כמוך" בשלמות.
כי הוא זיכך את יצרו והשווה צורתו לזו של לבורא. ולכן המצווה הזאת נחשבת "כלל גדול בתורה" כמו שאמר רבי עקיבא.
ועכשיו נוכל להבין מה שאמרו חז"ל בעניין "ולדובקה בו" הרי אש אוכלה הוא איך ניתן לדבוק בו? אמור מעתה דבוק במידותיו , מה הוא רחמן אף אתה היה רחמן.
ומי שמעוניין ללמוד מקרוב עניין המידות שיקרא בספר "תומר דבורה" שכתב הרמ"ק.
 
יפה, יישר כוח!

רק שפה אתה משכנע את המשוכנעים. תנסה לפרסם את הדברים החשובים האלה בפורום השני שאתה כותב- 'קבלה בעידן המודרני' של הלייטמנים, שם חשוב להדגיש להם את הדברים האלה בשם הקבלה וכתבי אשלג, כי הם מאמינים שם שמספיק ללמוד את השטויות של לייטמן בשם הקבלה גם ללא שמירת המצוות, כדי להפוך את הרצון לקבל לעל-מנת להשפיע ולהגיע לתיקון הרוחני.
 

elyahug

New member
חבל שגם בפנימיות יש פילוג במקום אחדות

תודה חסיד אשלג
ראה כמה זרמים יש ביהדות, וכל זרם חושב שדרכו בתורה היא הנכונה והרצויה.
והאבסורד מכול שחרדים מזרמים שונים לא מסוגלים לאכול ביחד כי לכל אחד הכשר משלו.
לגבי אותם זרמים שלא לומדים קבלה, ברור שיהיה פילוג כי מסתכלים לחומר של התורה (החיצוניות שלה) ולא לפנימיות.
אבל אלו שעוסקים בפנימיות התורה אפילו לאותה שיטה, של הארי הקדוש ושל הרב אשל"ג זצ"ל, אמורה להיות אחדות.
והנה עינינו הרואות כמה פלגים שונים יש כיום שמלמדים קבלה ומתחרים ביניהם במקום להיות באחדות, והרי זו אותה תורה?
אני משתדל לא לחלק את הפורומים לפי זרמים אני מנסה להתייחס לגופו של עניין.
ברכה והצלחה
 
אין שום פילוג בפנמיות

יש רק הבחנה ברורה בין ממשכי דרכם האמיתיים של בעה"ס והרב"ש אשלג, שלא זזו ימין או שמאל מתורת קודשם של רבותיהם ותורת ישראל (ושמכבדים ומוקירים אחד את השני), לבין שרלטנים כגון ברג, ולייטמן רייפמן ושאר ממשכי דרכו (של ברג) שמעוותים ומסלפים את הקבלה והיהדות, וטוענים שאין ח"ו קשר בין הקבלה וכתבי אשלג לתורה ומצוות, וליהדות התורנית, ומוקצים בשל כך מחמת מיאוס ע"י כל המקובלים וממשיכי תורת קודשם של בעה"ס והרב"ש אשלג.

גם לגבי הכשרות דבריך חוטאים לאמת ומוציאים לעז על עדה קדושה שלמה (וכנראה שאתה לא מצוי בנושא הכשרויות), כי כל החרדים אוכלים את הכשרויות המהודרות כגון בד"ץ העדה החרדית ולנדאו, ועיקר המחלוקות הם בין כשרויות אשכנזיות וספרדיות שיש ביניהם לפעמים הלכות שונות שקשורות למחלוקת השו"ע והרמ"א, או בכשרויות הפחות מהודרות למיניהם שלא כולם מכירים אותם או סומכים עליהם.

תודה ברכה והצלחה גם לך.
 

elyahug

New member
ייתכן שבגלל שאני ספרדי ריבוי הכשרויות זר לי

תודה על הערותיך המלומדות.
בהיותי שומר מצוות, יוצא לפעמים שאני מארח בביתי רבנים מזרמים שונים.
ואני מודה שאני מקפיד רק על כשרות אחת "רבנות ראשית"
(זה לא שאני מנדה את הבד"ץ חס וחלילא) אלא אני אומר מי אני שאחלוק על רב מוסמך
אשר בדק עבורי ואישר לי שהאוכל כשר. אי אכילת אוכל כזה משמעו בעיניי, לבזות את הרב החתום על ההכשר.

משום מה כל הרבנים הספרדים אוכלים אצלי בלי שום פיקפוק. וכך נהגו אבותינו בחו"ל. ולימדו אותנו
שהלבנת פני חברך הינה עבירה מדאורייתא שהינה חמורה פי מליון מספק עבירה הקשורה בדקויות בהלכות כשרות.
אבל לא כך נוהגים הרבנים האשכנזים (החרדים דווקא) וסיבתם איתם, ומי אני שאשפוט אותם.

ואני מסכים איתך בקשר לאותם זרמים בפנימיות התורה אשר מסלפים את תורתם של הארי ובעל הסולם
ומציעים קבלה אינסטנט, ומשווקים אותה כמוצר צריכה לכל דורש בלי הכנה, ועם עטיפה נוצצת ובלי תוכן ממשי.

יישר כוח
וברכה והצלחה
 

elyahug

New member
ווההה!! כל זה קיים ולא שמעתי?

תודה על ההפנייה
אני חייב לך תודה כי סוף סוף הבנתי משהו שלא הבנתי מקודם.
רק חבל מאוד, שתורה כל כך נקייה הדורשת צניעות משתמשים בה
כקרדום לחפור בו.
אני רק מתפלל לבורא עולם, שיאיר את דרכינו ושיבטל כל גילויי השנאה
מקרבנו, ויאחד אותנו לאמת האחת והיחידה אותה אמת שהועברה
לרעייא מהימנא ולרשב"י ושנשתלשלה מדוד לדור עד לבעל הסולם זצ"ל.
ברכה והצלחה
 

Midline27

New member
האיחוד צריך להיות

בין יהודים - חילונים דתיים וחרדים ולא בין הפלגים השונים שהרי חכמת
הקבלה בעד שכל הנבדלים הישארו בדעתם ולמרות זאת התאחדו באמונת השגחת ה' בעולם הזה .

אם הארגון שמוזכר ירצה בעבודה משוטפת הוא יצטרך למצוא מחנה משוטף אם הצד הדתי,חרדי ..
זאת לא חכמה לדרוש חיבור כל הזמן כאשר החיבור הזה לדעתם או לדעתך יכול להתרחש רק אם התחברו לקבוצה שלהם ולדעותיהם .

כך שהציניות שלך ממש לא במקומה(אם הבנתי נכון) אולי במקום להתבכיHן כל הזמן למה לא מקבלים אותכם כתנועה לגיטימית אולי תנסו לחשוב מה הסיבה ובאיזה דרך יהיה אפשר למצוא פתרון לבעיות שלכם שלא נדבר על השאיפה לקומוניזם שפשוט לא בקובלת לחלוטין בעולם המודרני .

שים לב שבזמן האחרון לאף בפורום הזה כבר לא החפת מהארגון המזכר..ואתה זה שיזכיר את הנושא שוב
מה שאני אומר זה שזכותו של כל אחד ללכת בדרך שהוא מאמין בה..אבל אם רוב העם לא מקבל אותה כנראה שיש לכך סיבה ראלית וזאת אך ורק בעיה של אותו מקום .

אף אחד מאנשי הפורום הזה לא מפריע לאנשי הפורום השני..אז מאיזה סיבה אתה נכנס לכאן ומנסה להטיף לנו ??
זה רק מצדיק את הYענה שמדובר בארגון בעל שאיפות קומוניסטיות במסווה של לימודי קבלה .

זאת דעתי ואנחנו לא חייבים להסכים ככה זה בדמוקרטיה !

בהצלחה וכל טוב בהמשך
 

elyahug

New member
יש לך טעות חמורה - לפי הזוהר עליך לצום 40 יום

אני לא מכיר אותך ואתה לא אותי, אך דע לך שאני לא משתייך לשום זרם ממוסד
וכפי שכתבתי מקודם אני משתדל ללמוד וללמד לפי הארי הקדוש
ולפי הרמח"ל ולפי בעל הסולם.
והמורים שלי מתלמידיו של הרב אשל"ג, (הרב ברנדווין האדמור הזקן זצ"ל)

ובאמת ובתמים כל התככים שחשפת בפניי, חדשים לי.
ולכן אני עכשיו מבין מה שאתה כותב:" שהציניות שלך ממש לא במקומה"
"אולי במקום להתבכיHן כל הזמן למה לא מקבלים אותכם כתנועה לגיטימית "

איש צעיר אתה פונה לאיש הלא נכון. מעולם לא דרכתי בשום קמפוס של בני ברוך,

ובעניין האחדות, אני חושב שאתה טועה ובגדול. אתה טוען שהאיחוד צריך להיות
בין חילונים דתיים וחרדים ולא בין הפלגים השונים.

אתה טועה, יש רק עם אחד, עם ישראל - יהודים נקודה. לא חילונים ולא חרדים
כי כל המוסיף גורע.

ותורת ישראל היא אחת, כי יש בורא אחד, ויש אמת אחת.
וכל עוד אנו בגלות (זה המצב היום) יש ריבוי דעות, ופלגים שונים
והכול נחוץ בזמן הגלות: כי מרבה דיעה מרבה חוכמה.
אבל זה רק בזמן הגלות.
אבל אם רוצים להגיע לאחדות, חייבים לבטל את כל הפלגים נקודה.
וכולם יכירו רק אמת אחת ויחידה זוהי חוכמת הקבלה לבדה.
או שזה יהיה בטוב או בדרך ייסורים: (כמאמר זכה הא טוב לא זכה הא רע)

וכל עוד הפלגנות מתתקיימת, המשיח לא יבוא. כי לאיזו מציאות הוא יגיע?
לאיזה זרם הוא ישתייך? לאיזה כשרות הוא יואכל?
איזה נוסח תפילה הוא יתפלל? שהרי כל אחד ירצה שהוא ישתייך רק לזרם שלו.
וזה בוודאי בלתי אפשרי. חשבת על זה??

ואם צריך לפתוח פורום רק לכל פלג אזי הפלגנות רק תתעצם.
ואיך יתלבנו חילוקי הדיעות? ואם אני לא שייך לשום פלג
אסור לי להביע דיעה??

ושהבורא יאיר את עיניך לאמת האחת והיחידה נטולת פלגנות.
כמאמר נעים זמירות ישראל :גל עיניי ואביטה נפלאות מתורתך"
ואני סולח לך
ברכה והצלחה
 

Midline27

New member
..

אני ממש לא מבין למה אתה צריך לסלוח לי ? האם אנחנו ילדים בכיתה א' שום דבר לא כוון אישית אלייך .
בקשר לבני ברוך אתה זה שכיו יכול גונן עליהם ואם אין לך כל קשר עליהם אז אשריך..אתה זה שנמנע מלהגיד זאת עד עכשיו אז למה אתה מתפלא ??

אמת אחת אכן קימת והיא מורכבת מהרבה אמיתות ידידי ..לא תהיה אף פעם מציאות שכולם
יהיו אותו הדבר בדיוק אחרת לא היה מתרחש צמצום ולאחר מכן שבירה.
זאת אומרת שזו רצון הבורא שהיו כל כך הרבה גוונים וצבעים ותפקיד האדם הוא קודם
לתקן את עצמו ולהתאחד עם שאר הבריות למרות ההבדלים על דרך העבודה למעלה מן הדעת זאת דעת הקבלה ..אם דעתך שונה אז זה בסדר גמור אבל זאת דעתך .

מציאות שבה כולם אותו הדבר פירושה דיקטטורה ואת זה אף אחד שפוי בדעתו לה היה רוצה ..
חוץ מזה העבודה שאני צעיר לא צריכה למנוע ממני להגיד לאדם שטועה לדעתי את האמת ולא משנה מה הגיל שלו .

מישהו אמר שאסור לך להביע דעה ???
רק על תשכח שגם לשני מותר להביע את דעותיו
כמו שאמרתי לך אנחנו לא חייבים להסכים ..
חוץ מזה אני מציע לך לנהוג לפי הכלל "עשה לך רב וקנה לך חבר" אדם שהולך לגמרי לבד עלול לעבד את הכיוון .
 

Midline27

New member
שים לב לציטוט הבאה חבר

"עומד האדם ותוהה, איזה צורך יש בכל המון המעשים והברואים המשונים והרבים,
ואיננו מבין איך הכל הוא חטיבה גדולה אחת... אין נקודה קטנה יתרה, הכל נצרך
והכל משמש לתפקידו. אתה בכל מה שלמטה ממך, והנך קשור ועולה עם כל מה שנשגב ממך ועולה עליך.

(הרב ראי"ה קוק, אורות הקודש ב', שסא')

אתה נשמע איש מאוד חכם ובעל ניסיון ככה שיהיה נחמד מאוד לשבת ולילמוד איתך..
אתה מוזמן להצטרף לקבוצת החברי הפורום שמעוניינים בלימוד הקבלה הקבוצה מתארגנת על ידי מנהל הפורום "סופר מהיר"..כמו שהבנתי תהיה אפשרות ללימוד גם דרך האינטרנט למי שגר באזור מרוחק ואתה מוזמן לפנות עליו פרטי ולהצטרף .
 
הכשרויות השונות - וההבדלים ביניהם

יש 4 סוגי רמות של כשרויות שונות היום בישראל, ואדם ירא שמיים צריך לדעת ממה להתרחק,
בעיקר לומדי הקבלה שאמורים לדקדק במצוות יותר.

1. השגחת רבנות רגילה -
זהו גוף ממלכתי ולא תורני, ושירות הניתן לפי כללי המחוקק הישראלי,
ומדובר בכשרות ברמה הבסיסית ביותר עם הרבה תקלות ובעיות,
עקב כך שהמשגיחים לא נמצאים בשטח באופן קבוע אלה רק מדי מספר ימים,
ומתאים ומיועד רק ליהודים מסורתיים וליהודים שרחוקים מתורה ומצוות.

2. השגחת רבנות "מהדרין" -
קיים רק בחלק של הרבניות המקומיות, בהן ירושלים, תל אביב ועוד.
זוהי כשרות המתיימרת להיות מהדרין, אבל לא תמיד מצליחה (כמו הרבנות הרגילה).
הסיבה העיקרית: בגלל היותם קשורים למועצה הדתית הם נשלטים ע"י פוליטיקאים, מהם גם חילונים,
הקובעים דברים השייכים למדיניות כשרות. הם שולטים לגמרי בכל הנוגע להעסקת עובדים,
שלמרבה הצער חלקם לא מתאימים להיות משגיחי כשרות, מה שגורם להרבה תקלות ובעיות,
למרות הרב הכשר שעומד כביכול בראש ההשגחה והרבנות הראשית.

3. בד"צים -
גופי כשרות השייכים לבתי דין חרדים שונים, כמו למשל העדה החרדית, הרב לנדא,
מחזיקי הדת, הרב רובין, בד"צ בית יוסף, הרב מחפוד ועוד.
בד"צים אלו היחידים המקפידים על רמת כשרות גבוהה ונאותה, בודקים כל מוצר,
שמים משגיחים באופן קבוע בבתי העסק, ולא משאירים את הכשרות לגורל המזל.
בד"צים אלו מוכרים גם ע"י הרבנות הראשית.

4. החלק הרביעי הוא בד"צים קיקיוניים או סתם גופי כשרות של שרלטנים.
לדאבוננו, קיימים בשוק גופים קיקיוניים המתיימרים להיות בד"צים, בעוד שאין להם שיג ושיח עם כשרות.
בדרך כלל מדובר באנשי בעלי חזות חרדית, לבושים כמיטב המסורת הרבנית, בעלי לשון חלקלקות,
המציעים כשרות אולטרה-מהדרין בעלות מזערית.
בהתחלה הם נותנים הוראות כשרות כאילו הם באמת מתכננים להסדיר כשרות טובה.
הקשר היחיד שיש להם עם המקום המפוקח, הוא הוראת הקבע שממשיכה לעבוד.
גופים אלו אינם מוכרים אפילו ע"י הרבנות הראשית.

כך ששומר נפשו ירחק מכל סוגי הכשרויות מלבד הבד"צים המוכרים לעיל.
 


 
דרך אגב הוא לא משם, רק כתב שם בימים האחרונים

כמו גם פה.

ונראה לי שהוא לא הגיב לך בציניות, אלא באמת הודה לך על ההפניה לקישור שחשף עבורו את הפרצוף האמיתי של בני ברוך.
 

Midline27

New member
כן הוא הסביר את זה ואני שמח שהוא תפס את...

את העניין למרות שהוא לא נשמע ככה בהתחלה ...
ומקווה מאוד שגם הוא יצטרף לקבוצה הווירטואלית של 'סופר מהיר' מארגן .
 
למעלה