אם בין חברי הפורום יש המתגוררים ברחובות [העיר] הרי שהם

ז ק ו

New member
אם בין חברי הפורום יש המתגוררים ברחובות [העיר] הרי שהם

המאושרים שבינינו.
מברוכ
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
כמה זמן זה לוקח ?

נניח שאצליח מחר בבוקר לעבור להתגורר ברחובות, תוך כמה זמן מובטח לי להתאשר ?
&nbsp
 
והיינו כעוורים ממששים בצהריים

זה סוג של אימג' ביביסטי. חלקים נרחבים בעיר מטונפים ובשום אופן לא עונים להגדרות. ארנונה גבוהה לאשכנזים וליושבי החלק הצפוני. בתימן גרושים וכל ההשקעה שם.
 

ז ק ו

New member
האושר לא נמצא בעיר זו או אחרת הוא נמצא

בין האוזניים של כל אחד מאתנו.

מה שפורסם זה רק תנאים חיצונים שיכולים לעודד -או לא, שביעות רצון.
 

ז ק ו

New member
ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה.

אבל לא לכולם ביחד, אחד אחד.
 

חן L1

New member
האם אתה גר ברחובות ? כי מה שציינת

מוגזם למדי.

נתחיל מזה שאשכנזים לא גרים בשכונות הצפוניות של רחובות לבדם כבר שנים רבות. רק במשפחה שלי הקרובה ביותר, 2 אחים שלי גרים בבתים פרטיים באזורים היוקרתיים שבעיר, אמא שלי גרה אף היא באזור דומה ואחי הקטן שגר כיום בתל אביב רכש דירה חדשה להשקעה ברחוב נחשק מאוד ברחובות. ואני מכיר המון לא אשכנזים שגרים ב"צפון" רחובות.

דווקא החברים הכי טובים של אשתי ושלי שהינם אשכנזים מ-2 הצדדים (רומניה ו-גרמניה) גרים אמנם במיקום טוב, אך לא בשכונת יוקרה.

ארנונה גבוהה באזורים הטובים ברחובות זה נכון.

לגבי זה שחלקים נרחבים בעיר מטונפים, לא יודע כיצד הגעת לקביעה כזאת. יש 2 אזורים בלבד שנחשבים ברחובות למקומות בעלי רמת חיים נמוכה (שניהם מקומות שגרים בהם עולים) וגם שם בעשור האחרון מתחיל לחול מפנה ואני מאמין שבעתיד המצב גם שם ישתפר.
"בתימן גרושים וכל ההשקעה שם" – אני מניח שאתה מתכוון לשערים ומרמורק ?? על איזו השקעה אתה מדבר באזורים הללו – אני לא מכיר שום השקעות באזורים הללו, 20 שנה אותו הדבר.
אגב, בשנת 2018, ברוב המקומות בארץ לא נהוג לכנות מקום עפ"י ארץ המוצא של האנשים היושבים בו.
אלא אם אתה בא מרקע חרדי שבחלק מהחינוך שלהם עוד נוהגים לעשות הפרדה בין העדות ממש כמו בגרמניה הנאצית ואז הערתך מובנת.
ולסיום, אשתי ואני מאוד מאושרים ברחובות, כך גם כל משפחתי ומקרי בעיר. זאת עיר נהדרת מהרבה בחינות.
 

ז ק ו

New member
קצת פיינטיונינג:

"נתחיל מזה שאשכנזים לא גרים בשכונות הצפוניות של רחובות לבדם כבר שנים רבות."
"אגב, בשנת 2018, ברוב המקומות בארץ לא נהוג לכנות מקום עפ"י ארץ המוצא של האנשים היושבים בו."
[שני הקטעים מצוטטים ממך]

מנשה לא כינה שום מקום באופן הזה, ולא ייחד או ייחס, מקום למוצא תושביו. אתה פשוט לא כל שמת לב לכל האותיות במשפט:

לאשכנזים וליושבי החלק הצפוני.
ובקיצור הכל.
 

חן L1

New member
אני יודע שאתה

אוהב חידודי לשון, ונכון שלא שמתי לב לקוצו של היוד פה, אבל המשפט הבא אחריו לא משאיר מקום לספק לגבי רוח הדברים. לכן, ההתחכמות שלך אינה במקום.

"מנשה לא כינה שום מקום באופן הזה, ולא ייחד או ייחס, מקום למוצא תושביו"
(קטע מצוטט ממך)
האמנם ?
"ארנונה גבוהה לאשכנזים וליושבי החלק הצפוני. בתימן גרושים וכל ההשקעה שם."
 

ז ק ו

New member
"בתימן גרושים וכל ההשקעה שם"

זה לא מתיחס למוצא או למדינת תימן. תימן זה דרום.
 

חן L1

New member
אם זו הייתה כוונתו

אז כמובן שאני מבקש ממנו סליחה מכל לב על ההתייחסות שלי לדבריו בנושא זה כפי שהתייחסתי.
 

ז ק ו

New member
אז עכשיו, כפי שאתה יודע שאני משתמש בחידודי לשון

תדע שמנשה אוהב לתבל את דבריו במונחים וביטויים מהמקורת.

ושים לב, שהגבתי לו ב"ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה" בהתיחס להתבטאות שלו "תימן" במשמעות דרום.
 

כ חיים

New member
כאשר מנשה כתב "תימן"

הוא לא התייחס דווקא לארץ תימן. מנשה התכוון לדרום. בעברות יפה תימן מציינת לפעמים את הכוון דרום. אינני מכיר את העיר רחובות אבל אני מניח ששעריים ומרמורק, שכונות המאוכלסות באחינו יוצאי תימן נמצאות כנראה בדרום העיר ואז יש כאן גם כפל משמעות.
 

כ חיים

New member
אני רואה שקפצתי מוקדם מדי

סליחה מזקו שכבר התייחס לפניי לקשר בין תימן ודרום.
 

חן L1

New member
אכן ניתן להבין זאת בשני המובנים

ואני משוכנע שאם אחרים וחילונים קראו את המשפטים חוץ ממני הם הרימו גבה גם.

רוב בני דורי, כולל אני, איננו בקיאים בכל ביטויי התנ"ך וכל משמעות מילותיו, על אחת כמה וכמה לא בכינוי שאינו שגור בפי כל. אז אעפ"י שבתנ"ך, כך מסתבר, אחד מכינויי הדרום הוא תימן, כאדם חילוני לא שמעתי אף אדם משתמש בביטוי זה דה פקטו מעולם (גם לא מכל הדתיים שאני מכיר או הכרתי).

בכל אופן, בשורה התחתונה, העיקר היא הכוונה וברגע שהבנתי שלא הייתה כל כוונה רעה אז התנצלתי על תגובתי בנושא הספציפי הזה ושמח לראות שהחיים חזרו למסלולם.

אגב תנ"ך/דת, מצורף סמל נהדר לטעמי של פועלי אגודת ישראל, משנות ה-20 של המאה ה20 לערך, שעוד לא הספקתי להעלות לאתר הסמלים.



 
למעלה