גושה גליצקי
New member
אם בשאלות עסקינן... אז גם לי יש אחת
ביום העצמאות שעבר עלינו לטובה התפניתי להטיס את טיסן ה Starlet שאת התמונה שלו הצגתי בפורום. נתקלתי בתופעה שברצוני להתייעץ איתכם עליה. אמנם מדובר בטיסן ולא מטוס, אבל בכל זאת... בכל פעם שהטיסן קיבל "מכת מנוע"- כלומר כשפתחתי או סגרתי מנוע בחדות, הטיסן גילגל בכיוון ההפוך לסיבוב המדחף. בהתחלה חשבתי שהטיסן פשוט לא מקוזז טוב, אבל אחרי כמה דקות טיסה ראיתי שבטיסה אופקית וחצי מצערת הטיסן מתנהג בסדר. לפי מה שאני זוכר מלימודי האוירודינמיקה (הדלים למדי, אם לאמר את האמת...) זה נובע מכך שמייצב הכיוון "חוטף" את מכת הרוח של המדחף. האם אני צודק? איך ניתן להתגבר על התופעה לדעתכם? התייעצתי עם מטים ותיק, והוא אמר לי שצריך להטות את המנוע מעט ימינה ומטה כדי להתגבר על התופעה. האם נכון הדבר? עצותיכם המלומדות יתקבלו בברכה!
ביום העצמאות שעבר עלינו לטובה התפניתי להטיס את טיסן ה Starlet שאת התמונה שלו הצגתי בפורום. נתקלתי בתופעה שברצוני להתייעץ איתכם עליה. אמנם מדובר בטיסן ולא מטוס, אבל בכל זאת... בכל פעם שהטיסן קיבל "מכת מנוע"- כלומר כשפתחתי או סגרתי מנוע בחדות, הטיסן גילגל בכיוון ההפוך לסיבוב המדחף. בהתחלה חשבתי שהטיסן פשוט לא מקוזז טוב, אבל אחרי כמה דקות טיסה ראיתי שבטיסה אופקית וחצי מצערת הטיסן מתנהג בסדר. לפי מה שאני זוכר מלימודי האוירודינמיקה (הדלים למדי, אם לאמר את האמת...) זה נובע מכך שמייצב הכיוון "חוטף" את מכת הרוח של המדחף. האם אני צודק? איך ניתן להתגבר על התופעה לדעתכם? התייעצתי עם מטים ותיק, והוא אמר לי שצריך להטות את המנוע מעט ימינה ומטה כדי להתגבר על התופעה. האם נכון הדבר? עצותיכם המלומדות יתקבלו בברכה!