אם ההסכם יחזיק: צה"ל יאשר את חזרת הרכבת משדרות בפברואר.

Ccyclist

Well-known member
Screenshot_20250117_135759_Samsung Internet.jpg

הנה צילום המסך, מבזק של טמקא.

זו בשורה כי קו הרכבת חיבר את הנגב המערבי למרכז בצורה שהכבישים לא מסוגלים. נקווה שינצלו את יתרונות ההאצה החשמלית לקצץ את זמני הנסיעה משני עברי המסילה השלישית ויוותרו על האיוולת של הרכבת המדלגת באיילון הדרומי, שטות שפוגעת בפוטנציאל של הקו כקו יוממים של פעם ב 15 דקות.
 
צפה בקובץ המצורף 122588

הנה צילום המסך, מבזק של טמקא.

זו בשורה כי קו הרכבת חיבר את הנגב המערבי למרכז בצורה שהכבישים לא מסוגלים. נקווה שינצלו את יתרונות ההאצה החשמלית לקצץ את זמני הנסיעה משני עברי המסילה השלישית ויוותרו על האיוולת של הרכבת המדלגת באיילון הדרומי, שטות שפוגעת בפוטנציאל של הקו כקו יוממים של פעם ב 15 דקות.
הפתיחה של הקו תתן תגבור לקו אשקלון תל אביב דרך רחובות בכך שיהיו 3 רכבות בשעה בין רחובות לתל אביב במשך כל היום, ורכבת נוספת מאשקלון לתל אביב וההיפך כך שיהיו 4 רכבות בין אשקלון לתל אביב במשך כל היום.
אולי בזה שהרכבצ לנתניה תחזור לפעול בדיזל זה ייתן נהגים לתגבור קו האיילון המערבי וקו השרון.
 

מיקלוש77

Well-known member
מימשו את זה בצורה קצת שונה:

הרכבת מנתניה לרחובות שפעלה רוב שעות היום ("שיא מורחב" שזה כל היום חוץ מכמה שעות סביב הצהריים) וממוספרות רכבות מספר 9xx, פועלות עכשיו לאורך כל היום. המסלול הוא מנתניה (בשעות השיא) או מת"א מרכז (בשעות השפל) לבאר שבע דרך אשקלון וקו הנגב המערבי.

חוץ מתושבי הנגב המערבי שמקבלים את הרכבת שלהם למרכז בחזרה, מרוויחים גם תושבי רחובות שמקבלים עכשיו 3 רכבות בשעה לת"א/נתניה במשך כל שעות היום ולא רק בשעות השיא המורחבות.

הרכבות מאשקלון לבנימינה לעומת זאת (רכבות מספר 2xx) מקוצרות ומתחילות ברחובות, חוץ משתי רכבות בין 6 ל 8 בבוקר שעדיין מתחילות באשקלון. לכן, עבור תושבי אשקלון, אשדוד ויבנה מזרח אין שינוי במספר הרכבות בשעה לכיוון המרכז (אשקלון למשל נשארת עם 4 רכבות בשעה בין 6 ל 8 בבוקר ואחר כך 3 רכבות בשעה בשאר היום, כמו לפני השינוי).

כמובן שזה הוביל לעוד שינוי, שעכשיו את רכבות ה 9xx מבצעים עם דיזל ולא חשמל. כשיסתיימו עבודות החשמול בקו הנגב המערבי (עבודות שחודשו בנובמבר ותוזמנו כשנה) הקו יחזור לפעול על חשמל. נקווה שהכל יילך כשורה מכל הבחינות וזה אכן יקרה.
 
מימשו את זה בצורה קצת שונה:

הרכבת מנתניה לרחובות שפעלה רוב שעות היום ("שיא מורחב" שזה כל היום חוץ מכמה שעות סביב הצהריים) וממוספרות רכבות מספר 9xx, פועלות עכשיו לאורך כל היום. המסלול הוא מנתניה (בשעות השיא) או מת"א מרכז (בשעות השפל) לבאר שבע דרך אשקלון וקו הנגב המערבי.

חוץ מתושבי הנגב המערבי שמקבלים את הרכבת שלהם למרכז בחזרה, מרוויחים גם תושבי רחובות שמקבלים עכשיו 3 רכבות בשעה לת"א/נתניה במשך כל שעות היום ולא רק בשעות השיא המורחבות.

הרכבות מאשקלון לבנימינה לעומת זאת (רכבות מספר 2xx) מקוצרות ומתחילות ברחובות, חוץ משתי רכבות בין 6 ל 8 בבוקר שעדיין מתחילות באשקלון. לכן, עבור תושבי אשקלון, אשדוד ויבנה מזרח אין שינוי במספר הרכבות בשעה לכיוון המרכז (אשקלון למשל נשארת עם 4 רכבות בשעה בין 6 ל 8 בבוקר ואחר כך 3 רכבות בשעה בשאר היום, כמו לפני השינוי).

כמובן שזה הוביל לעוד שינוי, שעכשיו את רכבות ה 9xx מבצעים עם דיזל ולא חשמל. כשיסתיימו עבודות החשמול בקו הנגב המערבי (עבודות שחודשו בנובמבר ותוזמנו כשנה) הקו יחזור לפעול על חשמל. נקווה שהכל יילך כשורה מכל הבחינות וזה אכן יקרה.
יש בזה דווקא חשיבה נכונה, קו אשקלון בנימינה היה מלא העיכובים בגלל מסילה אחת בין פלשת לרחובות. אולי ככה העיכובים בקו יירדו.
קו נתניה באר שבע נפגש עם הכיוון ההפוך בין פלשת לאשדוד, איפה שיש מסילה כפולה.
אני מקווה שכשייסימו את החשמול יסיימו גם את ההכפלה בין רחובות לפלשת, אז אשקלון תוכל לקבל עד 7 רכבות לתל אביב
 

מוישי67

Active member
 
למעלה