אם הכול גזרה מלעלה-למה לטרוח על משהו

אבל זה לא קצת חוצפה?

מי אני שאני אתערב בתכניות?

האם יש רגע שצריך להפסיק?
נגיד אם אבא גוזר עונש על הבן שלו, הבן יכול להתחנן לשנות את הגזירה אבל ברגע שהאבא אומר "מספיק ודי" אז זהו.
אם בית משפט גוזר משהו, אז יש זכות עירעור, אבל זה לא זכות עירעור בלתי נגמרת.

בנושא התפילות נראה שאין שום מגבלות. ומה אם הקב"ה גזר וחתם וזהו? אנחנו סתם מטרידים את המלאכים שמטפלים בתפילות שלנו.
 

אופירA

New member
מנהל
הכל נובע מהסיבה לשמה ברא הקב"ה את העולם והאדם

אם מבינים לאיזו תכלית ברא הקב"ה את העולם והאדם, מבינים מה תפקידו של האדם, שהאלוקים דורש ממנו. ממילא, אין שאלה על החוצפה בהתערבות בתכניות.

הקב"ה ברא נבראים כדי להיטיב להם הטבה אמיתית. לשם כך יצר עולם תחתון, עולם המעשה, בו יצטוו הנבראים לעשות את רצון הבורא, כדי שימליכו ויקדשו אותו, באופן שיזככו את נשמתם שהיא חלק אלוק ממעל, ע"י המעשים שציווה הבורא, שמביאים את האדם להתדמות לעליון ולהתגבר על תאוות החומר של החלק הבהמי של גופו ונפשו.
ממילא, כשיושל מהם הגוף ותאוות החומר, נשמתם תהיה קשורה לבורא בעולם העליון האמיתי, כגודל הקדושה שקידשה עצמה במעשי העולם התחתון, וזו ההטבה הטובה ביותר עבור הנברא, שהוא יודע ידיעה של מהות את בוראו וחובר חבירה של שייכות למי שבראו.

כלומר הבורא ברא את האדם לתכלית שהאדם יהיה כעין שותף לבורא בבריאה, בכך שישנה את עצמו ויקדש את נשמתו בעולם תחתון של הסתר ושקר, ובכך יתדמה לבוראו.
לשם כך הוא צריך לעשות מעשים שציווה הבורא בתורתו.
התורה רחבה מים, ומבהירה בדיוק את מהות הבורא ורצונו. הקב"ה רוצה שהאדם יתפלל אליו ויהיה דבוק בו במחשבותיו, כי זה מביא לתכלית הבריאה ולזיכוך הנשמה והתדמותה לעליון.

לפיכך, הקב"ה נתן לאדם בחירה חופשית בתחום הרצון להיטיב, כדי שהאדם יחליט אם הוא בוחר להיטיב ולהתדמות לבוראו, או בוחר לעשות כתאוותו ולהימשך ליצר הרע ולנפש הבהמית. וגם קבע כללים רוחניים לגבי כוח התפילה.
כל העניין הוא שהקב"ה אינו אב חסר סבלנות או בימ"ש שמגביל את זכות הערעור. הוא הודיע בבירור שרצונו שנבקש ממנו שוב ושוב ושוב לשנות את הגזירה, וכל המרבה הרי זה משובח.
ככל שאדם מתפלל יותר בכמות ובעומק, הוא מתעלה יותר ברוחניותו, ואז יכול להיווצר מצב שהגזירה כבר לא מתאימה לו בדרגה הגבוהה יותר שלו. ויכול להיווצר מצב שהגזירה כן מיועדת לו ולכן לא תתבטל, אבל בהתעלות הרוחנית הוא זכה בזכות מעשיו עפ"י הרצון האלוקי.
המתפלל שוב ושוב ללא גבול בורא אינסוף מלאכים שעולים לשיר בפני בורא העולם על קיום רצונו, והיות שבעולם העליון אין מגבלות של זמן, מקום וכוחות נפש, אין בכך הטרדה ואין בכך עומס על המחסנים ושטחי הגניזה...
אין שום טורח בידיעת העובדה שאהבתו והערכתו של הבן שלי גדלה וגוברת מיום ליום יותר ויותר!
 

REALI

New member
הכל מבוסס על שיתוף פעולה בין א-לוהים ואדם.

האדם צריך להתחיל והקב"ה מסייע בידו להשלים בהצלחה את מעשיו.
 

איתי179

New member
הכל בידי שמים חוץ מ.......................

יראת שמים!

לדוגמא:
נקבע משמים כמות ההנאות שתיהיה לך השנה- אתה בוחר אם זה יהיה הנאה מדבר איסור או מדבר מצווה.

נגזר משמים כמה תרוויח- אתה בוחר אם זה יהיה כסף שיבוא בהיתר או שהכסף יבוא באיסור.

לך יש את הבחירה בין טוב לרע.
 
ומה אם נגזר שפלוני יהיה חולה?

נגזר, מה עכשיו מתערבים עם כל מיני בקשות? אם נגזר אז זה סימן שזו ההחלטה הנכונה ביותר והצודקת ביותר.
 

איתי179

New member
2 תשובות עבורך:

1. כמו שהרב של הפורום אמר:
ניתן ע"י תפילה לשנות גם את מה שכבר נגזר..

2. לפעמים הקב"ה מביא על האדם בעיה/צרה כדי שהאדם יתפלל אליו/יצור עימו קשר...ראיה לכך: עשה הקב"ה את אימותינו עקרות כי הוא רצה שהם יתפללו אליו-
"א"ר יצחק: מפני מה היו אבותינו עקורים? מפני שהקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים".
 

איתי179

New member


 
למעלה