אם זה לא דו קיום, אז מה זה כן?

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
הבוקר בצאתי לסידורים.
*את פחי האשפה הוציאו ערבי ויהודי
* את הרמזור כיוונו ערבי ויהודי
* הפיזיותרפיסט ערבי הפקודה יהודיה
* האורטופד ערבי, המזכירה יהודיה
* הרוקחים יהודים וערבים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל

אם זה לא דו קיום, אז מה זה כן?​

עובדתית יש דו-קיום בישראל. השאלה היא לא מה קורה בשוטף ובשגרה, אלא מה קורה בתקופות מתוחות יותר. כך למשל באירועי 'שומר החומות' או איך שזה נקרא, כאשר ערבים ישראליים, אלו שמתקיים איתם דו-קיום בשוטף, פעלו לרצוח את שכניהם היהודים. כוחות הבטחון כהרגלם בקודש לא היו ערוכים לאפשרות כזאת, לא הייתה להם תוכנית מגירה, ומי שנאלץ לבוא לעזרת היהודים היו בעלי נשקים יהודים שהגיעו מרחוק ולקח להם זמן להגיע.

השאלה מה ימנע מאירועים כאלה מלהתרחש שוב. כיצד להחזיק את אותו דו-קיום שלא ניתן להכחיש את קיומו, להחזיק מעמד ולגבור על יצר השנאה והרצח הטבוע בקרב אותם ערבים ומסוגל לגבור אצלם, מהצד שלהם, על הרצון בדו-קיום.
 

דורי 1981

Well-known member
ספרי את זה לבני הדודים שלי. הם מאמינים שערבים הם לא בני אדם. אני בגישת כבדהו וחשדהו ללא הבדל גזע, דת, מין ופתק בקלפי. גם אחרי 7.10.
 

דורון-55

Active member
ללא ספק יש דו קיום
אבל מה כמות היהודים ומה כמות הערבים ..
ורואים את ההבדל בגישה וביחס שמגיע מטופל מהמגזר
ומגיע מטופל יהודי (האמת לא כולם אבל רובם )
השומרים בבתי חולים ברובם מהמגזר אתה מגיע למיון
עם מטופל רק אחד נכנס למיון ואתה רואה בפנים מטופל מהמגזר
במצב טוב רק 3 מסביבו .
וזה על קצה המזלג
ואימרה קצת יותר קשה
האם אנחנו באמת סומכים על אנשים מהמגזר ???
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
ללא ספק יש דו קיום
אבל מה כמות היהודים ומה כמות הערבים ..
ורואים את ההבדל בגישה וביחס שמגיע מטופל מהמגזר
ומגיע מטופל יהודי (האמת לא כולם אבל רובם )
השומרים בבתי חולים ברובם מהמגזר אתה מגיע למיון
עם מטופל רק אחד נכנס למיון ואתה רואה בפנים מטופל מהמגזר
במצב טוב רק 3 מסביבו .
וזה על קצה המזלג
ואימרה קצת יותר קשה
האם אנחנו באמת סומכים על אנשים מהמגזר ???
לדעתי לא סומכים על הערבים מעזה, כל פעם הוכיחו שאינם אמינים, על ערבי ישראל שהינם רוקחים, רופאים עובדי עיריה, סומכים וחושדים בו זמנית.
 
למעלה