אם חושבים על זה לעומק

cacaroto

New member
אם חושבים על זה לעומק

אלוהים של התורה .. הרבה יותר טוב מאלוהים של "שיחות עם אלוהים" אתה הולך לבית כנסת מתפלל .. מבקש סליחה ומחילה..עושה כמה מצוות.. והחיים שלך נפלאים .. (ללא הקטע של גן עדן וגיהינום) (רק שזה לא באמת ככה...בעסה) :)
 

bios

New member
אני לא מסכים

אלוהים של "שיחות עם אלוהים" נותן אהבה בלתי מותנית, ואומר שגן עדן הוא בהישג יד עלי אדמות. אלוהים של התורה מתנה את אהבתו, יחסו החיובי, וההגעה לגן עדן בקיום תרי"ג (פלוס מינוס) מצוות, כולל כאלה שאתה לא מבין, ולפי הפרשנות של היהדות האורתודוכסית זה אומר הרבה יותר מתרי"ג, אלא את כל הפרשנות להן בתורה שבע"פ ובהלכה, כולל לא לקרוע נייר טואלט בשבת, לא לקיים יחסי מין לפני הנישואין, לא להתגלח בספירת העומר, ועוד ועוד...
 

cacaroto

New member
ולגבי החיים בגוף פיסי?

שכחת להתייחס לזה...?.. מי יותר טוב לדעתך ? אחד מבטיח שאם תקיים את מצוותיו.. לא בהכרח את כל התרי"ג.. יהיו לך חיים טובים.. השני מבטיח רק הזדמנויות ליצור חיים טובים.
 

bios

New member
שכר וגמול

למיטב הבנתי, אלוהים של היהדות הממוסדת לא בהכרח מבטיח גמול בחיים האלה. בספר איוב למשל (לפחות לפי איך שלמדתי בתיכון) אחד המסרים המרכזיים הוא שהשכר והגמול של אלוהים הם לא בהכרח מובנים לאדם - לפעמים "צדיק ורע לו", והפיצוי אולי יגיע בעולם הבא. לעומת זאת, ב"שיחות עם אלוהים" מדובר על כך שאין בכלל שכר וגמול, וכדי לחיות בגן עדן (גם בעולם הפיזי) כל מה שאתה צריך לשנות זה את התפיסה שלך את המציאות - לראות הכל כמושלם, מתוך הבנה שגם הדברים ה"רעים" הם חוויות שהנשמה שלך מזמנת לך לשם הצמיחה שלך. לי אישית ברור שעדיף לי להאמין באלוהים של "שיחות עם אלוהים" מהסיבה הפשוטה שהאמונה הזאת הרחיקה את הפחד מהחיים שלי והעצימה את האהבה, בעוד אלוהים התנ"כי משתמש בפחד ככלי מרכזי להשגת צייתנות.
 

bios

New member
אופס ../images/Emo13.gif התכוונתי ל"שכר ועונש"

במקום ל"שכר וגמול".
 

cacaroto

New member
לא שאני דתי ...

גם לא מסורתי ... (אתאיסט-ליתר דיוק) אבל בוא נניח שאתה עושה דברים טובים לעצמך להווה ולעתיד.. מתוך פחד.. מה רע בזה? אחרי הכל ..תחשוב על זה.. אף אחד בעולם לא יכול לשלול באופן חד משמעי.. קיום של "גהינום" ו"רוע" חבר שלי פעם אמר לי שאם אתה בוחר באפשרות של אלוהים התנכ"י ..גם אם לא בכזאתי דקדקנות קיצונית של החרדים! אתה מבטח את עצמך מכל הכיוונים... לא?
 

bios

New member
טוב ורע זה הגדרות שלנו

בשבילי אישית חיים בלי פחד מרגישים הרבה יותר טוב מחיים עם פחד. כמו כן, אפשר להתווכח אם קיום מצוות של דת זו או אחרת גורמת לך לעשות דווקא דברים "טובים". במקרה הגרוע היא יכולה לגרום לך לעשות דברים "רעים" (כמו לעקור עצי זית שאנשים חפים מפשע גידלו במשך שנים או לפוצץ מטוס על מגדלי התאומים). במקרה הפחות גרוע, היא יכולה לגרום לך לעשות דברים "מיותרים" או להגביל את עצמך מלעשות דברים שאין בהם שום נזק (כמו לנסוע בשבת). בישראל, למשל, יש בעייה חמורה של איברים לתרומה, בגלל תפיסות דתיות פשטניות שגורמות לאנשים לפחד שבתחיית המתים יהיו חסרים להם האיברים שתרמו. פחד הוא לא מוטיבציה טובה, ולא מדריך טוב להתפתחות אישית. אפשר לראות בחלק מההלכות של הדתות הממוסדות שהם נדבקים לפרשנות של החוקים ולפעמים אפילו מעוותים אותה, בגלל מוטיבציה של פחד מהפרת חוקים במקום הסתכלות על המהות. אני מעדיף לבנות לעצמי את גן העדן כאן במקום לחיות בגיהנום מתוך פחד מגיהנום בעולם הבא. לדעתי לגישה של "שיחות עם אלוהים" יש כוח לא פחות לגרום לך לעשות דברים טובים (כי זה מי שאתה באמת ולא כי אתה מפחד ממשהו), וגם אם היו גן עדן וגיהנום, זה היה אמור לתת לך נקודות בונוס במעבר לשם. ולסיום - מערכת האמונות שמוצגת "שיחות עם אלוהים" מנסה להוציא אותך מראיית החיים במונחים של תועלת (אם אני אקיים כך וכך מצוות כאן, אני אגביר את הסיכוי לזכות בלוטו, להכנס לגן עדן וכו') באמצעות שינוי המוטיבציה. אם מקבלים אותה, אז המטרה בחיים היא לא להרוויח כמה שיותר ולהפסיד כמה שפחות, אלא לצמוח מבחינה רוחנית ע"י מסע מתמיד לעבר החזון הגבוה ביותר שלנו לגבי עצמנו.
 

אורצוש

New member
אני לא נציגה של א-לוהים אבל

לומדת יהדות כבר כמה שנים. "א-לוהים של התורה" לא מתנה את אהבתו. אפשר לומר באופן מאד כללי שגן עדן וגיהנם הם סוביקטיבים. ז"א השמחה והטוב ולעומתם הצער והכאב שלאחר המוות נובעים בעיקר מההכרה באמת וראית חיינו לאורה. ה"עונש" הכי נורא בגיהנם הוא הבושה. א-לוקים אוהב אותנו כי אנו ברואיו. המצוות נועדו לעזור לנו להיפגש עם א-לוהים.כדאי לך ללמוד יהדות א.ידע כללי בסיסי לישראלי. ב.מעניין,הכי מענין. יום הכי טוב!!
 

שובטמה

New member
תשובה לאם חושבים......

אני חושב שכל התשובות נמצאות אצלינו פנימה. להביט פנימה . להגיע באמת אל עצמינו. לקבל אחריות על עצמינו מבלי לתלות את הטוב או הרע במשהו חיצוני. מי יתן וכל בני האדם יהיו מאושרים.
 
למעלה