חוץ מחנוכה, פורים, תשעה באב...
חנוכה : לא חקלאי ולא מקראי, נצחון שושלת חשמונאי (מכבים) המתייוונת בעצמה, על היוונים. פורים : לא אביב ולא סתיו, נצחון היהודים בשושן הבירה ובאימפריה הפרסית על הגזירה האנטישמית של השמדת היהודים (איזו גזירה "מקורית"...), וזאת בעזרת מזימה של אסתר המלכה שמכרה את גופה למלך אחשוורוש. (את החשבון עם אסתר המלכה ולמה בדיוק היא נחשבת כצדיקה נעשה בפעם אחרת). תשעה באב: לא חג, אבל יום זיכרון לאומי שנזכר במשך לפחות 2000 שנים, על חורבן הבית (70 לפני הספירה, בתאריך 9 באב...) ספירת העומר : לא חג אלא אבל במשך 49 יום. היה שם משהו הסטורי שהמורשת היהודית זוכרת. (כמה עצוב שאני לא זוכר מה בדיוק אנחנו אמורים לזכור...) מישהו יכול לעזור לי בזה ?? וחשוב לא פחות, ואף תיקון טעות : חג הפסח. אמנם הוא גם חג האביב, אבל הסיבה שהוא נחגג דווקא בתאריך י"ד בניסן ולא בתאריך הסימלי א´ בניסן מבטלת את ההסבר של "חג אביב" כהסבר ייחודי. האם המונח "יציאת מצריים" אומר משהו ? כי זה קרה בי"ד בניסן בדיוק (לפחות ככה כתוב). אלמוג