אם כבר עסקנו בכלי רכב

כפיר+

New member
אם כבר עסקנו בכלי רכב

אני עכשיו באמצע תהליך מידול של מכונית זה מה שיש עד עכשיו.. לא קל למדל מכונית : (
 

eldarinn

New member
כפיר התחלה טובה מאד

תשתדל לעבוד עם משטחים אחידים בצדדים ותפצל (אם עוד לא מאוחר) את הגג והמוטות משאר השלדה הקדמית והאחורית. זה ייתן לך יותר דינמיקה בזרימה של החלקים. בהצלחה!
 

rubaja

New member
שאלה ל eldarinn

למה אתה ממליץ לפצל את הגג והמוטות? איך הדרך הטובה לבנות מכונית??
 

galrt

New member
the best way

the best way qualitywise , is to make any object as it is made in real life. that will give u the most realism in the final render. i would suggest adding more vertexes in the corner/sharp edged areas u have so when u smooth it will smooth it right ,not smooth it out of shape and not haing not enough polys (edgy polyshape) speaking of cars, here´s something i am working on
 

rubaja

New member
ואו - GALRT - אחלה מכונית

אחלה מכונית אני מצרף כתובת של אתר נהדר שנותן שירטוטים של מכוניות מכל הכיוונים בשביל למדל. למי שלא מכיר זה אתר נהדר! galrat אתה איש מאיה??
 

galrt

New member
well

i use max most of the time, but maya as well when ever i need. max simply has a faster/better renderer so i use max for most of my stuff. suurland is a nice guy, however most of the blueprints he has are taken from miniature models kits. so they are not as good as real factory made prints(the ones u get in u´r car manual) but it´s better than nothing i guess. i sent him some prints of few models i made by the way.
 

eldarinn

New member
...ושתי השורות הראשונות בהודעתו...

עונות לשאלתך, תשובה טובה מאד
 
למעלה