אם למישהו יש רעיונות...< עזרה=] >

hadita22

New member
אם למישהו יש רעיונות...< עזרה=] >

אני מדריכת שכבה ג' מבית ספר חדש אצלנו בגדרה, הם לא מגובשים והם הקבוצה הראשונה והיחידה מבית הספר במכבי. קיבלתי טלפון מאמא של אחד החניכים והיא ביקשה את העזרה שלי ושל המדריכות שלצידי לגבש את הכיתה "בדרך של מכבי". מדובר ב33 ילדים בכיתה ג', והמטרה היא לגבש אותם בעזרת פעולה אחת או שתיים וליצור חיבור בין הילדים [שבאו מבתי ספר שונים ונפגשו רק השנה]. המטרה הנוספת היא למשוך חלק מהילדים למכבי. הפעולה הזאתי יכולה לעשות עבודה של 5 גיוסים אינטנסיביים. הבעיה היא שאין לי רעיונות, ז"א יש לי, אבל אני צריכה משהו מקורי אש כדי לגרום להם לרצות לבוא למכבי... למישהו יש הצעות?
 
.....

בגלל שהם ילדים בכיתה ג', סביר להניח שהם היפרקטיבים... אז את יכולה לעשות להם כל מני משחקים של ריצות [תופסות שונות למיניהן...] ושם היכרות... או לשדרג כל מני משחקים מגניבים שיהיו יותר אקטיבים.... את יכולה לעשות להם מולקולות- המדריך אומר לחניכים להסתובב באופן חופשי בחדר, ואז קורא "מולקולות..." ומספר שלפיו החניכים צריכים להתחבר. לדוגמא "מולקולות 7" מי שלא מוצא לו "מולקולה" יוצא מהמשחק. את יכולה לתת למי שלא מצא "מולקולה" להגיד עכשיו את המספרים. ששת- כל חניך מקבל עט ושש פתקים שעלים הוא צריך לרשום את שמו. לאחר מכן המדריך אוסף את הפתקים ונותן לכל חניך שש פתקים בארקאי. על החניכים תוך זמן מוקצב למצוא את הפתקים עם השם שלו. כדי לעשות את זה טיפה יותר נחמייד ושהם יכירו אחד את השני יותר את יכולה להגיד להם שעל כל פתק שלהם שהם מקבלים הם צריכים לדעת משהו על מי שהפתק שלהם היה אצלו [חוץ משם... משהו כמו צבע אהוב, מאכל אהוב, מס' אחים...]. טופי- המדריך מחלק את הקב' לשתיים,חצי קב' יושבת במרכז והחניכים מחזיקים אחד בשני. ועל החצי השני להפריד ביניהם. את יכולה לעשות לתת להם גם כל מני משימות שכדי להצליח הם צריכים לעבוד ביחד [=> שיתוף פעולה] וככה הם גם נהנים וגם מתחברים. אם את רוצה עוד כל מני רעיונות תגידי..... נכון, זה הדברים הכי פשוטים ורגילים... אבל הם עובדים! במיוחד שזה חניכים קטנים שעוד לא היו במכבים... =]] =]]
 

Rioter

New member
לילך..

שיתוף פעולה.. אה?..
 
פעולת גיוסים וגיבוש. :]

היי. =]] רביד, נכון?
מה שלומך? מה עם הקבוצה הקודמת שלך.. איך נגמר הסיפור, איך הגעת להדריך את החניכים האלו? אתחיל מזה שאאחל לך המווון המוון בהצלחה! =] ואמשיך עם רעיונות:
כל פעולת כיף..
פעולת חפש את המטמון בבית הספר החדש שלהם- שיכירו אותו. (אם הם עוד לא מכירים את כולו... ואם הם מכירים, אפשר לעשות חפש את המטמטון בשכונה או בסניף). שהמשימות יהיו משימות גיבוש שדורשות שיתוף פעולה והכרות.
לבחור נושא, מה שבאלך.. למשל חיוכים/ סדרת טלוויזיה/סרט ילדים/ חלומות/חיות/מים/חורף, ולבנות על זה פעולה שלמה שתכלול הכרות ומשחקי הנאה וגיבוש. (אם יש לך רעיון, את מוזמנת לשתף ונעזור לך לבנות את הפעולה עצמה).
משחק מגבש מאוד כייפי- פלונטר ידיים אנושי- החניכים עומדים במעגל ומושיטים ידיים קדימה- למרכז המעגל. כל חניך תופס ביד של חניך אחר (לא החניכים שעומדים צמוד אליו) וכעת לאחר שכל החניכים חיברו ידיים, עליהם לנסות להשתחרר מן הפלונטר (בסוף נוצר מעגל חדש). זה משחק מאוד כייפי ומתאים לכל השכבות. =]]
יש המון המון משחקי הכרות וגיבוש.. כל משחק יהיה טוב (מ'להסתדר לפי' עד ל'רוח נושבת על'..) הם חניכים חדשים, כמו שאמרת, לכן הם יהנו מכל משחק כמעט, גם מה שנראה לך הכי בנאלי וטיפשי.
אם את צריכה משחקים, פשוט תבקשי. :] ואם את צריכה עוד רעיונות- אשמח לעזור.
לגביי ה'רצון לבוא למכבי', אם החניכים יהנו בפעולות (מה שבטווח הולך לקרות
) אני בטוחה שעם זה כבר יגיע רצון לבוא למכבי, בטח שהם חניכים קטנים וההורים שלהם מעודדים ותומכים, דברי עם המורים בבית הספר, שיחמיאו קצת למכבי- ואז בכלל אין ספק שהם יגיעו. תעשו להם כיף ושמח, תגבשו בניהם, ואני בטוחה, בלי צל של ספק, שהם ירצו לבוא למכבי ולא יפספסו אף פעולה. המון, המון, המווווון בהצלחה
ספרי מה בחרתן בסוף לעשות.. אם אתן צריכות עוד עזרה, אל תהססו לבקש. שבוע נהדר.
 

hadita22

New member
אמממ

תודה על ההצעות.. אני דיי בטוחה שאני אקח הרבה מהן.. ולגביי איך הגעתי אליהם- בהתחלה הדרכתי ד', ז"א קבוצה באותה שכבת גיל הדרכתי אבל אחרת [ברור!], ואז ביוםש בת אחד הרכזת שלי מתקשרת אליי אומרת לי שמדריכה אחת פרשה אם אני יכולה להצטרף למדריכה שנשארה לבד.. והסכמתי [כמובן] ואז זאתי שפרשה החליטה שהיא חוזרת אז נהיינו שלישיה.. חח סיפור חיי!..=] תודה על ההצעות..=]
 
למעלה