הכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.
2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.
3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שניםהכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.
כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
הוא לא התכוון לטסט עצמו אלא לקבלת רישיון הרכב שאותו אתה כן צריך לשלם גם ברכב חדש.זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שניםהכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.
כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
בשנתיים הקרובות זה זמן גרוע לקנות רכב חשמלי,1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.
2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.
3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
אין לקביעה הזו שום בסיס. אתה מניח כאן שהמשקל הסגולי של בטריות בטכנולוגיות שונות זהה ושהמחיר יהיה פרופורציוני לנפח הבטריה ללא תלות בטכנולוגיה.או לחלופין ישימו חצי מהבטריות ששמים היום, וזה אומר רכב קל הרבה יותר, וזול הרבה יותר.
מעניין.זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
שזה רלוונטי רק למי שנוסע מאות ק"מ - באופן שאינו נדירבשנתיים הקרובות זה זמן גרוע לקנות רכב חשמלי,
מכיוון שב2025-2026 הולכת להיות קפיצה טכנולוגית ענקית ברכבים חשמלים
עוד שנתיים יחליפו את הטכנולוגיה המיושנת של הבטריות
בטכנולוגיה שהיא קפיצה ענקית - בטריות מצב מוצק - סוליד סטייט בטרי
בטריות מצב מוצק, יש להם יותר מכפול קיבולת באותו נפח,
שזה אומר רכב מקביל לרכב חשמלי היום, יהיה לו טווח של 1000-1200 קילומטר
לא בהכרח - כמה יעלו הבטריות-סופר-דופר האלו?או לחלופין ישימו חצי מהבטריות ששמים היום, וזה אומר רכב קל הרבה יותר, וזול הרבה יותר.
רלוונטי רק למי שעובר את הטווח בנסיעה יומית או אפילו לכיוון.בנוסף בטריות מצב מוצק לוקחים פחות מחצי זמן טעינה.
מביך...אז רכב חשמלי סביר היום שעולה 200 אלף שח, יכול להיות שווה 50 אלף עוד 3-4 שנים.
אתה מבין - שהסיפור הזה בכלל לא ברור.ולגבי רכב היביריד נטען, סביר שיתחסו אליו כאל רכב חשמלי , כי הוא יכול לנסוע רק על חשמל,
במדינות אחרות שעשו מס נסועה, רכבים היברידים נטענים משלמים חצי.
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שניםהכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.
כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
בשנתיים הקרובות זה זמן גרוע לקנות רכב חשמלי,1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.
2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.
3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
ותשובותמעניין.
ובמקביל מסתבר שמשרד התחבורה רצה שרוב הרכבים יעברו למודל של טסט כל שנתיים...
שזה רלוונטי רק למי שנוסע מאות ק"מ - באופן שאינו נדיר
ולא רלוונטי ל99.99% מהאוכלוסיה בישראל
לא בהכרח - כמה יעלו הבטריות-סופר-דופר האלו?
מהנסיון ההסטורי - יהיה להן ביקוש גבוה, יכולת ייצור מצומצמת - ולכן הן יהיו יקרות יותר בשנים הראשונות
מחיר יורד - כשיכולת הייצור מדביקה את הביקוש, ולא מייד כשמוציאים מוצר בטכנולוגיה חדשה.
רלוונטי רק למי שעובר את הטווח בנסיעה יומית או אפילו לכיוון.
בארה"ב זה אולי קיים (בטח לא נפוץ)
בישראל - פשוט לא.
מביך...
אתה מבין - שהסיפור הזה בכלל לא ברור.
יש גם הרבה היברידים שרשמית בכלל אסור להטעין. אז יעשו להם מיסוי כפול, רק בגלל שהמנוע שלהם יעיל יותר?
אז אם באמת מתכוונים לעשות מס נסועה
(ולא סתם רעש שיגמר בלא כלום, שזה מה שקופץ לראש כשמפרסמים החלטה על "מס חדש" שאולי יהיה עוד שנתיים),
צריך להוריד את הבלו של דלק - ולהחיל את מס הנסועה על כל הרכבים, באופן שמקזז את ההנחה בבלו על רכב בנזין ממוצע.
ומה לגבי לא נטענים?ותשובות
1. רכב היברידים נטענים הולכים לשלם את אותו מס כמו רכבים חשמלים, האוצר הוסיף הבהרה
עדיין יש שוק יד2 משגשגש - שרק יפרח2. זה לא באמת משנה, כי מהחודש רכבים נטענים איבדו את כל הטבת המס שלהם והם משלמים 83 מס כמו רכב בנזין, מה שאומר שיפסיקו לייבא אותם, יביאו לישראל רק רכבים חשמלים או רכבי בנזין
על פי התכנון הנוכחי, תוך 5 שנים - רק יבנו את המפעלים הראשונים לייצור-המוני של הבטריות האלו...3. כל שוק הרכב החשמלי הולך לעבור לבטריות מצב מוצק, תוך 4-5 שנים לא ייצרו יותר בטריות בטכנולוגיה הקיימת, כך שזה לא יהיה מחיר יותר יקר או נדיר.
משונה. לכל מי שאני מכיר ויש לו רכב, יש חנייה פרטית צמוד לבית, או ממש בחצר.4. בישראל הטווח הוא מאד מאד רלוונטי, גם מי שנוסע מעט כל יום, כי לרוב המכוניות בישראל אין חניה פרטית, ישראל היא אחת המדינות הכי אורבניות שיש, ויש הרבה יותר מכוניות שחונות ברחוב, כל אלו לא יכולים לעבור לרכב חשמלי במצב הנוכחי כי הטענה של שעות עם טווח קצר אפשר רק אם יש חניה פרטית,
אני בספק.ברגע שיהיו מכוניות עם טווח 1000 ק"מ, וטעינה יותר מהירה, כל אלו שחונים ברחוב יוכלו לעבור למכוניות חשמליות.
אפשר הפניה?כמו שאמרתי - לא קשה להשיג קיט הטענה שמאפשר לטעון גם רכבים שעל הנייר לא "נטענים".
אתה ומשפחתך לא מייצגים כלום.ומה לגבי לא נטענים?
כמו שאמרתי - לא קשה להשיג קיט הטענה שמאפשר לטעון גם רכבים שעל הנייר לא "נטענים".
עדיין יש שוק יד2 משגשגש - שרק יפרח
על פי התכנון הנוכחי, תוך 5 שנים - רק יבנו את המפעלים הראשונים לייצור-המוני של הבטריות האלו...
שהטכנולוגיה לייצורם עדיין תיאורטית
נכון רק שזה הROADMAP
משונה. לכל מי שאני מכיר ויש לו רכב, יש חנייה פרטית צמוד לבית, או ממש בחצר.
אני בספק.
אם אתה מדבר על תל-אביבים (וזה בהחלט נשמע ככה), כל הזמן מחריפים את הגזירות ומצמצמים את מקומות החנייה הזמינים.
להגדיל את הטווח לאלף ק"מ - בעצם לא פותר כלום.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.