אם מישהו חשב לקנות רכב חשמלי בישראל, שיסתכל...

ai27

Well-known member
1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.

2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.

3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
 
נערך לאחרונה ב:

dw

Well-known member
מנהל
1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.

2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.

3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
הכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.

כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
 

lemner40

Well-known member
הכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.

כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
 

פולגאר

Well-known member
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
הוא לא התכוון לטסט עצמו אלא לקבלת רישיון הרכב שאותו אתה כן צריך לשלם גם ברכב חדש.
יישאר רק פרט בירוקרטי של דיווח הקילומטראג' ואת זה יכולים לעשות ע"י אמון או ע"י חיוב מוסכי ההסדר לדווח למשרד הרישוי בזמן טיפול שנתי.
 

lemner40

Well-known member
הכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.

כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.

2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.

3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
בשנתיים הקרובות זה זמן גרוע לקנות רכב חשמלי,
מכיוון שב2025-2026 הולכת להיות קפיצה טכנולוגית ענקית ברכבים חשמלים
עוד שנתיים יחליפו את הטכנולוגיה המיושנת של הבטריות
בטכנולוגיה שהיא קפיצה ענקית - בטריות מצב מוצק - סוליד סטייט בטרי
בטריות מצב מוצק, יש להם יותר מכפול קיבולת באותו נפח,
שזה אומר רכב מקביל לרכב חשמלי היום, יהיה לו טווח של 1000-1200 קילומטר
או לחלופין ישימו חצי מהבטריות ששמים היום, וזה אומר רכב קל הרבה יותר, וזול הרבה יותר.
בנוסף בטריות מצב מוצק לוקחים פחות מחצי זמן טעינה.
ולכן כשהיום רוב הרכבים החשמלים החדשים יש להם טווח של 400 קילומטר (כשהוא חדש) וזמן טעינה מאד ארוכה, כשיגיעו רכבים עם 1000 קילומטר טווח וזמן קצר של טעינה,
הרכבים הישנים לא יהיו רלוונטים, לא יהיו מענינים , לא יהיה להם ביקוש, ולכן המחיר שלהם יצנח,
אז רכב חשמלי סביר היום שעולה 200 אלף שח, יכול להיות שווה 50 אלף עוד 3-4 שנים.
ולגבי רכב היביריד נטען, סביר שיתחסו אליו כאל רכב חשמלי , כי הוא יכול לנסוע רק על חשמל,
במדינות אחרות שעשו מס נסועה, רכבים היברידים נטענים משלמים חצי.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
או לחלופין ישימו חצי מהבטריות ששמים היום, וזה אומר רכב קל הרבה יותר, וזול הרבה יותר.
אין לקביעה הזו שום בסיס. אתה מניח כאן שהמשקל הסגולי של בטריות בטכנולוגיות שונות זהה ושהמחיר יהיה פרופורציוני לנפח הבטריה ללא תלות בטכנולוגיה.
 

ai27

Well-known member
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
מעניין.
ובמקביל מסתבר שמשרד התחבורה רצה שרוב הרכבים יעברו למודל של טסט כל שנתיים...
בשנתיים הקרובות זה זמן גרוע לקנות רכב חשמלי,
מכיוון שב2025-2026 הולכת להיות קפיצה טכנולוגית ענקית ברכבים חשמלים
עוד שנתיים יחליפו את הטכנולוגיה המיושנת של הבטריות
בטכנולוגיה שהיא קפיצה ענקית - בטריות מצב מוצק - סוליד סטייט בטרי
בטריות מצב מוצק, יש להם יותר מכפול קיבולת באותו נפח,
שזה אומר רכב מקביל לרכב חשמלי היום, יהיה לו טווח של 1000-1200 קילומטר
שזה רלוונטי רק למי שנוסע מאות ק"מ - באופן שאינו נדיר
ולא רלוונטי ל99.99% מהאוכלוסיה בישראל
או לחלופין ישימו חצי מהבטריות ששמים היום, וזה אומר רכב קל הרבה יותר, וזול הרבה יותר.
לא בהכרח - כמה יעלו הבטריות-סופר-דופר האלו?
מהנסיון ההסטורי - יהיה להן ביקוש גבוה, יכולת ייצור מצומצמת - ולכן הן יהיו יקרות יותר בשנים הראשונות
מחיר יורד - כשיכולת הייצור מדביקה את הביקוש, ולא מייד כשמוציאים מוצר בטכנולוגיה חדשה.
בנוסף בטריות מצב מוצק לוקחים פחות מחצי זמן טעינה.
רלוונטי רק למי שעובר את הטווח בנסיעה יומית או אפילו לכיוון.
בארה"ב זה אולי קיים (בטח לא נפוץ)
בישראל - פשוט לא.
אז רכב חשמלי סביר היום שעולה 200 אלף שח, יכול להיות שווה 50 אלף עוד 3-4 שנים.
מביך...
ולגבי רכב היביריד נטען, סביר שיתחסו אליו כאל רכב חשמלי , כי הוא יכול לנסוע רק על חשמל,
במדינות אחרות שעשו מס נסועה, רכבים היברידים נטענים משלמים חצי.
אתה מבין - שהסיפור הזה בכלל לא ברור.
יש גם הרבה היברידים שרשמית בכלל אסור להטעין. אז יעשו להם מיסוי כפול, רק בגלל שהמנוע שלהם יעיל יותר?

אז אם באמת מתכוונים לעשות מס נסועה
(ולא סתם רעש שיגמר בלא כלום, שזה מה שקופץ לראש כשמפרסמים החלטה על "מס חדש" שאולי יהיה עוד שנתיים),
צריך להוריד את הבלו של דלק - ולהחיל את מס הנסועה על כל הרכבים, באופן שמקזז את ההנחה בבלו על רכב בנזין ממוצע.
 

lemner40

Well-known member
הכי פשוט לדעתי לגבות את מס הנסועה בטסט השנתי.
כל ק"מ שנסעת השנה, מאז הטסט הקודם, יעלה לך X אגורות.

כלומר טסט שנתי יעלה כמה אלפי שקלים, שזה בסדר גמור לדעתי (כי אין הצדקה לצ'פר ביחס לנהג בנזין) ואם באוצר יהיו נחמדים אפשר יהיה להציע לנהגי החשמלי לשלם את הטסט ב 12 תשלומים. ומי שזה לא מתאים לו? שלא יעשה לנו טובה. שיעבור לאוטובוס. לא חסר מכוניות בכביש.
זה בעיתי, כי היום לרכבים חדשים אין טסט במשך 3 שנים
כך שאין טסט, אין בדיקה, ורק לרכבים משומשים זה אפשרי
1. בתקציב 2024 - נקבע שצריך להערך למס נסועה ב2026
(שעדיין לא ברור איך בכלל יחושב)
כך שלא יהיה מס כזה בשנתיים הקרובות
ועד אז - זה גם יכול להשתנות.

2. מכיוון שבשנתיים הקרובות לא יהיה מס כזה, ובשנים הקרובות גם יעלו מיסי קנייה על רכב חשמלי
עכשיו זה הזמן לקנות רכב חשמלי - בידיעה שעקב הזינוק במס - ערכו העתידי יעלה (או ליתר דיוק - הפחת שלו יצומצם).
שהרי שווי המשומשות נגזר ביחס לשווי רכב חדש - מה שמייצר את מנגנון הביקוש.

3. שאלה:
אם אני קונה רכב "היברידי" שיש לו קיט הטענה מרשת החשמל
כך שכמעט כל הנסיעות שלי - הן בתוך העיר - ללא שימוש בדלק
יגבו ממני "מס נסועה"?
בשנתיים הקרובות זה זמן גרוע לקנות רכב חשמלי,
מכיוון שב2025-2026 הולכת להיות קפיצה טכנולוגית ענקית ברכבים חשמלים
עוד שנתיים יחליפו את הטכנולוגיה המיושנת של הבטריות
בטכנולוגיה שהיא קפיצה ענקית - בטריות מצב מוצק - סוליד סטייט בטרי
בטריות מצב מוצק, יש להם יותר מכפול קיבולת באותו נפח,
שזה אומר רכב מקביל לרכב חשמלי היום, יהיה לו טווח של 1000-1200 קילומטר
או לחלופין ישימו חצי מהבטריות ששמים היום, וזה אומר רכב קל הרבה יותר, וזול הרבה יותר.
בנוסף בטריות מצב מוצק לוקחים פחות מחצי זמן טעינה.
ולכן כשהיום רוב הרכבים החשמלים החדשים יש להם טווח של 400 קילומטר (כשהוא חדש) וזמן טעינה מאד ארוכה, כשיגיעו רכבים עם 1000 קילומטר טווח וזמן קצר של טעינה,
הרכבים הישנים לא יהיו רלוונטים, לא יהיו מענינים , לא יהיה להם ביקוש, ולכן המחיר שלהם יצנח,
אז רכב חשמלי סביר היום שעולה 200 אלף שח, יכול להיות שווה 50 אלף עוד 3-4 שנים.
ולגבי רכב היביריד נטען, סביר שיתחסו אליו כאל רכב חשמלי , כי הוא יכול לנסוע רק על חשמל,
במדינות אחרות שעשו מס נסועה, רכבים היברידים נטענים משלמים חצי.
מעניין.
ובמקביל מסתבר שמשרד התחבורה רצה שרוב הרכבים יעברו למודל של טסט כל שנתיים...

שזה רלוונטי רק למי שנוסע מאות ק"מ - באופן שאינו נדיר
ולא רלוונטי ל99.99% מהאוכלוסיה בישראל

לא בהכרח - כמה יעלו הבטריות-סופר-דופר האלו?
מהנסיון ההסטורי - יהיה להן ביקוש גבוה, יכולת ייצור מצומצמת - ולכן הן יהיו יקרות יותר בשנים הראשונות
מחיר יורד - כשיכולת הייצור מדביקה את הביקוש, ולא מייד כשמוציאים מוצר בטכנולוגיה חדשה.

רלוונטי רק למי שעובר את הטווח בנסיעה יומית או אפילו לכיוון.
בארה"ב זה אולי קיים (בטח לא נפוץ)
בישראל - פשוט לא.

מביך...

אתה מבין - שהסיפור הזה בכלל לא ברור.
יש גם הרבה היברידים שרשמית בכלל אסור להטעין. אז יעשו להם מיסוי כפול, רק בגלל שהמנוע שלהם יעיל יותר?

אז אם באמת מתכוונים לעשות מס נסועה
(ולא סתם רעש שיגמר בלא כלום, שזה מה שקופץ לראש כשמפרסמים החלטה על "מס חדש" שאולי יהיה עוד שנתיים),
צריך להוריד את הבלו של דלק - ולהחיל את מס הנסועה על כל הרכבים, באופן שמקזז את ההנחה בבלו על רכב בנזין ממוצע.
ותשובות
1. רכב היברידים נטענים הולכים לשלם את אותו מס כמו רכבים חשמלים, האוצר הוסיף הבהרה
2. זה לא באמת משנה, כי מהחודש רכבים נטענים איבדו את כל הטבת המס שלהם והם משלמים 83 מס כמו רכב בנזין, מה שאומר שיפסיקו לייבא אותם, יביאו לישראל רק רכבים חשמלים או רכבי בנזין
3. כל שוק הרכב החשמלי הולך לעבור לבטריות מצב מוצק, תוך 4-5 שנים לא ייצרו יותר בטריות בטכנולוגיה הקיימת, כך שזה לא יהיה מחיר יותר יקר או נדיר.
4. בישראל הטווח הוא מאד מאד רלוונטי, גם מי שנוסע מעט כל יום, כי לרוב המכוניות בישראל אין חניה פרטית, ישראל היא אחת המדינות הכי אורבניות שיש, ויש הרבה יותר מכוניות שחונות ברחוב, כל אלו לא יכולים לעבור לרכב חשמלי במצב הנוכחי כי הטענה של שעות עם טווח קצר אפשר רק אם יש חניה פרטית,
ברגע שיהיו מכוניות עם טווח 1000 ק"מ, וטעינה יותר מהירה, כל אלו שחונים ברחוב יוכלו לעבור למכוניות חשמליות.
 

ai27

Well-known member
ותשובות
1. רכב היברידים נטענים הולכים לשלם את אותו מס כמו רכבים חשמלים, האוצר הוסיף הבהרה
ומה לגבי לא נטענים?
כמו שאמרתי - לא קשה להשיג קיט הטענה שמאפשר לטעון גם רכבים שעל הנייר לא "נטענים".
2. זה לא באמת משנה, כי מהחודש רכבים נטענים איבדו את כל הטבת המס שלהם והם משלמים 83 מס כמו רכב בנזין, מה שאומר שיפסיקו לייבא אותם, יביאו לישראל רק רכבים חשמלים או רכבי בנזין
עדיין יש שוק יד2 משגשגש - שרק יפרח
3. כל שוק הרכב החשמלי הולך לעבור לבטריות מצב מוצק, תוך 4-5 שנים לא ייצרו יותר בטריות בטכנולוגיה הקיימת, כך שזה לא יהיה מחיר יותר יקר או נדיר.
על פי התכנון הנוכחי, תוך 5 שנים - רק יבנו את המפעלים הראשונים לייצור-המוני של הבטריות האלו...
שהטכנולוגיה לייצורם עדיין תיאורטית
נכון רק שזה הROADMAP
4. בישראל הטווח הוא מאד מאד רלוונטי, גם מי שנוסע מעט כל יום, כי לרוב המכוניות בישראל אין חניה פרטית, ישראל היא אחת המדינות הכי אורבניות שיש, ויש הרבה יותר מכוניות שחונות ברחוב, כל אלו לא יכולים לעבור לרכב חשמלי במצב הנוכחי כי הטענה של שעות עם טווח קצר אפשר רק אם יש חניה פרטית,
משונה. לכל מי שאני מכיר ויש לו רכב, יש חנייה פרטית צמוד לבית, או ממש בחצר.
ברגע שיהיו מכוניות עם טווח 1000 ק"מ, וטעינה יותר מהירה, כל אלו שחונים ברחוב יוכלו לעבור למכוניות חשמליות.
אני בספק.
אם אתה מדבר על תל-אביבים (וזה בהחלט נשמע ככה), כל הזמן מחריפים את הגזירות ומצמצמים את מקומות החנייה הזמינים.
להגדיל את הטווח לאלף ק"מ - בעצם לא פותר כלום.
 

lemner40

Well-known member
ומה לגבי לא נטענים?
כמו שאמרתי - לא קשה להשיג קיט הטענה שמאפשר לטעון גם רכבים שעל הנייר לא "נטענים".

עדיין יש שוק יד2 משגשגש - שרק יפרח

על פי התכנון הנוכחי, תוך 5 שנים - רק יבנו את המפעלים הראשונים לייצור-המוני של הבטריות האלו...
שהטכנולוגיה לייצורם עדיין תיאורטית
נכון רק שזה הROADMAP

משונה. לכל מי שאני מכיר ויש לו רכב, יש חנייה פרטית צמוד לבית, או ממש בחצר.

אני בספק.
אם אתה מדבר על תל-אביבים (וזה בהחלט נשמע ככה), כל הזמן מחריפים את הגזירות ומצמצמים את מקומות החנייה הזמינים.
להגדיל את הטווח לאלף ק"מ - בעצם לא פותר כלום.
אתה ומשפחתך לא מייצגים כלום.
במיוחד אם אתה גר בפריפריה או בשטחים.
בישראל כ 40 אחוז מהמכוניות אין להם חניה פרטית בבית, אלו הנתונים של הממשלה.
מספיק שתסתובב בכל ישוב גדול בישראל , שזה אומר הערים ומרכז ישראל ותראה לאורך כל רחוב חונות מכוניות באופן קבוע ,אלו מכוניות שאין להם חניה וכרגע הם לא יכולים לעבור לרכב חשמלי.
 

tby1

Active member
מס הנסועה הוא אולי נדרש מיסויית אך לא חכם. מסובך ויקר לגביה וניהול .
הרבה יותר פשוט להכניס את מרכיב הנסועה לרשיון הרכב. המדינה יודעת מה הנסועה הממוצעת לפרטיים ורכבי חברה כך שאפשר למסות בהיקף שונה כל בעלים. נניח פרטי ישלם 2500 ש"ח וחברה 3500 ושלום על ישראל.

באשר לתחזיות של שינוי טכנולוגי בסוללות שיוביל ל"התמוטטות" מחירי רכב חשמלי משומש - כל עוד מס הקניה במגמת עליה , המחירים של רכבים חשמליים יעלו כך שבשנים הקרובות מחירי המשומשות יחסית מוגנים. בהמשך , העובדה כי תאורטית ניתן לטעון סוללה ב- 5 דקות היא לא רלבנטית לכל מי שטוען בבית / בעבודה שזה יהיה רוב המשתמשים בשנים הקרובות כי ממילא אין חיבור חשמל בהספק נדרש ואין סיבה לשלם על עמדת טעינה עוצמתית, כך שזה באמת לא פקטור.
זמן הטעינה חשוב למשאיות / אוטובוסים / מוניות וכו שיאפשר להם ימי עבודה ארוכים עם סוללות יחסית קטנות

טווח של 1000 ק"מ לרכב? מי צריך? מדוע "לסחוב " משקל כזה אם יש אפשרות (עתידית) לטעון 350 ק"מ ב- 10 דקות . ככל שזמן הטעינה מתקצר וזמינות עמדות הטעינה עולה כך הצורך בסוללה גדולה יורד. 15000 ק"מ בשנה זה פחות מ- 300 ק"מ בשבוע.

אם יש חסם משמעותי לרכב חשמלי זו תשתית טעינה מהירה רחבת היקף שבישראל מאוד רחוקה ממימוש.
 

Reem88

Well-known member
 
למעלה