אם סופר עושה מבצע על מוצר ואז מגיעים לשלם והמוצר נרשם בקבלה במחיר מלא בלי שום מבצע

רוב הזמן נח

Well-known member
ובבירור שעושים רואים שעל המוצר יש בהחלט מבצע והמנהלת שם לא יכולה לומר למה הלקוח לא קיבל את המבצע על המוצר, יש חוק צרכני נגד דברים כאלה? באותו מקרה הלקוח שם לב וקיבל את הזיכוי הכספי. אבל כמה לקוחות לא שמים לב ורואים מבצע וחושבים שקנו יותר בזול כשבפועל שילמו מחיר מלא?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש חוק הצגת מחירים. ראה במועצה לצרכנות:
(יש משום מה בעיה טכנית בתצוגה המקדימה בתפוז, אבל הקישור תקין).
 

רוב הזמן נח

Well-known member
יש חוק הצגת מחירים. ראה במועצה לצרכנות:
(יש משום מה בעיה טכנית בתצוגה המקדימה בתפוז, אבל הקישור תקין).
זה לא העניין. ניתן ההפרש במחיר כי הלקוח שם לב. השאלה היא מה עם מי שלא שם לב? זאת שיטה לרמות כאילו יש מבצע ואין מבצע, בשביל להגביר מכירות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא העניין. ניתן ההפרש במחיר כי הלקוח שם לב. השאלה היא מה עם מי שלא שם לב? זאת שיטה לרמות כאילו יש מבצע ואין מבצע, בשביל להגביר מכירות?
מי שלא שם לב משלם יותר. גם מי שלא שם לב שחייבו אותו יותר מדי, או לא חישבו לו נכון את העודף, או לא נתנו לו זכויות שמגיעות לו וכו' וכו'. בעולם אידאלי לא היית צריך לשים לב והכול היה מושלם, אבל בעולם שאנחנו חיים בו, אם אתה רוצה לקבל את כל מה שמגיע לך, אתה צריך לשים לב. אלה החיים.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
מי שלא שם לב משלם יותר. גם מי שלא שם לב שחייבו אותו יותר מדי, או לא חישבו לו נכון את העודף, או לא נתנו לו זכויות שמגיעות לו וכו' וכו'. בעולם אידאלי לא היית צריך לשים לב והכול היה מושלם, אבל בעולם שאנחנו חיים בו, אם אתה רוצה לקבל את כל מה שמגיע לך, אתה צריך לשים לב. אלה החיים.
זה נכון בטעויות בחשבון. זה לא נכון במבצע. אם חנות נותנת מבצע היא חייבת לתת אותו.
 

SicTransit

Active member
מי שלא שם לב משלם יותר. גם מי שלא שם לב שחייבו אותו יותר מדי, או לא חישבו לו נכון את העודף, או לא נתנו לו זכויות שמגיעות לו וכו' וכו'. בעולם אידאלי לא היית צריך לשים לב והכול היה מושלם, אבל בעולם שאנחנו חיים בו, אם אתה רוצה לקבל את כל מה שמגיע לך, אתה צריך לשים לב. אלה החיים.
אלה החיים, אבל הנח שאל אם ניתן לעשות מזהו כדי לשפר אותם בעניין זה. עפ"י הקישור שנתנה ויוי לאתר של המועצה לצרכנות, התשובה כנראה שלילית:

"החוק קובע כי חיוב לפי המחיר הגבוה בקופה וסירוב המוכר להחזיר לצרכן את ההפרש בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה יכול לשמש עילה לתביעת פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ₪" (הדגשה שלי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלה החיים, אבל הנח שאל אם ניתן לעשות מזהו כדי לשפר אותם בעניין זה. עפ"י הקישור שנתנה ויוי לאתר של המועצה לצרכנות, התשובה כנראה שלילית:

"החוק קובע כי חיוב לפי המחיר הגבוה בקופה וסירוב המוכר להחזיר לצרכן את ההפרש בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה יכול לשמש עילה לתביעת פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ₪" (הדגשה שלי).
הוא לא שאל אם אפשר לשפר, הוא שאל אם יש חוק (ועניתי) והוא שאל מה קורה אם לא שמים לב, וגם על זה עניתי.
ודאי שאפשר לעשות דברים – אפשר לעמוד על שלך (ולקבל את המחיר הנכון), אפשר להתלונן לרשת, אפשר להתלונן למפקח, אפשר להגיש תביעה... אבל כל הפעולות האלה מצריכות תשומת לב ועשייה. לפי תגובותיו בהמשך הוא מצפה שדברים יקרו תמיד מעצמם בלי שמישהו ישים לב ויעשה משהו, וזה אכן ראוי ונכון, אבל לא המציאות שבה אנחנו חיים, למרבה הצער.
 

SicTransit

Active member
הוא לא שאל אם אפשר לשפר, הוא שאל אם יש חוק (ועניתי) והוא שאל מה קורה אם לא שמים לב, וגם על זה עניתי.
ודאי שאפשר לעשות דברים – אפשר לעמוד על שלך (ולקבל את המחיר הנכון), אפשר להתלונן לרשת, אפשר להתלונן למפקח, אפשר להגיש תביעה... אבל כל הפעולות האלה מצריכות תשומת לב ועשייה. לפי תגובותיו בהמשך הוא מצפה שדברים יקרו תמיד מעצמם בלי שמישהו ישים לב ויעשה משהו, וזה אכן ראוי ונכון, אבל לא המציאות שבה אנחנו חיים, למרבה הצער.
נח: "זה לא העניין. ניתן ההפרש במחיר כי הלקוח שם לב. השאלה היא מה עם מי שלא שם לב?"
טריליאן: "מי שלא שם לב משלם יותר... אלה החיים."

nuff said.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נח: "זה לא העניין. ניתן ההפרש במחיר כי הלקוח שם לב. השאלה היא מה עם מי שלא שם לב?"
טריליאן: "מי שלא שם לב משלם יותר... אלה החיים."

nuff said.
אכן, ו...?
מה לדעתך קורה כשמישהו לא שם לב?
 

רוב הזמן נח

Well-known member
הוא לא שאל אם אפשר לשפר, הוא שאל אם יש חוק (ועניתי) והוא שאל מה קורה אם לא שמים לב, וגם על זה עניתי.
ודאי שאפשר לעשות דברים – אפשר לעמוד על שלך (ולקבל את המחיר הנכון), אפשר להתלונן לרשת, אפשר להתלונן למפקח, אפשר להגיש תביעה... אבל כל הפעולות האלה מצריכות תשומת לב ועשייה. לפי תגובותיו בהמשך הוא מצפה שדברים יקרו תמיד מעצמם בלי שמישהו ישים לב ויעשה משהו, וזה אכן ראוי ונכון, אבל לא המציאות שבה אנחנו חיים, למרבה הצער.
על הפקינג כמה גרמים שמגה גנבה מלקוחות כשלא הורידה בקופה את משקל האריזות מהעוף, הם קיבלו יצוגית והפסידו. אם העניין שהעלתי זאת שיטה שתתחיל להיות סידרתית, זה חמור פי כמה וכמה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
על הפקינג כמה גרמים שמגה גנבה מלקוחות כשלא הורידה בקופה את משקל האריזות מהעוף, הם קיבלו יצוגית והפסידו. אם העניין שהעלתי זאת שיטה שתתחיל להיות סידרתית, זה חמור פי כמה וכמה.
אין חדש תחת השמש, פערים בין המחיר המוצג למחיר בקופה הם עניין ותיק ושגרתי. לא אמור לקרות כמובן, אבל הואיל ויש אלפי פריטים כמעט תמיד משהו מתפספס (אגב, קרה לי גם הפוך, מבצע שיצא בקופה ולא הופיע במדף). אם אתה יכול להוכיח שיטה, אתה מוזמן להגיש תביעה ייצוגית. בהצלחה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אין חדש תחת השמש, פערים בין המחיר המוצג למחיר בקופה הם עניין ותיק ושגרתי. לא אמור לקרות כמובן, אבל הואיל ויש אלפי פריטים כמעט תמיד משהו מתפספס (אגב, קרה לי גם הפוך, מבצע שיצא בקופה ולא הופיע במדף). אם אתה יכול להוכיח שיטה, אתה מוזמן להגיש תביעה ייצוגית. בהצלחה.
טוב, נראה שזה היה חד פעמי. אם זה חד פעמי אז זה לא עניין גדול.
 

SicTransit

Active member
על הפקינג כמה גרמים שמגה גנבה מלקוחות כשלא הורידה בקופה את משקל האריזות מהעוף, הם קיבלו יצוגית והפסידו. אם העניין שהעלתי זאת שיטה שתתחיל להיות סידרתית, זה חמור פי כמה וכמה.
לפי החוק רק סירוב לתקן את המחיר אחרי שהלקוח שם לב לבעיה הוא עברה. ההגיון לא ברור לי.
 
למעלה