אם תוכלו לעזור לי...

KindOfMagic

New member
אם תוכלו לעזור לי...

אני בכיתה י"ב, ואחרי שהחלפתי מיליון נושאים לסרט החלטתי לעשות סרט על עצמי. אולי מישהו שיש לו ניסיון יכול לתת רעיונות? גם אם אין לכם ניסיון ויש לכם רעיונות אשמח לשמוע...תודה!
 

bobby6killer

New member
הסרט "רומן על אמת"

שכתב טרנטינו יהיה רעיון מצוין לדעתי. הבסיס של הסרט הוא על טרנטינו,אדם שבעל אובססיה על אלביס,סאני צ'יבה (שמשחק את האטורי הנזו בקיל ביל) וסרטים (בסרט זה קומיקס). הדמות כמו טרנטינו כל שנה ביום ההולדת שלה הולכת לראות 3 סרטים של סאני צ'יבה. עד לכאן הסיפור נאמן לטרנטינו,ומאז הוא מתפרע:נשלחת זונה ע"י הבוס שלו כדי לגרום לו הנאה,היא מתאהבת בו הוא הולכת לפדות אותה מהסרסור ובטעות לוקח מזוודת קוקאין והסיפור נמשך...
 

Deosette

New member
אם את עושה לעצמך

את צריכה לזכור שביוגרפיה בקולנוע זה לא כמו בספרות שאת מתארת כל מה שקרה לך (את צעירה מדי, לא?) אלא בוחרת בסיפור אחד שקרה לך בחיים ומתמקדת בו, כל השאר בא כרקע לבניית הדמות- את. קחי לדוגמא את "אמדאוס" של מילוש פורמן. הרי הבמאי לא יכל לספר את כל החיים שלו כי תיאור חיים זה לא סיפור. צריך להיות התחלה אמצע וסוף. לכן לקחו את הסיפור של הרוצח של מוצרט כסיפור מסגרת. יש כל מיני כלים. לכן אני מציעה שתחטטי ביומנייך הישנים ותבחרי אירוע אחד שקרה לך שהיה הכי משמעותי ותבחרי בו כנקודת שיא בסרט. חשוב שבאירוע הזה עברת איזשהו שינוי שגרם לך להבין דברים אחרת או משהו כזה. עוד הבדל בין חיים לסרט - כשאת מבינה משהו, בדרך כלל זה לוקח המון זמן אך בקולנוע זה נופל לך כמו אסימון. פשוט מאוד כי אין זמן לתאר את כל תהליך התובנה שלך אז את קולטת בצ'יק רק בגלל ארוע חיצוני או משהו שראית. תחשבי על זה.
 
לא הייתי מחשיב את "אמדאוס"

כדוגמא לביוגרפיה נאמנה.. ישנו ספק רב אם הסיפור שהתרחש בסרט באמת היה נאמן לאמת
 

Deosette

New member
מה זה משנה....

לא אכפת לי אם זה קרה או קרה, העיקר שהסיפור נותן אמינות כאילו שזה באמת קרה, לא משנה אם בדיעבד זה סיפור אמיתי או לא
 
כע אבל

לפי מה שהבנתי הוא מתכנן לעשות סרט על עצמו, ולא סרט שלא נאמן להיותו עצמו, ובעצם לא על עצמו
(חיח, הסתבכתי עם עצמי)
 

Srain

New member
זה לא משנה אם הוא באמת נאמן לאמת.

(ספויילר) זה כל היופי ב'טריק התסריטאי' שבאמדאוס. התסריטאי הגיע למסקנה כי לספר את סיפור חייו של מוצארט כפי שהיה, יסתכם ב'קורות חיים' ולא ב'סיפור'. זה לא מספיק טוב לסרט/מחזה. הוא לקח את דמותו של הרוצח של מוצארט (אנטוניו סאליירי) ועשה אותו גיבור הסרט (!) זה 'טריק' דיי מרשים האמת - סרט על מוצארט כאשר הגיבור אינו מוצארט. אנו, כצופים מביטים במוצארט דרך העיניים של סאליירי. זהו גיבור שמשתנה, יש לו מאבק עיקש נגד אלוהים, המתבטא בניסיון להרוס את הכלי שאלוהים יצר - מוצארט. ומגלה בסופו של דבר שהוא לא יכול לנצח - הגיבור עובר את התהליכים הדרושים - 'תובנה' ולאחריה 'התרה'. ביוגרפיה לכשעצמה אינה מספקת תבנית לסרט אלא רק 'חומר'. כתסריטאים, התפקיד שלנו הוא לקחת את החומר ולעבד אותו לכדי תבניות תסריטאות אפקטיביות. מוצארט הוא דוגמא מצויינת.
 

Srain

New member
לגבי זה אני באמת לא יודע...

אני יכול רק לשער שנערך מחקר כלשהוא ושהוא מבוסס על עובדות כלשהן (יש הגיון כלשהוא באקצנטריות של הגאון...), אבל אין לי ידע בתחום, אז אני באמת לא יודע...
 
ובכן

אנשים גדולים ומשכילים ממני ברקע ההיסטורי של הסרט טענו שמוצארט לא היה כזה אווילי וילדותי, ושבמידה מסויימת נעשה לו עוול - כיוון שהיוצרים של הסרט עשו לו שינוי אופי. ומצד שני.. אף אחד מאיתנו לא חיי באותה התקופה, כך ש.. אין לדעת
 
הממ...

היי :) פשוט תתחילי לשאול את עצמל שאלות. משהו כמו: מה מפריע לי? מה גורם לי סבל? למה זה גורם לי סבל? מה אני רוצה לשנות? למה אני רוצה לשנות? ע"י השאלות האלה, (ותעני לעצמך בכנות! זה כל העניין...), תוכלי להגיע למה שבאמת מעניין אותך, מה שבאמת קורה לך, מה שבאמת שווה שתעשי עליו סרט... בהצלחה :)
 
למעלה