אמון הציבור והמועצה לצרכנות
מדיי פעם עולות פה שאלות על הגופים האלה, מה שאני אכתוב זה מניסיוני ודעתי בלבד. אם אני טועה אני אשמח לשמוע.
קודם כל והכי חשוב, להבדיל מבית המשפט אין לגופים האלה שום יכולת אופרטיבית. כלומר גם אם שכנעתם אותם ב- 100% שאתם צודקים הכי הרבה שהם יכולים לעשות זה לנסח לך כתב תביעה (נדמה לי שיש שירות כזה במועצה לצרכנות). יתרה מזאת, לפחות מניסיוני, הם עובדים נורא לאט (ברמה של שבועות - חודשים טיפול בפנייה) והם לא מנסים באמת לשפוט אלא מעבירים תגובות מכם לבית עסק והפוך. הפנייה שלכם תועבר לבית העסק, שכמובן יתן את הגרסה שלו (שיכולה לכלול הרבה שקרים ואי דיוקים) ואז אתם ננכנסים למערבולת של תגובות על תגובות כשאין לזה תכלית, כלומר גם אם תשכנעו את המועצה לצרכנות הם לא יכולים לעשות כלום. כל הרשימת עסקים הוגנים וכל זה כמובן לא יעניין רשת גדולה כשככל הנראה תבעו אותה מספיק פעמים וזה מפורסם באינטרנט.
למה זה בכל זאת טוב (לדעתי) לפנות לגופים האלה:
1. זה מראה על רצינות : לצערי הרב הרבה עסקים לא שמים על לקוח אחרי שקיבלו את כל הכסף ועד שהם לא מרגישים שהזמנה לבית משפט מתקרבת הם לא ששים לתת לך לכם את התמורה לכסף. פניה לגופים האלה זה חצי הדרך לבית משפט ויש סיכוי שמשהו בבית עסק שאתה מסוכסכים איתו יתעשט והעניין יפתר.
2. זה מאפשר לכם לקבל את גרסה בית העסק לפני הגשת כתב התביעה לבית משפט לתביעות קטנות. בבית משפט לתביעות קטנות אין תגובה על כתב הגנה ולכן זה חשוב לדעת *בערך* מה הם יענו כדי לשים מראש בכתב תביעה דברים שיקשו על כתב ההגנה שלהם או לחילופין לשים בכתב התביעה משהו שיעזור להתמודד עם טיעון "חזק" שלהם שאתם יודעים שהוא יעלה.
3. זה מאפשר לכם לאסוף ראיות איכותיות בכתב ולהביך אותם במשפט עצמו. דוגמא קלאסית : הם יטענו במשפט שהבטיחו לכם א'? תראו את התגובה שלהם למועצה לצרכנות שבה רשום שהם מציעים לכם רק ב' ולא שום דבר אחר. כל דבר שהם כותבים יכל בסוף לשמש קרקע פורייה כדי לנפנף בזה מול השופט ולסתור את הגרסה שלהם.
4. המועצה לצרכנות (ייעוץ משפטי) ועזרה בהכנת כתב התביעה שזה נחמד.
לסיכום, אל תצפו לקסמים אבל כן תדעו מה אפשר לעשות שימוש נכון בגופים האלה
מדיי פעם עולות פה שאלות על הגופים האלה, מה שאני אכתוב זה מניסיוני ודעתי בלבד. אם אני טועה אני אשמח לשמוע.
קודם כל והכי חשוב, להבדיל מבית המשפט אין לגופים האלה שום יכולת אופרטיבית. כלומר גם אם שכנעתם אותם ב- 100% שאתם צודקים הכי הרבה שהם יכולים לעשות זה לנסח לך כתב תביעה (נדמה לי שיש שירות כזה במועצה לצרכנות). יתרה מזאת, לפחות מניסיוני, הם עובדים נורא לאט (ברמה של שבועות - חודשים טיפול בפנייה) והם לא מנסים באמת לשפוט אלא מעבירים תגובות מכם לבית עסק והפוך. הפנייה שלכם תועבר לבית העסק, שכמובן יתן את הגרסה שלו (שיכולה לכלול הרבה שקרים ואי דיוקים) ואז אתם ננכנסים למערבולת של תגובות על תגובות כשאין לזה תכלית, כלומר גם אם תשכנעו את המועצה לצרכנות הם לא יכולים לעשות כלום. כל הרשימת עסקים הוגנים וכל זה כמובן לא יעניין רשת גדולה כשככל הנראה תבעו אותה מספיק פעמים וזה מפורסם באינטרנט.
למה זה בכל זאת טוב (לדעתי) לפנות לגופים האלה:
1. זה מראה על רצינות : לצערי הרב הרבה עסקים לא שמים על לקוח אחרי שקיבלו את כל הכסף ועד שהם לא מרגישים שהזמנה לבית משפט מתקרבת הם לא ששים לתת לך לכם את התמורה לכסף. פניה לגופים האלה זה חצי הדרך לבית משפט ויש סיכוי שמשהו בבית עסק שאתה מסוכסכים איתו יתעשט והעניין יפתר.
2. זה מאפשר לכם לקבל את גרסה בית העסק לפני הגשת כתב התביעה לבית משפט לתביעות קטנות. בבית משפט לתביעות קטנות אין תגובה על כתב הגנה ולכן זה חשוב לדעת *בערך* מה הם יענו כדי לשים מראש בכתב תביעה דברים שיקשו על כתב ההגנה שלהם או לחילופין לשים בכתב התביעה משהו שיעזור להתמודד עם טיעון "חזק" שלהם שאתם יודעים שהוא יעלה.
3. זה מאפשר לכם לאסוף ראיות איכותיות בכתב ולהביך אותם במשפט עצמו. דוגמא קלאסית : הם יטענו במשפט שהבטיחו לכם א'? תראו את התגובה שלהם למועצה לצרכנות שבה רשום שהם מציעים לכם רק ב' ולא שום דבר אחר. כל דבר שהם כותבים יכל בסוף לשמש קרקע פורייה כדי לנפנף בזה מול השופט ולסתור את הגרסה שלהם.
4. המועצה לצרכנות (ייעוץ משפטי) ועזרה בהכנת כתב התביעה שזה נחמד.
לסיכום, אל תצפו לקסמים אבל כן תדעו מה אפשר לעשות שימוש נכון בגופים האלה