אמונה והכרעה אמונית

resh8

New member
אמונה והכרעה אמונית

קודם כל רציתי לומר משהו שאני מרגיש - ישעיהו ליבוביץ לא גורם לנו להיות כמוהו אלא גורם לנו להיות יותר אנחנו.
גם השאלות שלנו הן שאלות שנובעות בסופו של דבר מתוכנו, במובן הזה שאת כל אחד באמת מטרידים דברים אחרים שקשורים לאדם.
אז אני מצטט -"אמונה היא עבור ליבוביץ תחום של ערכים שבהם אדם מקבל עליו עול תורה ומצוות ואת עול מלכות שמיים מבלי שיהיה משהו שיחיב אותו לעשות זאת".
"מבלי שיהיה משהו שיחייב אותו לעשות זאת"- ואני חשבתי על זה בהקשר של אותם ילדים להורים דתיים שמגיל קטן מחונכים על ידי ערכים שבראשם עומד ערך האמונה.
והרי אסור שיהיה משהו שייחיב אותו לכך ובכל זאת הם כן.
ברור לי שיש לשאלה הזאת תשובה פשוטה אי שם בהלכה (ואם לא ישירות אז בעקיפין), אך בכל זאת הדבר מענין מאוד כי אדם שנולד להורים חילונים עושה לרוב דרך ארוכה כל כך עד החזרה המלאה בתשובה בעוד אותו אדם שנולד להורים דתיים - פשוט נולד לכך!
למרות שבסופו של דבר שני אלו שחזרו בתשובה הם כביכול זהים ייתכן גם שיש בהם דברים רבים שונים וכמובן - בהתייחסות שלנו לכל אחד בנפרד.
 

iricky

New member
שלום לך

מהיכן לקוח אותו ציטוט שהבאת? הוא לגמרי לא ליבוביץ.

"ברור לי שיש לשאלה הזאת..." - איזו שאלה?
 

resh8

New member
לריקי

יש ספרון כזה שמאגד בתמציתיות את כל הנושאים שהוא עסק בהם אז משם זה לקוח וגם אם זה לא נשמע אחד לאחד שככה הוא אמר את זה (והוא באמת לא) זה די נכון לייחס לו את הציטוט ובכלל זה לא משנה בכל מקרה התכוונתי לעורר דיון כלשהו איזה מן רעיון למחשבה ולא תשובה ממוקדת לשאלה מובנת שהיא די מובנת מאליו - כיצד הורה דתי יכול לחייב את ילדיו לקבל את אורח החיים הדתי מבלי שהם עצמם "הסכימו" לכך? ( ואני מתכוון לזמן של היום כאשר החילוניות נמצאת מכל עבר ולא למסורת היהודית לפני מאות שונים ששם מושג שכזה כלל לא היה קיים).
 
למעלה