אוקיי
הבעיה(אם זו בעיה בכלל) במכבי היא נקיטת עמדה פוליטית. היום הבמה לתנועות הנוער מהשמאל(או מהימין לחילופין) היא בהפגנות פוליטיות ופעילות חברתית שתומכת בדעתם. כמובן גם הגודל של התנועה נלקח בחשבון. יש הבדלים שנוים בדרכי החינוך של תנועות השמאל- שהמרכזיות שבהן הן:המחנות העולים,הנוער העובד והלומד והשומר הצעיר. כשם שתנועות אלו נשארו בשמאל נשארו גם כמה תנועות בימין(כמו:בני עקיבא,עזרא,הנוער הלאומי ותנועת הנוער בית"ר שהספיקה להתפרק. כהחבר בהנוע"ל התכוון לאידיאולגיה הוא כנראה התכוון לאידיאולגיה פוליטית כלשהי שעליה מבוססת תנועתנו. וכמו שרובנו יודעים אין לא כזו עמדה (פוליטית). את אמרת שהתנועה א-פוליטית(לי אישית יש ויכוח עם ההגדרה הזו -ואפשר לפתוח על זה דיון שרשור נוסף..) המובוססת על עקרונות החינוך הבלתי פורמלי. תנועות הנוער מבוססת רובן על עקרונות החינוך הבלתי פורמלי,ככה שאין שונה כאן מהנוע"ל. אבל מהי האידאולגיה?, למכבי אין אידיאולוגיה(עפ"י)-אלא "מערכת" עקרונות מטרות ודיברות. רוב הדברות הן דיברות לא מבדילות אותנו מתנועות נוער אחרות רק באופן מהותי -אם בכלל. הבדל ברור אחד היא נקטית עמדה פוליטית- לשם ההבהרה "המכבי הצעיר" תנועה א-פוליטית אך הנוע"ל היא א-מפלגתית אך העלדת דעה פולטית שמאלית ברורה. עוד הבדל מרכזי הוא "דרך החינוך"- בעוד שבנוע"ל החינוך מבוסס על עבודה הגנה שלום ודמוקרטיה במכבי(שזו תנועת ספורט בבסיסה) החינוך שם דגש על ספורט (נפש בריאה בגוף בריא) חינוך לניסוי ותהייה(ולאו דווקא לשלום וסוציאליזם בנוע"ל). וגם להגשמה- כמובן שכל אלו נעשים יחד עם עקרונות הדמוקרטיה. עוד הבדל הוא בהגדרה- מכבי היא תנועה יהודית-בנוע"ל מצויים קנים שונים -בהם הקן הערבי(המצוי בישוביים ערבים בארץ) וכמו כן הקן הדרוזי (המצויי בישוביים דרוזים). בעוד שמכבי צעיר היא תנועה יהודית לכל דבר אחד ממטרות הבוגר והמגשים בנוע"ל היא ראית מסורת ישראל כמקור השראה ולא כסמכות. יש עוד כמה הבדלים מהותיים. שמחתי לעזור.. אם תרצו אשמח לכתוב עוד דברים. נועה מזרחי ראשל"צ