מיכי 10
Member
אמש במועדון ובקורס.
לצערי לא הגעתי אתמול למפגש המועדון בגלל נבצרות זמנית... דורון הציע למסור לקרלו את התנצלותי על כך.
בכל אופן, בֵּררתי לאחר מכן, והיו 13 חברים/ות. דווח לי שההרצאה של קרלו היתה מצוינת (המשך הנושא 'שפות מתוכננות'), והצטערתי על ההפסד שלי.
לשיעור בקורס הגעתי (באיחור קל). היו 20 תלמידים. דורון הנחה שיחה בסיסית חופשית והיתולית, שנועדה לתרגל דיבור.
בהמשך הוא הביא דוגמאות למשפטים סתמיים, והזכיר בדרך אגב את המושג פועַל אימְפֶּרְסוֹנָלי. האמת שזו הפעם הראשונה ששמעתי את הצירוף הבלשני הזה. ומעניין אותי לשאול אם גם המילה oni נחשבת למושג אימפרסונלי.
דורון חזר בקצרה על שש (מתוך תשע) מילות ה-ki- ועל שש מילות ה-ti-, הוסיף ולימד הפעם את מילות ה-ĉi- ומילות ה-neni-, אשר את כל 24 המילים כתב כטבלה, עם תרגום לעברית של כל מילה. ההסברים היו טובים מאד ולפי השאלות שאנשים שאלו, נראה שההסברים האלה הובנו על-ידם.
בחלקו האחרון של השיעור, סידרנו בצד את השולחנות ואת הכסאות, כדי לפנות את החדר. ואז הם קיבלו דפים קטנים עם משחק חביב: טבלה של 16 מלבנים, שבכל אחד מהם שאלה נחמדה באספרנטו בסיסית. התלמידים התהלכו בכיתה, ושאלו זה את זה את השאלות, ומתחת לכל שאלה, כתבו ממי הם קיבלו את התשובה עליה. הם נהנו, ואעפ"י שדורון אמר להם שמי שצריך ללכת, שילך, כמעט כולם נשארו והמשיכו לשחק עוד כעשר דקות אחרי סיום השיעור.
לצערי לא הגעתי אתמול למפגש המועדון בגלל נבצרות זמנית... דורון הציע למסור לקרלו את התנצלותי על כך.
בכל אופן, בֵּררתי לאחר מכן, והיו 13 חברים/ות. דווח לי שההרצאה של קרלו היתה מצוינת (המשך הנושא 'שפות מתוכננות'), והצטערתי על ההפסד שלי.
לשיעור בקורס הגעתי (באיחור קל). היו 20 תלמידים. דורון הנחה שיחה בסיסית חופשית והיתולית, שנועדה לתרגל דיבור.
בהמשך הוא הביא דוגמאות למשפטים סתמיים, והזכיר בדרך אגב את המושג פועַל אימְפֶּרְסוֹנָלי. האמת שזו הפעם הראשונה ששמעתי את הצירוף הבלשני הזה. ומעניין אותי לשאול אם גם המילה oni נחשבת למושג אימפרסונלי.
דורון חזר בקצרה על שש (מתוך תשע) מילות ה-ki- ועל שש מילות ה-ti-, הוסיף ולימד הפעם את מילות ה-ĉi- ומילות ה-neni-, אשר את כל 24 המילים כתב כטבלה, עם תרגום לעברית של כל מילה. ההסברים היו טובים מאד ולפי השאלות שאנשים שאלו, נראה שההסברים האלה הובנו על-ידם.
בחלקו האחרון של השיעור, סידרנו בצד את השולחנות ואת הכסאות, כדי לפנות את החדר. ואז הם קיבלו דפים קטנים עם משחק חביב: טבלה של 16 מלבנים, שבכל אחד מהם שאלה נחמדה באספרנטו בסיסית. התלמידים התהלכו בכיתה, ושאלו זה את זה את השאלות, ומתחת לכל שאלה, כתבו ממי הם קיבלו את התשובה עליה. הם נהנו, ואעפ"י שדורון אמר להם שמי שצריך ללכת, שילך, כמעט כולם נשארו והמשיכו לשחק עוד כעשר דקות אחרי סיום השיעור.