אנגלית בגרות
בקשת עזרה

אנגלית בגרות ../images/Emo178.gif בקשת עזרה

קיבלתי בקשה מתלמיד י"ב בקשר לבחינה באנגלית שתתקיים ב-23.5.05 העתקתי את הקשיים שהוא מספר עליהם, ואנא - מי שיכול לתרום ולעזור... תודה. "יש לי בשבוע הבא בגרות באנגלית מחריד - אני הולך לקבל 0. בבגרות בע"פ התחלתי לבלבל מילים. התחלתי לשכוח מילים ממש בסיסיות. התחלתי לבלבל בין can ל- can't. דוגמא לבלבול מילים: מטרה זה target אמרתי במקום זה bull (שור..) אלוהים יודע מאיפה הבאתי את זה. אני לוקח שיעורים פרטים כשיש לי זמן. אבל כשאין לי זמן? שיש לי כמה ימים אחרי זה בגרות? ואני גם לא מרגיש שהם עוזרים לי במשהו. לא יודע בעצמי מה הבעיה באנגלית. זה קשה להסביר. אני פשוט שונא את המקצוע הזה. לדוגמא: אני קורא אנסין, בפעם הראשונה אני מפספס מספיק פרטים חשובים בשביל לענות על שאלות. עד כמה שזה מוזר, אנגלית זה המקצוע שהכי קשה לי. ז"א בין פיזיקה, מתמטיקה, מדעי המחשב וכו וכו וכו , אנגלית - שלכולם כמעט הוא הכי קל , לי הוא הכי קשה."
למי שיכול לעזור.
 
רעיון אחד

השנה בבחינת הבגרות באנגלית יש יותר הבנת הנקרא מאשר מציאת אינפורמציה. לכן יש לשים לב - כשאתה קורא אנסין, קרא פסקה פסקה. אחרי כל פסקה שקראת - אתה כותב בצד על מה מדובר בפסקה. אחר כך עובר לפסקה השניה. גם שם כותב בצד. כך כל פסקה.
הרעיון - לא לחשוב מה משותף להן, אלא לקרוא ולהבין את הפסקה. אחרי שתקרא שלוש פסקות והלאה, תראה את הרעיון ברור יותר. אחר כך תוכל לכתוב לעצמך את הקשרים בין כל הפסקאות וכו'. כך תפספס פחות פרטים.
 

FOR THE LD

New member
קריאת שאלות קודם לקריאת הטקסט

אם אתה קורא יעיל בעברית, אין סיבה שלא תהיה קורא יעיל באנגלית. כשאתה מקבל לידך את האנסין, קרא תחילה את הכותרת, זהה את מקור הטקסט ועיין בשאלות. כך תוכל לקבל מושג על תחום-התוכן של הטקסט, ועל מה מסופר בו. אם תקרא תחילה את השאלות, לפני קריאת הטקסט, קריאתך תהיה מכוונת למטרה, שכן במהלך קריאת הטקסט תנסה למצוא תשובות לשאלות. בזמן קריאת כל פסקה נסה לאתר את הנושא/הרעיון המרכזי. אם אינך מכיר את מבנה הפסקה, שאל עצמך על מה מסופר בפסקה? מהו הדבר החשוב ביותר שנאמר בפסקה? ורשום זאת בכמה מילים לצד כל פסקה. אם תפעל באופן זה, כשתגיע לשלב המענה על השאלות, תוכל בקלות יחסית לזהות את הפסקה שבה מצוייה התשובה. מומלץ לסמן בטקסט מילים וביטויים חשובים, עליהם אתה עשוי להישאל (קיימות X סיבות, המאפיינים הם, הסיבה/התוצאה היא...). על מנת לא להשמיט פרטים חשובים בתשובתך, עליך לזהות את מילות השאלה (מי, מתי, למה, כמה), ואת מילות ההוראה (הבא דוגמאות, נמק, פרט, חווה דעתך). לעיתים שאלות מורכבות מיותר ממילת שאלה/הוראה אחת. לאור זאת כדאי להקיף תחילה את מילות השאלה וההוראה, על מנת לא להגיע למצב של תשובה חלקית. סימני הפיסוק המופיעים בשאלה (סימן שאלה, סימן קריאה ונקודה) יוכלו לעזור לך להפעיל בקרה על מספר השאלות והמטלות המסתתרות בשאלה. לאחר שבודדת את מילת השאלה/ההוראה, חזור אל הטקסט. אל תסתמך על זכרונך בלבד! וסמן את התשובה או את עיקריה. כך יהיה לך קל יותר בזמן ניסוח התשובה, והקפדה על איות תקין. לגבי "בלבול" בין מילים. נראה שהדבר נובע מלחץ שבו את שרוי. לדעתי, במקום להוציא תחת ידך משפט הכולל מילים שאינן רלוונטיות (לאחר מעשה), כדאי לך להגיד לעצמך את המשפט בלב, ורק לאחר מכן לבטא אותו בע"פ, בפני/באזני הבוחן. אמנם קצב התשובות שלך לשאלות הבוחן יהיה איטי יחסית, אבל מכיוון שאתה כן מסוגל לזהות את המילה "הבעייתית" ולתקן את המשפט, חשוב שגם המאבחן ידע שאתה מסוגל להביע עצמך באופן תקין. נסה לתרגל את העניין הזה, כשאתה רגוע, מול חבר או אחר בוגר, שיכול לשאול אותך שאלות באנגלית. עליך לבדוק אם זה עוזר לך בכלל. תרגל בעל-פה תשובות לשאלות שכיחות כמו: מה דעתך על... מה אתה הייתי עושה אילו... מה ידוע לך על... האם קראת לאחרונה... מה דעתך בנושא.... ספר על תחביב שלך... מה אתה מתכוון לעשות עד למועד גיוסך... - כמובן שאי אפשר להקיף את כל השאלות האפשרויות, אבל זה עשוי לתרום לבטחונך העצמי, כשאתה נדרש להשיב לשאלות הבוחן. בהצלחה!
 
למעלה