אנדו עם הידבקויות במערכת העיכול

Parly

New member
אנדו עם הידבקויות במערכת העיכול

היי כולן,
הודעה ראשונה שלי פה.. בכלל בפורומים...
אני בת 33 וחצי, לפני 7 שנים אובחנתי עם אנדו כשמצאו לי ציסטה די גדולה ונגעים נוספים. עברתי לפרוסקופיה בהצלחה, ניקו שם את העניינים והתחלתי לקחת אסטל עם הפסקה כל 3 חפיסות. ב7 שנים שעברו כמובן שטיפסתי על קירות לפני בזמן ואחרי המחזור אבל בשאר הזמן די ניצלתי משאר התופעות... כעת אני מבינה שכאבי הבטן שנגרמו מבעיות עיכול היו קשורים גם כפי שאסביר עכשיו...
לפני מס' חודשים החלו לי דימומים בין וסתיים שהרופאים הגדירו כחוסר איזון הורמונלי ובאולטרסאונד לא מצאו כלום. בבדיקה נוספת מצאו צוואר רחם לא רגיל ועשיתי פאפ וביופסיה. ברוך השם יצאו תקינות. היום אני מבינה שהכל הוביל למה שהחל לפני כחודש- ערב אחד, פתאום ברגע החלו לי כאבים שלא חשתי מימיי. שנים אני מתמודדת עם בעיות עיכול. יציאות לא סדירות וכו (אחסוך מכן) לכן חשבתי שאולי זה קשור... אולי גזים... אבל כשזה לא נפסק והכאבים היו כאלה שהרגשתי שעדיף לכרות איברים מהחזה ומטה מאשר הכאבים הללו, נסעתי לבית חולים שם הייתי מאושפזת שבוע בגלל הכאבים (טרמל לוריד...) ובדיקות. באולטרסאונד כבר ראו הידבקויות אבל עשו אם אר איי בשביל להבין את המצב יותר. קיבלתי היום את הפיענוח. הרבה מילים לא מובנות כמובן ואקבע בקרוב אצל מומחה אבל- כתוב שיש הידבקויות בנוסף למה שכבר הבנתי (חצוצרות ורחם וכו) גם למעי הדק ולרקטום.
הגניקולוג שלי אמר שמאחר ויש מעורבות של מערכת העיכול צריך לערב בזה כירורג בנוסף לכירורג נשים אולי לא מתאים פה לפרוסקופיה.
שאלתי אליכן- למישהי יש ניסיון עם זה? עברה ניתוח לנקות את ההידבקויות כשיש מעורבות של מערכת העיכול? אם כן מה סוג הניתוח, האם פתוח או לפרוסקופיה? האם הצליחו להיכנס להריון טבעי אחכ...? ומה הביקורת על ויזאבל? ולבסוף- האם יש המלצות לכירורג/מומחה טוב שיש לו הסדר עם מכבי?
תודה רבה מראש שקראתן ועל תגובתכן... אני עצובה ולחוצה...
 

לואי84

New member
שלום לך

סליחה על התגובה המאוחרת.
הידבקויות על איברים שונים כולל במערכת העיכול נפוצות מאד באנדו' ומומחה באנדו' בדר"כ אמור לדעת להטפל בהם בלפרוסקופיה. הבעיה הגדולה יותר מתחילה אם יש נגעים שחדרו פנימה ואז יש צורך בדר"כ בכירורג נוסף מהתחום המתאים. לאו דווקא ניתוח פתוח, תלוי בנסיבות. וממש לא מחייב שיהיו בעיות להכנס להריון.
האם עברת בדיקות כגון אולטרסאונד רקטלי וקולונוסקופיה? אם לא, רוב הסיכויים שיפנו אותך ומומלץ לעשות אצל מישהו שיש לו ניסיון עם אנדו' - ד"ר ברגאבל למשל. ובכלל, אם הגניקולוג שלך לא מומחה לאנדו', ממליצה לעבור לאחד.
האם יש סיבה לכך שלקחת את הגלולות כל פעם עם הפסקה ולא ברצף?

בהצלחה והרבה בריאות
 
למעלה