מבחנים
מבחנים? האם מבחנים מציגים את הידע שלנו? למה נחוץ מבחן? המון שאלות אם אני אחבוש את כובע התלמידה (כן, כן הייתי פעם) לקראת מבחן רק חשבתי איך לפחות להוציא 60 שיעזבו אותי לנפשי. למדתי מה שאהבתי ובכדי לשרוד גיששתי כאמור רק להוציא ציון עובר. כן, המבחנים והמערכת הרסו לי את חדוות הלמידה, למזלי מצאתי אותה מחדש במהלך השנים. כעת חובשת את הכובע של מבוגר שעבד עם ילדים בחינוך הלוא פורמאלי וראה שמע והיה שם עם הילדים לקראת ואחרי המבחנים. מתח ולחץ מיותר לקראת המבחן, ולאחר מכן הציון, מתח מיותר בין הורה-ילד-מורה. חמבחנים לא מעודדים את החלשים, ילד חלש ידע 5 תרגילים מתוך 13 אז הוא נכשל אך ריבונו של עולם הוא התאמץ וידע 5 תרגילים. המבחן גורם לחוויה נוספת שלילית. נו...מיציתי את הענין אני נגד מבחנים בכל צורה. חושבת שעבודות חקר או דברים חלופים יכולים להיות הרבה יותר משקפים והרבה יותר חוויתים לילד. והרי כל רצונינו הוא ליצור עבורם כמה שיותר חוויות חיוביות. אנחנו הולכים להחלקה על קרח- רוצים לבוא? יום נעים