אנחנו בדרך

sarit32a

New member
אנחנו בדרך

אנחנו בדרך לועדה לאישור חינוך ביתי. הקבסית ניסתה לארגן לי שחרור אך אמרו לה מהמשרד שחובה שאגיע. מאוד מרגיז שעה וחצי כל כוון אך ניחא בכל זאת מדובר בילדי. רשמים כשאחזור יום נעים שרית
 

sarit32a

New member
הועדה לאישור לחינוך ביתי

אז הייתי...ואפילו לא היה נורא כל כך. ישבו מולי בתחילה: מנהלת הקבסים (קבס- קצין ביקור סדיר), פסיכולוגית, ועוד משהי שאיתה הסליחה אך אינני זוכרת את שמה ותפקידה. מולם היו הנירות שלי (אך כנראה אף אחד לא ממש עיין בהם) ביקשו שאספר למה בחרתי בחינוך ביתי. הרבצתי נאום שכלל את האני מאמין שלי שהמוטיב 20 שנה אני בחינוך המשלים לא ראיתי ילדים הולכים עם ניצוצות בעינים לבית הספר או חוזרים כך, יתרה מכך כבר בכיתה ב שונאים את בית הספר. אז למען השם למה שאשלח לשם את ילדי. הצטרפה הקבסית שביקרה בביתנו ודיברה בעדנו טובות וצינה שהיא ממש בעד. ואז נכנס איזה אריה שאינני זוכרת את תפקידו בכוח והתחיל "ומה עם כישורים חברתייים) לפני כניסתו סיפרתי על מערכות הקשרים של ילדי הייתי נעימה וספרתי שוב, הצוות אמר לו היא בדיוק סימה לספר לנו אך בנינוחות חזרתי וסיפרתי ואז הוא בקול רם ובטיפ טיפה אגרסביות התחיל לחקור ולשאול בנושא איך לא- שוב הכישורים החברתיים וזה עיצבן אותי
ועניתי גם בקול רם ובחוסר סבלנות. הצוות הפריד בינינו
לקראת הסוף שולה בוחבוט המנכלית האחראית על קציני הביקור סדיר נכנסה קצת שמעה ולסיום אמרה שצריך לעשות 3 מבחני מיצב והאישור הוא לשנה בלבד. האמת- לא היה נורא חוץ מהאריה הזה
הגעתי כי ...כי זה קשור לילדי שנה הבאה חד משמעית לא הגיע נזק : 140 ק"מ הלוך ושוב. 16 ש"ח כרטיס חינה. 4.5 שעות ממהלך היום. היה שווה? לא.! חושבת שהקצינת ביקור סדיר שהיתה בבביתי יכלה ליצג אותי בפניהם ( כמו שכנראה היה בשנתיים הקודמות) ולחוות את דעתה גם בלעדי. איך אומרים - פראירים לא מתים רק מתחלפים- הפעם היה תורי להיות הפראירית. שרית.
 
טוב שזה מאחוריך...

דוקא נשמע חיובי בסך הכל. אני אישית מוכנה "לקנות" בשמחה כל מצב בו מתוך האנשים שמייצגים את ה"מימסד" רק אחד מגעיל והשאר ייצאו להגנתי בפניו...
נראה לי שזה שייך למחלקת הלא נעים-לא נורא ושתהיה לכם שנה פוריה ומהנה.
 
../images/Emo6.gif עכשיו אני יודעת למה לא נסעתי

שרית, יש לך מושג מתי תשובות? ואיך? ועוד שאלה, שאולי צריכה שרשור משלה: את מתכוונת לאפשר למשרד החינוך לבחון את הילדים? אם כן או לא, למה?
 

sarit32a

New member
נאוה

נאוה הילדים שלי לא בבית הספר וחלק מזה שהם לא שם זה החוסר אמון שלי בדבר שנקרא מבחן, והראית עולם שלי שאומרת שמבחן הוא משהו לא נכון לילד. על כן ילדי לא יבחנו. אני מצידי יכולה להציע להם חלופות כמו: שיראו את הדברים שילדי עושים. יתארחו בביתנו שאנחנו לומדים, יכינו להם דפי עבודה וילדי אם יבחרו יענו עליהם ואם לא אז לא. ילדי לא יודעים איך לגשת למבחן- וטוב שכך ואין אני מתכוננת לשנות זאת. אמרתי בכתבה הטלוזיונית ואומר שוב אני רוצה את האישור ושקט תעשיתי עם משרד החינןך. אך להבחן הם לא יבחנו המבחני מיצב האלה אולי "טובים" למערכת לא למי שמחוץ למערכת. ואני מחוץ למערכת אז למה אני צריכה להיות חלק מהמערכת? עד כאן דברי להיום
שרית
 

א ל ו ל י

New member
שריתוש את נהדרת ../images/Emo24.gif

ו"דברייך להיום" היו כרגיל דברי חכמה. נפלא לילדייך שיש אמא כזאת ! מחזיקה לכם אצבעות, חגית
 

א ל ו ל י

New member
שריתוש את נהדרת ../images/Emo24.gif

ו"דברייך להיום" היו כרגיל דברי חכמה. נפלא לילדייך שיש אמא כזאת ! מחזיקה לכם אצבעות, חגית
 

sarit32a

New member
בוקר טוב למשקימי קום

השעה 07:56 שעה שאני כמעט ולא מכירה כעירנית אך ...לקחתי טרמפ את הבעל והתעוררתי והנה אני פה חגית (אלולי) תודה תודה חגית אמא של א __ __ ? או שאני טועה? נאוה- יש לי רק אחות אחת אך בשביל לקבל את האישור וליצור שקט תעשיתי עם משרד החינוך אני מוכנה לומר שיש לי 4 אחיות וגם אח או שאחותי זו__ה
הרי מי כמו משרד החינוך (או שאר משרדי הממשלה-או כל משרד מערכתי) אשף בלומר בלי להתכוון לכלום. הייתי מספר שנים במערכת היה לי בית ספר נפלא לומר לנענע עם הראש להסכמה ולא ממש להתכוון. יום נעים מקנא באילו הישנים עדין שרית
 
הנזק התרבותי של למידה למבחנים

אני לא נגד מבחנים בהכללה. אני בעד לגשת למבחנים מעטים שעשיים בחוכמה כאשר רוצים להתקבל לאוניברסטה או במקרה דומה. אני נגד זה שבלימוד רגיל וסדיר יהיו מבחנים על ימין ועל שמאל כי זה גורם לתלמידים לזלזל בכל חומר לימוד שאי אפשר לבחון אותם עליו. לזלזל בכל חומר שלא סביר שיבחנו עליו שנית. לזלזל בכל חומר שאינו דחוף. ללמוד רק לפי סיגנון שאילת השאלות של המורה הספציפי ולחיות במתח ופחד מכישלונות הסברתיים. ככה לא מלמדים. ככה מאלפים ופני הדור כפני הכלב המאולף.
 
מסכימה.

מה שזה עושה בעיקר זה גורם לחלק מהילדים לחשוב שאי אפשר אחרת. בשנה שעברה עבדתי עם קבוצת ילדים ובאחת הפעמים כשהם השתוללו ולא רצו להקשיב ולשתף פעולה אחת הילדות נגשה אליי ואמרה לי בסוד, מתוך רצון לעזור לי-"תגידי להם שיהיה על זה מבחן אז הם יקשיבו". כמובן שאמרתי לה תודה ושאני לא מתכוונת לעשות את זה אבל היה לי עצוב.
 

sarit32a

New member
מבחנים

מבחנים? האם מבחנים מציגים את הידע שלנו? למה נחוץ מבחן? המון שאלות אם אני אחבוש את כובע התלמידה (כן, כן הייתי פעם) לקראת מבחן רק חשבתי איך לפחות להוציא 60 שיעזבו אותי לנפשי. למדתי מה שאהבתי ובכדי לשרוד גיששתי כאמור רק להוציא ציון עובר. כן, המבחנים והמערכת הרסו לי את חדוות הלמידה, למזלי מצאתי אותה מחדש במהלך השנים. כעת חובשת את הכובע של מבוגר שעבד עם ילדים בחינוך הלוא פורמאלי וראה שמע והיה שם עם הילדים לקראת ואחרי המבחנים. מתח ולחץ מיותר לקראת המבחן, ולאחר מכן הציון, מתח מיותר בין הורה-ילד-מורה. חמבחנים לא מעודדים את החלשים, ילד חלש ידע 5 תרגילים מתוך 13 אז הוא נכשל אך ריבונו של עולם הוא התאמץ וידע 5 תרגילים. המבחן גורם לחוויה נוספת שלילית. נו...מיציתי את הענין אני נגד מבחנים בכל צורה. חושבת שעבודות חקר או דברים חלופים יכולים להיות הרבה יותר משקפים והרבה יותר חוויתים לילד. והרי כל רצונינו הוא ליצור עבורם כמה שיותר חוויות חיוביות. אנחנו הולכים להחלקה על קרח- רוצים לבוא? יום נעים
 
הייתרון שבחינוך ילד אוטיסט.

אף אחד לא חושב שבית ספר רגיל או החינוך המיוחד הממלכתי טובים חברתית לילד אוטיסט. במיוחד לא לאור החלופות שאנחנו מוצאים לו. אני בטוח שגם אותו אריה ישאר פעור אחרי הסבר קצר על מה המעאכת הממלכתית נותנת ומה אנחנו מסיגים בזיעת אפינו ואפי הורינו.
 
למעלה