אנחנו דוכניסטים מטומטמים

אנחנו דוכניסטים מטומטמים../images/Emo163.gif../images/Emo163.gif

עיצרו וחישבו
בימים אלה וכולנו יודעים שהתקופה היא קשה והפרנסה לא תמיד בנמצא. אבל מנהלי ירידים ממשיכים לפרצץ מחירים לדוכנים כאילו אנחנו הדוכניסטים עושים מיליונים. אבל הם לא אשמים אלא אנחנו הטיפשים, המטומטמים שמשלמים . איך אמר שלום חנוך בשירו. "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" אם אתם בעלי הדוכנים תמשיכו לשלם למנהלי הירידים סכומי עתק (מעל 200 שקל לדוכן) הם ימשיכו להעלות את המחירים וימשיכו לבוא לקחת כסף ואחר כך יצחנו לנו בפנים. |סדגש בימים אלה של פרנסה בקושי ואנשים לא מצאו את עצמם ולא קונים אלא שומרים את הכסף לקייץ ולחגים מה שנרא לא חלב ולא בשר תקופת פרווה מהולה באי וודאות כימים האלה אסור לכם לשלם כול מחיר שמבקשים מכים , אם לא תשלמו תראו איך מנהלי הירידים יורידו את המחירים למחירים שפויים יותר. אבל אנחנו המטומטמים שמשלמים הרבה, משלמים גם מראש ועוד מאיימים עלינו שאם לא נשלם מראש לא יהיה לנו מקום אל דאגה... יהיה מקום לכולם ותפסיקו להיחץ מכול מנהל יריד שאומר לכם שאתם לא תוכלו להיכנס ליריד!!! אין הצדקה לשלם סכומים כול כך גבוהים בעיתות של היום , יש יריד לחג מסויים, יש התארגנות מסויימת לקבוצה מסויימת שבה אפשר וכדאי ללכת אזי יש הצדקה למחיר גבוה יותר בשום פנים ואופן אל תשלמו מה שמבקשים מכים ואתם תראו איך כול מנהלי הרידים התחננו ...שתבואו ..יתחננו שתשתתפו..יתחננו לעוד דוכן . ובכלל כול הירידים במכללות ובאוניברסיטאות במקומות שיש יריד כול יום אנשים כבר מקיאים מהדוכנים, זה נדוש, זה לא מעניין, זה נגיש מידי וזה לא פאנסי! ולכן מקום שבו יריד כול יום הופך להיות זול, משמעמם , ולא מעניין. מסקנה : חישבו לפני שאתם משלמים אתם עובדים קשה עבור הכסף הזה מנהל היריד בא בבוקר לוקח את הכסף ושלום על ישראל ואתם עובדים כול היום בקור, בשמש ברוחות, עמלים, משכנעים ומצפים רק לכסות את הדוכן שלא לדבר על עוד יום שנשרף ועל המאמץ לסחוב, הדלק, ומה לא? קחו את הדברים האלה שהמלצה וגם הצעה אולי זה יעזור לכולנו לנסות להיות גם טובים יותר גם אטרקטיבים יותר וגם להראות שאנו בעלי דוכנים עם כוח גדול שיכול לשנות את המצב המטורף הזה. שתיהיה לכולנו המשך עבודה נעימה פרנסה טובה והכי חשוב בריאות מעל לכול.
 

HayaBee

New member
../images/Emo55.gifהי מדיפוקס, הנושא רלוונטי כל הזמן

אין ספק שכל מה שכתבת על אופי העבודה הוא נכוןנכון, זו אכן לפעמים עבודה סזיפית ומתישה. וב כ ל ז א ת....... כל אחד בוחר לו את עבודתו בהתאם ליכולתיו הפיזיות, הכספיות והמנטליות. יש תנאים שבאים יחד עם העבודה, שתדעי גם אם חלק מאנשי הדוכנים יקבלו דוכנים בחינם , יהיו כאלו שיבואו בטענות, יהיו כאלו שידחו את היד המושטת, וילכו למקומות בהם דורשים סכומים גבוהים עבור ההשתתפות מכיוון שזה כביכול מבטיח יותר רווח. יש הכל מהכל, כל אחד עושה את חשבונו ומחשב את הסיכון, ככה זה בעסקים. אין לי בעיה עם העלאת הנושא כל פעם מחדש והלוואי והכל היה אידיאלי מכל כיוון שתסתכלי, שאף אחד לא מאכזב אף אחד אף פעם - ממש אידיאלי. כידוע לך זה לא פשוט ולא כך, אז פה ושם המחיר הנדרש גבוה יותר וזאת לא תמיד בעקבות חמדנותם של מנהלי הירידים אלא הגורמים שמאחוריהם. לדוגמא, כשיש מכרז גדול, משהו רלוונטי ממש, התחרות בין המארגנים גורמת להעלאת המחיר של המזמין ותאבונו עולה ועולה משנה לשנה וכך מושפע המחיר שצריכים לשלם בעלי הדוכנים המבקשים להשתתף. לעומת זאת יש דרך אחרת וזה לא לקבל הזמנות שיש לשלם עבורןמחיר גבוה ואז יהיו פחות ירידים ופחות מקומות עבודה לדוכנים. מה עדיף? בדיוק כך זה פועל, השוק מכתיב את הביקוש וההיצע - אין מישהו ממש אשם, החישוב צריך להיות אישי ופרטני על ידי כל אחד, לא כל מוצר הוא "לחמניה טריה" לצערי ולכן הרווחים הם או מוגבלים או אדירים, תלוי במוצר ובמוכר אותו. מאחלת לך בהצלחה,
 

bartal4

New member
אין ספק ששתיכן צודקות

לרוב המחיר הוא תוצאה של עלות היריד למארגן (מכרז) הבעיה , מהצד שלנו , הדוכניסטים, שנדמה שמארגני הירידים כלל לא מביאים בחשבון , שיקול של "לא יהיו לי דוכניסטים" אין ספק שישנם מארגנים גדולים וותיקים שעובדים שנים רבות עם דוכניסטים קבועים שזו פרנסתם בחיים וקשה להם לסרב לבקשת המארגנים . מצד שני , אני חושב שאנחנו מייחלים (הדוכניסטים) שהשיקול "האם יהיו לי דוכניסטים שמוכנים לבוא במחיר x " צריך לבוא , ואף יבוא בסופו של דבר .(נאיבי אבל...) אגב חיה , התלונות הן לא על מחיר גבוה אלא על העובדה שברוב המקומות המחיר הגבוה לא מביא שום תוצאה . כולנו נשמח לשלם 200/450/750 אם נרוויח 1000/2000/3000 בהתאם . שבוע מצויין ,פרנסה טובה והרבה בריאות !
 
יש צדיק אחד שנתן אבל אין מקום לעולם.

אחת המכללות שאת שמה לא אנקוב כרגע אבל אין מקום עד סוף השנה וזה המקום היחיד שאני מכירה שהןא חינם אין כסף אבל מבחינתי הוא לא קיים כי אין אף פעם מקום.
 

bartal4

New member
בהחלט כן

שני מפיקים גדולים וותיקים הזמינו אותי ליריד שני חינם על חשבונם כפיצוי על יריד לא מוצלח שגם בהם ביקשו רק חצי מהמסוכם * גם מפיקים פחות גדולים ויתרו על תשלום מיוזמתם עקב יריד לא מוצלח . ישנם כאלו וישנם כאלו ...
 
חיה זה הזמן לשכם להוריד את החמדנים מעל גבכם

אז אתם מנהלי הירידים לא מספיק אסרטיבים, לא מספיק מסבירים לאותם חמדנים שמעלים לכן ותיאובנם גובר עד כדי כך שהם אפילו לא תוקעים גרפס לאחר ששבעו מלשחוט אתכם ואתם אותנו. חיה זה גלגל גדול ומתמשך מכירה את סיפור הדוב צנצנת הדבש והמערה? פעם היה דוב חמדן ורעב מאוד שכנכנס למערה וראה שם צנצנת עקבית של דבק הוא זלל את כולה והתנפח וכשרצה לצאת החוצה לא יכל לצאת מהמערה כי היה נפוח מאוכל וחמדנותו גברה עליו. הוא היה צריך לצום כדי לצאת מהמערה ושכרו בסופו של עניין יצא בהפסדו. כמו שהעלו לך את קניון מרום נווה ללא הצדקה , זהו קניון שכונתי והאוכלוסיה שיש שם היא יחודית ולא כול מוצר מדבר אל האוכלוסיה ששם ולכן גם המכירות בהתאם כמובן שיש שם כאלה שפרנסתם בנמצא. העלאת מחירי הדוכנים לכם מנהלי הירידים צריכה לגרור אחריה פרובקציה מצד הדוכניסטים וכאן התפקיד לכם נכנס להילוך גבוה פשוט להילחם על המחיר שזה ראשית עבורכם ואחר כך עבורנו זוהי פרימידה ההירכית מאוד מאוד שכיחה ופעילה. גם הסיפור והספר הידוע "מי הזיז את הגבינה שלי"? יכול לתת כאן ביטוי לעניין הזלילה והחמדנות וכמובן לדינאמיות של עניין הדוכנים מבחינת היצע וביקוש ועל השינויים שנעשים כול הזמן במקום זה או אחר והדוגמא הכי טובה לכך היא שבמקום שפעם היתה גבינה משובחת וטובה היא אזלה התיישנה כי לא שמרו עליה היטב והרקיבה ובסופו של דבר גם אזלה ולכן היה צורך לחפש גבינה טרייה במקום אחר וכמובן אותה למדו לשמר בצורה טובה יותר ולפעול בהתאם לשינוי בסביבה כדי שהגבינה תישאר כול הזמן בנמצא. אז חיה היקרה נכון שכול עושה ככראות עיניו אבל אם תבחני טוב את הדברים שאמרתי כאן תביני שבחלק מהמקרים מנהלי הירידים לא תמיד אשמים אלא אנחנו בעלי הדוכנים שמשלמים גם במקום שהגבינה כבר הרקיבה והמקוםפ כבר איננו שכהיה עוד בעיקר בזמנים קשים שקשה להשיג גבינה טובה ואיכותית וצריך להתפשר על המקום או ללכת למקום אחר.
 

HayaBee

New member
../images/Emo55.gifהי דליה, לא מספיק אסטרטיבים?

אני חושבת שאתן לך להתנסות ולהיות אסטרטיבית יותר ולעמוד מול מנהלי הירידים (לפעמים חמדניים סתם) ולהוריד להם את המחירים באסטרטיביות.. הם ילמדו ממך ויהיו אסטרטיבים מול הלקוח החמדן. תאמיני לי שכשיש מכרז, את רק כותבת סכום ואז מנצחת או מפסידה מול מתחרה, את לא עומדת מול הלקוח, ואם את עומדת מול הלקוח זה או שאת מקבלת או לא מקבלת את הצעתו (למרות שלפעמים אני נלחמת את מלחמת המחיר הנכון) כנ"ל בדיוק גם בעל הדוכן , גם אם הוא מאוד אסטרטיבי, יוכל לקבל או לא לקבל את ההצעה. לפעמים זה נתון לויכוח ולפעמים לא, זה נתון שיש להתמודד עמו וזהו. לפעמים שיטת מצליח היא השיטה, וכל דבר לגופו של ענין. אם זה דוכן שהמוצר שלו לא אטרקטיבי, או המחיר שלו מחיר חמדני, יקר יותר מאשר בחנויות, למה שיהיה זה דוכן מצליח? ולפעמים זה דווקא הענין, מחיר גבוה והצגה טובה ללקוחות מביאים מכירות טובות אם זה דוכן שלא לוקח אחריות על המוצרים שלו ומרמה את הלקוח ואנו כולנו צריכים אחר כך לסבול מחוסר אמון הלקוח בגלל תפוח רקוב, מישהו אחד נפגע בגלל התנהגות של שני, מי אחראי על כל הפשלות של בעלי דוכנים שמפזרים הבטחות ונעלמים? זה עסק מורכב, לא הכל שחור לבן. המחיר של היריד הוא לא הפונקציה היחידה, גם הסחורה הנמכרת, האדם המוכר, המחיר הכל פונקציה של הדרך להרוויח את הכסף ואם הרווחת לא יכאב - ושמחת כיס לדוכניסט. ואם שכר הדירה/הדוכן גבוה והרווחים לא מצדיקים שכירת החנות/הדוכן, חנויות/דוכנים סוגרים את הבסטה והופכים לשכירים עם משכורת קבועה ובטוחה. זה קורה כל הזמן, איש לא אחראי בחברה קפיטליסטית על השני, זו אוטופיה של הקומניזים שפשט את הרגל.
 
נתקלת בדוכניסט שמרמה ? אל תעסיקי אותו!!!!

בעסקים צריך ללמוד להיות ישר, מי שלא ישר במוקדם או במאוחר מפסיד בכיוון אחר. ואגב לגבי הבטחות לא שכחתי שאני מחוייבת ללקוח עד הסוף להחליף מוצר שלא מתאים וזה קורה לי המון בהחלפות של מידות ואני הופכת עולמות על מנת לתת את השירות הזה ללקוח.
 

HayaBee

New member
../images/Emo55.gifאל תעסיקי אותו? לפני האכזבה או אחריה?

כמובן שהתזמון חשוב, כי אם זה היה לפני שהעסקתי אותו......לא הייתי מעסיקה אותו, נכון? אני מקוה שמארגנים אחרים ישתפו פעולה על מנת למנוע סוג זה של התנהגות.
 

תותי655

New member
יש משהו יותר גרוע בלשלם הרבה כסף לדוכן

וזה- שמפיקי הירידים ממשיכים ביריד אינו מוצלח, או שמקימים ירידים במקומות נידחים ולא פעילים כלל, העיקר את הכסף שלהם הם לוקחים בתחילת היום (או סוף יום, לא ממש משנה) ולא ממש מעניין אותם אם היריד פעיל או לא!!!
 

nimcom

New member
אוי נו אולי תפסיקו להתבכיין?

מדוע מנהל היריד צריך להיות ערב להכנסה שלכם?, הוא נותן לכם פלטפורמה לסחור בה וזכותו לדרוש כמה כסף שירצה עבור אותו דוכן,אם ברצונו להצליח ולמשוך מספיק סוחרים,על המחיר להיות כדאי,המחיר מופרז לדעתכם?אל תבואו. באתם ולא מכרתם בסכום אשר מספק אותכם?אל תבואו פעם נוספת,אבל שלרגע לא תחשבו שמנהל היריד חייב לכם,פיצוי. כמובן שיש מיקרים היוצאים מן הכלל של תקלות טכניות או שיבושים בתכנון היריד,ועל מנהל היריד לקחת אחריות. אבל לבוא ולהתבכיין על כך שאין מכירות ועל מנהל היריד להוריד מחירים בהתאם לשוק זאת חוצפה,כי בעצם מה שאתם אומרים זה שמנהל היריד גם אמור לקחת ממכם יותר כאשר יש לכם יום טוב :) לסיכום מ200-250 שקלים ליום עבודה במקום שיש בו תנועה וקהל אטרקטיבי היינו מחיר הוגן,אשר משאיר לנו הסוחרים סיכוי מצויין לעשות רווח נקי נכבד מאוד,ואם אותו היריד אינו טוב לכם? כמו שאמרתי בהתחלה כנראה שהמקום לא בישבלכם.
 
למעלה