אני אדבר על אחת הרעות חולות של התכנון פה

droriko

New member
אני אדבר על אחת הרעות חולות של התכנון פה

אני מדבר על מחלת הרמזרת. ראשי ערים חסרי אופי שמפחדים פחד מוות מתאונה עם הרוגים עד אשר הם תוקעים רמזור בכל חור והורסים את חווית הנסיעה לחלוטין. הנה עכשיו למשל חולדאי(אם לא היה תקנון הייתי קורא לו בשמות אחרים) מקים רמזור בכיכר הבימה פינת רוטשילד, מקום שהוא לא רווי מכוניות בשום קנה מידה. העיר שבה התפשטה המחלה בצורה הכי הרסנית היא ללא ספק פתח תקווה, עיר שבה בכל רחוב שולי עם 10 מכוניות בשעה תוקעים רמזור. אגב גם אצלי בעיר המחלה התחילה להתפשט, ועכשיו בונים רמזור בויצמן פינת התחיה, במקום שהסתדר מצויין 100 שנה בלי רמזור, ולמרבה האבסורד זה אפילו לא הצטלבות של שני כבישים,כאילו שויצמן לא מספיק פקוק שצריך להוסיף רמזור בשביל לבזבז לי את הזמן עוד יותר.
 

amithi1

New member
גם אני תהיתי על פשר הקמת הרמזור בכפר סבא

הסיבה היא שבזמנו היה שם מעבר חציה, וכלי רכב לא היו נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. לפני שנתיים הייתה שם הרוגה בגלל רכב שדהר ולא שם לב שהולכת רגל חוצה, ומאז שמו גדר הפרדה וחסמו את המעבר. אם אני זוכר נכון, היו שם תאונות נוספות עם נפגעים במהלך השנים.
רחוב ראשי של עיר, חוץ מהיותו ציר תנועה לכלי רכב צריך להיות גם נגיש היטב להולכי הרגל ולאפשר להם מעבר בטוח בין צידי הרחוב.

אם נחזור למצב שהיה לפני שסגרו את מעבר הולכי הרגל, הרי שגם אז הולכי הרגל "עיכבו" את התנועה ברחוב ויצמן הפקוק. אני מקווה שהרמזור שמותקן שם יעבוד לפי דרישת הולך הרגל (כפתור להולך הרגל) ולא באופן מתוזמן ללא תלות אם יש הולך רגל שמעוניין לחצות או לא.
 

droriko

New member
לחצות מעבר חציה על בליינד זה טפשות

אני תמיד מודא קודם שהמכוניות עוצרות לפני שאני עובר. ובתור אחד שגדל באיזור של מעבר החציה המדובר לא נתקלתי במשהו מיוחד שלא נתקלתי בו במעברי חציה אחרים,זה שביטלו אותו זה נטו בגלל שהעירייה נכנסה לפניקה בעקבות התאונה, עובדה שלפניה הם לא התעסקו בנושא בכלל
 

amithi1

New member
אתה צודק בכותרת

אבל לגבי החלק השני - אם כלי הרכב מספיק רחוק, אתה לא צריך לחכות שהוא יגיע לפני מעבר החציה ויעצור. אתה יכול להתחיל לעבור והחובה שלו היא לעצור.
בפועל, נהגים רבים לא תמיד נוהגים לתת זכות קדימה במעבר חציה. בכל מקרה, יש רמזור כזה גם ברעננה איפשהו על אחוזה, שייעודו הוא רק לאפשר חציה בטוחה להולכי הרגל, והוא לא מעכב את התנועה.
 

jeshu

New member
כלומר, צריך פה רמזורים ביותר מידי מקומות עקב בעיה עם תרבות הנהיגה?

לא חדש ולא מפתיע...לצערי. אולי יותר תחבורה ציבורית תגרום לצורך מופחת ברמזורים.
 

ש מים

New member
מסכים איתך

באנגליה - לעומת זאת - קיימת "מחלת הכיכרות". הדיעות חלוקות לגבי מה עדיף... (התשובה שלי: תח"צ ומערכת תנועה ירוקה, לצד תכנון עירוני יותר "אינטימי". ובתכלעס - מה שאומרת תנועת מרחב).
 
לא מסכים

הרמזורים חשובים מאד.

בכיכר הבימה פינת רוטשילד, יוצא לי לעבור פעמים רבות כנוסע באוטובוס. עבור התחבורה הציבורית, התנועה שם פשוט לא זורמת וצריך כל פעם מחדש להמתין למכוניות הפרטיות ולהולכי הרגל.

מה שצריך זה משהו אחר, לשפר את התזמון של הרמזורים באמצעות חיישנים. לא סביר שאני כהולך רגל אצטרך לחכות דקה או שתיים ברמזור כאשר כל הנהגים שרצו לעבור כבר סיימו לעבור מזמן.

החיישנים יסייעו גם לשורה התחתונה שציינת של חיסכון בזמן.

מעבר לכך, העיר לדעתי צריכה לספק לא "חוויית נסיעה" אלא "חוויית הליכה ברגל" על כל המשתמע מכך, וכמו כן להעדיף שימוש בתחבורה ציבורית על פני כניסה לעיר (כל עיר) ברכב פרטי.
 

droriko

New member
זה לא סותר

במקום יש כמות דלילה של מכוניות והולכי רגל בהחלט אפשר לעשות מעבר חציה וזה עובד יופי בכל מקום.

לגבי כיכר הבימה, אם אני מחכה שם עם האוטובוס, אז זה רק כדי שמכונית או שתיים יעברו,אי אפשר להשוות את זה לכמות זמן שאתה מחכה ברמזור.
 
למעלה