אני והשאלות המטומטמות שלי

אני והשאלות המטומטמות שלי ../images/Emo4.gif

אבל השאלה הזו מופנית בעצם למי מאיתנו שיתומה מאמה והיא בעצמה אמא כיום. האם העובדה שגדלתן כיתומות מאמא הפכה אתכן להיות אמהות אחרות? לדוגמא אני: מגיל מאוד מאוד צעיר לימדתי את ילדיי להיות עצמאיים. לדעת לבשל, לנקות, ולדאוג לצרכים הבסיסיים שלהם. מאוד חשובה לי אהבת ואחוות אחים בבית שלי. פעם אמרו לי שאני "אמא רעה" כי אני נותנת לילדיי לעשות הכל - אני טענתי שזה לא הופך אותי ל"אמא רעה" כי הם לא עושים במקומי - אלא כשאני לא נמצאת בבית. אבל... יקרה מה שיקרה לי ילדיי יידעו להסתדר לבדם ולא כמוני שלא ידעתי כלום מחיי כשאימי נפטרה. האם אני באמת אמא רעה? ואיך זה אצלכן אמהות יתומות יקרות?
 
אני מוחה! יש לך שאלות מצויינות!

הנושא חשוב, רלוונטי ומעניין, ואני מאוד סקרנית לשמוע את התגובות עליו.
 

דדוץ

New member
ואני ידעתי לעשות הכל,

והייתי עצמאית לאללה, וכשאמא שלי נפטרה אז אני החזקתי בית שלם עם בית ואחים על הכתפיים, בגיל 16. אז מה, היה לי קל יותר כי ידעתי לבשל, לעשות קניות וכביסה? לא. הדבר היחדי שמשנה לי היום, בתור אמא, הוא שאני אשתדל לעשות את הדבר היחיד שאמא שלי לא עשתה והוא - פשוט לחיות...
 
../images/Emo24.gif ענק ../images/Emo70.gifואני לא הייתי עצמאית

בכלל. אימי נפטרה כשהייתי ככה בין כיתה ו' לכיתה ז', בערך בת 12. הייתי בת זקונים, קטנה ומפונקת. הכל היא עשתה למעננו.
 

malya2

New member
Alone

I did everything on my own but they always told me i was pampered.I do not understand that
 

spectacular

New member
לא שאלות מטומטמות בכלל

אני חושבת שכל אחת מגיבה קצת אחרת, ומושפעת ממה שקרה לה, את אמא נהדרת שדואגת לילדיה, ואת עושה מה שנראה לך נכון, אני למשל, עושה כמעט הכל בשביל הילדים, והם מפונקים קצת, וזה בגלל שאני עשיתי הכל בשביל עצמי מגיל צעיר, וכל כך הייתי רוצה וצריכה שאמא תעזור לי, אולי הכי חשוב זה לנסות לא להקצין ולשלב בין דברים, למצוא את דרך המלך, ולא לתת למה שקרה לנו כשהיינו ילדות, לגרום לנו להתנהג בהקצנה,אל הילדים שלנו, וחוץ מזה ,אם כולם מרוצים מדרך התנהלות העניינים אז לדעתי אין שום בעיה.אפילו אם למישהו חיצוני זה נראה קיצוני.
 
שאלה בלתי מטומטמת בעליל

אני חושבת שחלק ניכר מההתנהגות הבוגרת שלי, וההתנהגות ההורית שלי בפרט עוצבו על ידי העובדה כי גדלתי ללא אם (מגיל 8 בפועל,אבל שנה קודם למעשה) הצורך שלי להתמודד עם החיים, הפך אותי לעצמאית . את העצמאות הזו אני מקנה לילדיי בדרך זו או אחרת. (כמובן שעם הזמן הפכתי את זה לתפיסת עולם חינוכית, אידאולוגית וכו). נ.ב. מה זה "אימא רעה"? טוב..כל מה שעולה לי עוד בהיכרות , אעלה בשרשור ההיכרות .
 
למעלה